loading...

تعمیر پلی استیشن

آموزش تعمیرات پلی استیشن و لوازم آن

پوران دخت خدابخش بازدید : 50 یکشنبه 17 مهر 1401 نظرات (1)

برای آگاهی از نحوه ی صحیح سیم کشی تلفن به سیم مخابرات، می بایست هم نوع دستگاه تلفن را شناخته و هم با کابل‌های مخابراتی آشنایی داشته باشید. به طور کلی همه ی سیم‌های مخابراتی همگی در داخل پریزها قرار گرفته اند. جهت آشنایی با آن لازم است اول از همه بدانید که تلفن‌ها 4در چهار مدل آنالوگ، دیجیتال، هیبرید و VOIPارائه می شوند. کابل تلفن از نظر رنگ‌بندی کابل‌های مخابراتی شامل ۵ رنگ اصلی و ۵ رنگ فرعی می باشد که در آن هرکابل اصلی با یک کابل فرعی با هم پیچیده شده اند و یک زوج سیم را ایجاد می کنند.

مراحل آموزش کابل کشی تلفن

مرحله اول

برای شروع باید در خارج از منزل جعبه تلفن را پیدا نموده که اغلب در اندازه های ۸ تا ۱۲ اینچ می باشند. معمولا جعبه تلفن جایی قرار می گیرد که کابل مخابراتی یا کابل تلفن از بیرون به داخل منزل وارد شده و در آن جا به جعبه تلفن متصل شده است. البته در مواردی کابل تلفن مخابرات به جعبه تقسیمی وصل نبوده و می توانید مستقیما سیم تلفن منزل را به همان سیم تلفن وارد شده به منزل اتصال داد.

خرید پچ کورد شبکه

مرحله دوم

حال درب جعبه تقسیم را باز نمایید. به سوکت های اتصال و جفت های پایه و پیچ توجه کنید. سوکت همچون سوکتی است که تلفن شما در خانه از آن استفاده می نماید. به ازای هر خطی که از مخابرات به خانه شما کشیده شده ، یک سیم به هر سوکت متصل می باشد. جفت های پایه و پیچ شامل یک پیچ قرمز و یک پیچ سبز می باشند.این پایه ها جایی قرار دارند که سیم کشی جدید شما را به سیم شرکت مخابرات متصل می کنند. قبل از اقدام به سیم کشی، خط شرکت مخابرات را که به سوکت مادگی متصل است را جدا کنید. چرا که این عمل برای احتیاط حین کار لازم است. پس از اتمام سیم کشی ، باید مجدد آن را وصل نمایید.

مرحله سوم

پوشش بیرونی کابل را با استفاده از سیم چین یا قیچی، به آرامی ببرید تا دو جفت از سیم های رنگی عایق دار مشاهده شود.یک جفت قرمز و سبز را خواهید دید که برای خط است. جفت دیگر زرد و سیاه برای خط دو که ممکن است در آینده اضافه شود کاربرد دارد. حال باید حدود نصف اینچ (۱.۳ سانتیمتر) از سیم ها را لخت نمایید.

مرحله چهارم

پریز تلفن خریداری شده از یک پیچ برخوردار است. پیچ تلفن را باز نمایید. دو عدد پیچ و مهره برای اتصال دو رشته سیم داخل پریز وجود دارد که باید دو رشته سیم تلفن را به پریز متصل نموده و در پایان درب پریز تلفن را ببندید.

مرحله پنجم

با توجه به طرح منزل و اتاق ها و قرار گرفتن پریز تلفن مسیر کابل تلفن را در جای مشخص شده تعیین نمایید.

مرحله ششم

با دریل یک سوراخ در دیوار خارجی در جایی که کابل از خانه خارج می شود، ایجاد کنید.

مرحله هفتم

از محل پریز تا سوراخ ایجاد شده از طریق دیوارها ،کابل را بکشید و سپس کابل را از داخل سوراخ عبور دهید. از کنار دیوار خانه تا جعبه تلفن کابل را بکشید..

مرحله هشتم

در دایره نازک قسمت پایینی درب جعبه یک سوراخ به وجود آورید. می توان با یک مداد یا خودکار این پلاستیک نازک را سوراخ نمایید.

از داخل سوراخ سیم را به بالا بکشید .حال از پشت پین لولا در قسمت سمت چپ درب جعبه آن را رد کنید تا در جای خود قرار گیرد.

کابل را از پشت لولا بکشید تا بتوانید آن را به پایه پیچ های سبز و قرمز اتصال دهید. پیچ ها کاملا باز کنید.

سیم کشی تلفن

مرحله نهم

هر سیم را باید در خلاف جهت عقربه های ساعت ، بین واشر و سیم دور پایه بپیچید تا سیم قرمز را به پایه پیچ قرمز و سیم سبز را به پایه پیچ سبز اتصال دهید. پیچ ها روی سیم ها ثابت باشند و سوکت را دوباره متصل نمایید. درب جعبه را با توجه به پیچ های آن محکم کنید.

مرحله دهم

مجدد خط شرکت مخابرات را به سوکت جدا شده وصل کنید. با شرکت مخابرات تماس برقرار نمایید و درخواست کنید تا خط تلفنتان فعال گردد.

رنگ بندی سیم ها و تاثیر آن در نحوه ی صحیح سیم کشی تلفن ثابت

نوع رنگ بندی سیم ها در نحوه ی صحیح سیم کشی تلفن تاثیر به سزایی دارد. گاهاً استاندارد رنگ سیم های تلفن در ایران رعایت نمی گردد. به این صورت که در پروژه های مختلف ممکن است سیم های تلفن را به رنگ های مختلف سفید، خاکستری، قهوه ای، نارنجی، قرمز و صورتی مشاهده نمایید. به طور کلی رنگ بندی درسیم تلفن ثابت متنوع می باشد و دارای دو شاخه اصلی و فرعی می باشد.

رنگ های سفید، قرمز، مشکی، زرد و بنفش کابل های اصلی تلفن ثابت می باشند. رنگ های آبی، نارنجی، سبز، قهوه ای و طوسی کابل های فرعی تلفن ثابت را تشکیل می دهند.همانطور که می دانید تعداد رنگ های اصلی و فرعی هر دو 5 عدد می باشند و ترکیب هر رنگ اصلی با فرعی ها 5 زوج را ایجاد می کنند که به طور کلی 25 زوج سیم را تشکیل می دهند. در رابطه با رنگ سیم ها و نحوه ی صحیح سیم کشی تلفن یک قانون کلی وجود دارد، که جهت اتصال صحیح آن ها به شما کمک می نماید.

در واقع فرقی ندارد که سیم های تلفن شما چه رنگی می باشند، شما در هر صورت می بایست هر دو رشته سیمی که به سیم های اصلی تلفن وصل کردید را در داخل ساختمان به گوشی تلفن متصل کنید.نکته دیگر در رابطه با رنگ سیم های تلفن وجود دارد، به طریقه رنگ خوانی سیم ها ارتباط دارد که ان هم روش خاص خود را دارد.

همانطور که می دانید نحوه ی صحیح سیم کشی تلفن ساختمان به دو روش اصلی سیم کشی خارجی و سیم کشی داخلی صورت می گیرد.قسمت سیم کشی خارجی تلفن ساختمان به کابل اصلی تلفن مربوط می شود که از نزدیک ترین کافو تلفن به محل ساختمان کشیده می شود و انجام سیم کشی های مورد نیاز آن به شرکت مخابرات منطقه مربوط است . اما سیم کشی داخلی ساختمان به مالک ساختمان مربوط می شود که بهتر است توسط برقکار متخصص انجام گیرد.

مقالات مرتبط: انواع پچ کورد شبکه

پوران دخت خدابخش بازدید : 30 دوشنبه 11 مهر 1401 نظرات (0)

چند بار برای شما اتفاق افتاده است که پرینتر دستگاهتان خراب شده و از این رو برای سرویس و تعمیر آن را به یک مرکز مجاز تعمیرات برده باشید؟ وقتی پرینتر کیفیت کارکرد همیشگی خود را ندارد، پس حتماً قطعه‌ای خراب شده است. حالا این کدام قطعه است؟ آیا باید تعمیر شود یا باید یک نمونه جدید دیگر خریداری کرد؟ چرا به چنین مشکلی برخورده است؟ این‌ها مواردی هستند که خود شما در صورت نداشتن تخصص فنی نمی‌توانید به درستی و کامل پاسخ دهید. پس باید آن را به یک مرکز تخصصی تعمیر پرینتر اچ پی بدهید.

مشکل کار نکردن دستگاه پرینتر می‌تواند سخت افزاری یا نرم افزاری باشد. در بعضی مواقع حتی خودتان هم می‌توانید مشکل دستگاه را برطرف کنید؛ البته به شرط اینکه خیلی ساده بوده و شما هم از تجربه‌ای حتی دیدن از نزدیک بررسی پرینتر را داشته باشید.

به صورت عمومی و کلی در هنگام برخورد با یک مشکلی در دستگاه چاپگر، مراحل زیر بهتر است که به ترتیب انجام شود. باز تأکید داریم که اگر شما آشنایی با ساختار دستگاه پرینتر ندارید، خودتان هیچ اقدامی برای برطرف عیب نکنید. در این صورت احتمال صدمه دیگر بیشتر خواهد بود.

در ابتدا سالم یا وصل بودن کابل را بررسی کنید. گاهی ممکن است که به دلیل معیوب شدن کابل، ارتباط پرینتر با دستگاه به درستی وصل نشده باشد.

کارتریج خود را بررسی کنید. بعضی پرینترها دارای علامت هشداری هستند که به کاربران از قبل در خصوص تمام شدن جوهر اخطار می‌دهند.

در صورتی که کاغذ در بین فرآیند چاپ گیر کرد، به آرامی دستگاه را باز کنید و کاغذ را بردارید. این مسئله ممکن است که به دلیل مشکلی در کارتریج، گیرکردن آشغالی از قبل در دستگاه یا معیوب شدن غلتک‌ها باشد.

احتمال اینکه نرم افزار نصب شده پرینتر دچار مشکل شده باشد هم زیاد است. درایور را بررسی کنید که به مشکلی برنخورده باشد. گاهی به دلیل ویروسی شدن کامپیوتر، کارکرد دیگر دستگاه‌ها آسیب خواهد دید. شاید لازم باشد که درایور را باز دوباره حذف و نصب کنید.

شاید چندین دستور پرینت به دستگاه ارسال کرده باشید و همین مسئله باعث شده باشد تا دستگاه از نظر کارکرد نرم افزار دچار مشکل شود. در این صورت نیاز است که تمامی دستورات قبلی را حذف کرده و مجدداً دستور پرینت بدهید.

در صورتی که داخل پرینتر کثیف شده باشد، کارکرد دستگاه قطع یا کند خواهد شد. البته این مسئله خیلی حساس است. هرچند وقت یک بار باید دستگاه خود را سرویس کنید؛ به ویژه اگر محیط کار شما از نظر هوا آلوده بود و گردوخاک زیادی وجود داشته باشد.

قبل از اینکه بخواهیم تا به صورت تخصصی در خصوص پرینترها صحبت کنیم، در ابتدا چند مشکل رایج آن‌ها و راه‌حل‌های مربوطه را معرفی خواهیم کرد.

چندین مشکل رایج در پرینتر اچ پی

مشکل Paper Jam

این اخطاری است که کاربران به هر دلیلی به آن توجه نمی‌کنند. متأسفانه همین مسئله هم باعث می‌تواند تا در ادامه دستگاه به مشکلات جدی‌تری بربخورد. این پیغام نشان از مشکلی می‌دهد که در همان ابتدا خودتان می‌توانید آن را برطرف کنید. در ابتدا مطمئن شوید که کاغذها به درستی در سینی قرار گرفته‌اند. یک تاخوردگی ساده به راحتی می‌تواند باعث گیرکردن کاغذ در میان رول‌ها شود. مورد بعدی اینکه کاغذها را با تعداد کمتری در سینی قرار دهید. گاهی کاغذهای زیادی و چسبندگی بین آن‌ها باعث می‌شود در هر دستور چندین کاغذ به داخل دستگاه کشیده شود. مسئله دیگر اینکه شاید غلتک‌ها خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند. خرابی غلتک‌ها باعث می‌شود تا کاغذ در بین مسیر گیر کرده و در هنگامی که آن را بیرون می‌کشید، احتمال پاره شدن و گیرکردن خرده وجود داشته باشد.

تعمیر پرینتر اچ پی

به روز نبودن درایور

گاهی به دلیل به روز شدن ویندوز و سازگار نبودن آن با نسخه درایور یا ویروسی شدن دستگاه، پرینتر نمی‌تواند دستورات چاپ را به درستی اجرا کند. اگر آپدیت ویندوز روشن است، این احتمال وجود دارد که در نسخه جدید، مشکل همخوان نبودن آن را درایور پرینتر به وجود بیاید. در این حالت یا باید درایور پرینتر خود را حذف و با دانلود نسخه جدید، آن را نصب کنید یا اینکه آن را به روز کنید. بهترین حالت این است که به سایت خود سازنده مراجعه و نسخه آخر آنجا را با نسخه نصب شده مقایسه کنید. مسئله شاید ویروسی شدن دستگاه است که تنها راه ویروس کشی یا نصب مجدد ویندوز است.

پر بودن صف پرینت

وقتی دستوری پرینت صادر می‌شود، دستور آن در صف اجرایی قرار گرفته و بعد از پرینت به صورت خودکار حذف می‌شود. حالا گاهی ممکن است که به بنا به دلایلی پاک نشود. حتی ممکن است که اجرای آن کمی طولانی‌تر شده و شما چند بار دکمه پرینت را بزنید. با هر بار کلیک روی دکمه پرینت، دستوری جدیدی در صف قرار می‌گیرد. در این صورت است که چندین دستور برای اجرا یک کار مشترک در صف قرار می‌گیرند و از این رو اجرا نمی‌شوند. در این صورت باید تمامی دستورات قبلی را پاک کرده و یک پرینت جدید بگیرید. اگر آن باز چاپ نشد، یعنی اینکه مشکلی در دستگاه یا رابط اتصال وجود دارد.

اتصال وای فای

گاهی پرینتر از طریق سیستم وای فای دستورات می‌گیرد. گاهی مشکلی به وجود می‌آید که این ارتباط اینترنتی برقرار نمی‌شود: اینترنت قطع می‌شود یا سیگنال دهی دستگاه به ایرادی برمی‌خورد. در حقیقت شما نمی‌توانید از طریق کامپیوتر خود، چاپگر را پیدا کنید، در این حالت باید مودم را خاموش روشن کرده یا چاپگر را به صورت مجدد به برق وصل کرده و اینترنت آن را روشن کنید.

مشکلی در کارتریج

گاهی ممکن است که کارتریج به مشکلی برخورده باشد؛ بیشتر برای نمونه‌های جوهرافشان که احتمال خشک شدن آن وجود دارد. کارتریج وقتی خشک شود، دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد. از این رو لازم است که حتماً یا مشکل آن را برطرف کنید یا اینکه یک نمونه جدید جایگزین کنید.

در بعضی پرینترها به ویژه اچ پی، استفاده از کارتریج‌های طرح یا نمونه‌های متفرقه باعث ایجاد مشکل در ساختار دستگاه می‌شود. این نکته را حتماً در نظر بگیرید که به هیچ وجه از کارتریج‌های غیراستاندارد استفاده نکنید. اینکه حالا اصل باشد یا طرح باکیفیت مهم نیست، مهم این است که بی‌کیفیت نباشد.

گاهی شاید کارتریج را جدید گرفته باشید؛ اما هنوز در هنگام فعالیت چیزی چاپ نکند. اول از همه بررسی کنید که کارتریج را به درستی در دستگاه قرار داده‌اید. دوم اینکه تمامی قطعات اضافه برای مهر شدن را از آن جدا کرده باشید. در وسط کارتریج نخ پلاستیکی قرار دارد که باید آن را از دستگاه جدا کنید. شاید هم کارتریج مشکلی داشته باشد.

مسئله دیگر تمام شدن پودر کارتریج است. اگر پودر به آخر برسد یا در بخش انتهایی خود باشد، اخطارهایی را نشان می‌دهد. در این صورت لازم است که حتماً کارتریج را عوض کنید. در غیر این صورت احتمال پودرریزی و خراب شدن دستگاه وجود دارد.

مشکلات سخت افزاری پرینتر hp

گاهی پرینتر شما دچار مشکلات سخت افزار دیگری می‌شود. مشکلاتی که در هیچ‌کدام از ۵ دسته بالا نیست. اگر مشکلات در هیچ گروهی نبود، بهترین کار این است که خودتان به هیچ وجه اقدام به تعمیر و بررسی دستگاه نکنید. پرینترها خیلی خاص هستند. خاص‌تر از چیزی که به آن فکر می‌کنید. در حالت کلی هر دستگاه الکترونیکی چنین خاصیتی را خواهد داشت. شما نمی‌دانید که مشکل دستگاه سخت افزاری برای تعمیر پرینتر hp از کجاست. احتمال اینکه خودتان بخواهید جایی را تعمیر کنید؛ اما نتوانید و جای دیگر خراب شود، زیاد خواهد بود. بهترین راه این است که آن را به یک مرکز تخصصی تعمیرات پرینتر بدهید.

پوران دخت خدابخش بازدید : 31 شنبه 09 مهر 1401 نظرات (0)

گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فرو بردن در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد.

گالوانیزه به روش غوطه وری گرم نزدیک به ۱۵۰ سال است که کاربرد دارد. بیشترین رویی که در جهان تولید می‌شود جهت پوشش دهی مصرف می‌گردد. مهم‌ترین علت مقاومت روی به تجزیه طبیعی، ماهیت مقاومت آن می‌باشد. در این روش قطعه مورد نظر در وان مذاب روی با دمای حدود ۴۶۰ درجه سانتی گراد غوطه ور می‌شود. پس از خارج شدن قطعه روی ابتدا با اکسیژن و سپس با کربن واکنش داده و لایه‌ای مقاوم نسبت به زنگ زدگی را تولید می‌نماید. این عملیات فلز را نسبت به زنگ زدگی مقاوم می‌نماید.

استاندارد آبکاری گالوانیزه گرم به روش غوطه وری

آهن و فولاد از زمان پیدایش زندگی انسان را راحت کرده‌اند به دلیل راحتی تولید، دوام و راحتی روش مونتاژ فولاد تقریباً همه جا بکار برده می‌شود. بیشتر پیشرفت‌ها و ایجاد تکنولوژی‌ها با استفا ده از فولاد بوجود می‌آید. خوردگی عامل بخش عمده‌ای از شکست و تخریب آهن و فولاد می‌باشد و جلوگیری از آن اهمیت زیادی دارد. این نوع پوشش در یکسری از سینی کابل نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

فولاد تمایل به جذب اکسیژن دارد. این تمایل باعث خوردگی و ترکیبات شیمیایی فولاد می‌شود و آن را از بین می‌برد؛ و به دلیل تجزیه متلاشی می‌شود. گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم یک روش پوشش دهی به وسیلهٔ فلز روی می‌باشد؛ و در نهایت فرایند پوشش، آهن با روی پیوند شیمیایی تشکیل می‌دهد. گالوانیزاسیون به روش غوطه وری گرم به زبان ساده یک پوشش است که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فرو بردن در وان مذاب روی تشکیل می‌گردد.

خط گالوانیزه گرم شامل فرو بردن فولاد در روی مذاب است و از این طریق تمام سطوح درونی و بیرونی، گوشه‌ها و حتی لبه سطوح و همه فضاهای غیرقابل حفاظت توسط روی پوشش داده می‌شود و تمامی گوشه‌ها و لبه‌های باریک که توسط رنگ یا اسپری یا سایر پوشش‌ها به صورت ضعیف پوشش داده شده اند در گالوانیزاسیون گرم به خوبی کلیه سطوح پوشش داده می‌شود.

فرآیند گالوانیزه گرم

در بسیاری از موارد گالوانیزاسیون ارزان‌ترین روش نسبت به سایر روش‌های پوشش دهی می‌باشد. در حال حاضر هزینه مربوط به گالوانیزاسیون پایین‌تر از هزینه‌های مربوط به رنگ آمیزی می‌باشد و پوشش‌های جایگزین بخصوص رنگ آمیزی هزینه بیشتری را نسبت به گالوانیزاسیون دارد بدیهی است که گالوانیزاسیون گرم به روش غوطه وری روشی می‌باشد که می‌تواند تعداد بسیار زیادی از قطعات را با هزینه و نفر ساعت (نیروی انسانی) کم پوشش دهد. قطعاً نیکل، کروم، طلا جهت مقاومت در برابر خوردگی بسیار بهتر از روی هستند. اما شما نمی‌توانید کلیه فولاد بکار برده شده در ساختمان خود را با طلا پوشش دهید. البته این بستگی به نظر شما دارد. به عبارتی دیگر با پوششهای نیکلی و برنزی و برنجی، فولادی که پوشش آن آسیب دیده است مستقیماً در معرض خوردگی قرار می‌گیرد (فولاد می‌پوسد اما پوشش باقی می‌ماند) اما در گالوانیزاسیون روی خود را فدا می‌کند. به عبارتی دیگر خوردگی تنها در مناطق آسیب دیده باقی می‌ماند. وجهت جلوگیری از گسترش آن می‌توان تنها نقطه آسیب دیده را تعمیر کرد.

زمانی که محافظت از خوردگی می‌تواند در چند دقیقه توسط گالوانیزاسیون گرم بوجود آید شما به چند هفته زمان جهت رنگ آمیزی نیاز دارید و شما باید منتظر شرایط هوای خوب بمانید. در گالوانیزاسیون گرم محافظت از خوردگی در همان کارخانه گالوانیزه به وجود می‌آید و شما می‌توانید قطعات را جهت نصب و مونتاژ به جای دیگری منتقل کنید. شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه جهت حمل و نقل دوباره ندارید به همین دلیل فولاد گالوانیزه شده مقاومت بیشتری دارد به آسیب‌های مکانیکی حاصل از حمل و نقل و انبارش و مونتاژ و این امر اجازه می‌دهد تا فولاد گالوانیزه شده به هر کشوری حمل شود و به دلیل مقاومت خوب، فولاد گالوانیزه شده می‌تواند جهت طراحی در مناطقی که فرسایش وجود دارد مورد استفاده قرار گیرد.

کنترل ضخامت پوشش گالوانیزه گرم بر اساس استاندارد های ISO 1461 و ASTM-A123 و INSO 16353 صورت می پذیرد که در کشور عزیزمان ایران بیشتر از استاندارد ASTM-A123 استفاده می شود که برای اطلاعات بیشتر از این استاندارد فایل مربوطه جهت دانلود در پایین این صفحه ارائه شده و همچنین قابل ذکر است که آزمایش‌ها توسط پوشش سنج ها یا روش‌های غیر تخریبی انجام می‌شود.

خرید سینی کابل

پوران دخت خدابخش بازدید : 27 سه شنبه 29 شهریور 1401 نظرات (0)

Ghost touch یکی دیگر از مشکلات مرگبار صفحه نمایش است که می توانید در اندروید تجربه کنید. در مقایسه با صفحه نمایش شکسته فیزیکی، حتی می تواند ناامید کننده تر و غیر واقعی تر باشد. اگر صفحه لمسی شما به طور خودکار خودش کار می کند - شاید لمس های تصادفی یا برخی از قسمت های صفحه نمایش، شما تنها نیستید. امیدواریم این مقاله شما را راهنمایی کند که چگونه این مشکل شرم آور «Android ghost touch» را برطرف کنید و بتوانید دوباره تبلت سامسونگ خود را کنترل کنید.

Ghost Touch در اندروید به چه معناست؟

احتمالاً هنگام شارژ تبلت سامسونگ خود آن را تجربه کرده اید. زمانی اتفاق می‌افتد که تلفن شما به خودی خود کار می‌کند و به برخی از لمس‌ها پاسخ می‌دهد که واقعاً اینطور نیستید. این می تواند یک لمس تصادفی باشد، بخشی از صفحه نمایش، یا برخی از قسمت های صفحه یخ زده شود.

دلایل مشکل ghost touch اندروید

ما به شما نشان می دهیم که چگونه مشکل ghost touch اندروید را برطرف کنید. اما آیا می دانید علت آن چیست؟ Android ghost Touch معمولاً یک مشکل نرم افزاری نیست. اگر آن را تجربه می کنید، احتمالاً مشکل از سخت افزار است - شاید خود صفحه نمایش.

کابل شارژ یا شارژر ضعیف

این تا حد زیادی گزارش شده ترین علت لمس شبح در اندروید است. اگر متوجه شدید که وقتی شارژر را وصل می‌کنید، تبلت سامسونگ شما شروع به ضربه زدن به خود کرد، احتمالاً شارژر مقصر است. شاید شارژر با دستگاه شما سازگار نباشد یا شارژر ضعیفی باشد.

به روز رسانی های نرم افزاری معیوب

اگرچه، این مشکل به ندرت ناشی از یک مشکل نرم افزاری است. با این حال، یک کد اشتباه در نرم افزار ممکن است برخی از قسمت های صفحه نمایش شما را مسدود کند یا باعث شود که لمس های تصادفی شروع شود.

نحوه رفع ghost touch در تبلت سامسونگ

هوای بسیار سرد یا گرمای بیش از حد

برای اینکه صفحه نمایش به درستی کار کند، تعمیرات تبلت سامسونگ باید در یک محیط معتدل باشد. اگر دستگاه در حال یخ زدن یا پرخوری باشد، ممکن است لمس روح را تجربه کنید. اکنون، واکنش لمس شبح ممکن است تهاجمی نباشد، اما بر بخشی از صفحه نمایش تأثیر می گذارد.

محافظ صفحه نمایش بد

همچنین اگر محافظ صفحه نمایش بدی دارید - به طور عمده اگر به طور محکم به صفحه نمایش متصل نشده باشد، یا اگر ذرات بین صفحه نمایش و محافظ وجود داشته باشد، ممکن است با لمس شبح در تلفن اندرویدی خود مواجه شوید.

نحوه رفع مشکل ghost touch در اندروید

هنگامی که اکنون دلایل لمس شبح در اندروید را می دانید، در اینجا بهترین راه ها برای رفع آن به تنهایی وجود دارد.

از شارژر باکیفیت استفاده کنید

اول، اگر در حین شارژ کردن تبلت سامسونگ خود فقط لمس روح را تجربه می کنید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که شارژر دیگری را تهیه کنید که با تبلت سامسونگ شما سازگار باشد. اگر هنوز شارژر را همراه تبلت سامسونگ خود دارید، توصیه می کنیم به جای آن از آن استفاده کنید. در غیر این صورت، به سادگی یک شارژر جدید را از یک شرکت معتبر یا فروشگاه رسمی برند خود تهیه کنید.

صفحه نمایش را تمیز نگه دارید

صفحه نمایش برای انجام هر کاری به تماس بین انگشت شما و صفحه لمسی متکی است. این همچنین زمانی اعمال می شود که صفحه نمایش دارای ذرات خارجی باشد - شاید از انگشتان کثیف یا گرد و غبار محیط. در این صورت صفحه نمایش تبلت سامسونگ خود را تمیز نگه دارید تا از شر مشکل ghost touch اندروید خلاص شوید.

انجام این کار آسان است، فقط صفحه را خاموش کنید، دستمال مرطوب تمیز (یا پارچه نرم) بگیرید، سپس به آرامی روی صفحه پاک کنید. صفحه نمایش را با اشیاء تیز خراش ندهید.

همچنین، اگر صفحه نمایش شما ترک یا خراشیده شود، ممکن است با لمس ارواح مواجه شوید. بنابراین مطمئن شوید که تبلت سامسونگ را از خط و خش در امان نگه دارید.

بین استفاده از صفحه نمایش استراحت کنید

برای رفع/جلوگیری از لمس ارواح در تلفن اندرویدی خود، همچنین باید تبلت سامسونگ را در دمای معمولی نگه دارید و همیشه به یاد داشته باشید که بین استفاده از صفحه نمایش استراحت کنید، به خصوص زمانی که تبلت سامسونگ داغ می شود. همچنین سعی کنید از تبلت سامسونگ در دمای گرم - زیر نور مستقیم خورشید و غیره استفاده نکنید.

صفحه تبلت سامسونگ را تعویض کنید

این هنوز اهمیت دارد. اگر صفحه نمایش شما نمی تواند از لمس شبح بهبود یابد، ممکن است یک تماس برای تعویض صفحه نمایش باشد. شاید صفحه نمایش ضعیف می شود، آب داخل آن رفته یا با یک قطعه صفحه نمایش بد جایگزین شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مهندس صالح در حوزه تعمیرات تبلت در اطراف خود پیدا کنید و صفحه نمایش را تعمیر کنید - معمولاً مرکز خدمات رسمی تلفن شما.

آن را به مرکز خدمات ببرید

در نهایت، اگر صفحه نمایش شما نمی تواند از لمس شبح بهبود یابد، آخرین کاری که می توانید انجام دهید این است که آن را به تعمیرکار ببرید تا صفحه نمایش را برای شما تعمیر کند. حتی ممکن است دلیل آن صفحه نمایش نباشد، اما هنگامی که مشکل سخت افزاری است، باید توسط یک تکنسین حرفه ای رفع شود.

مقالات مرتبط:

sanattormoz.parsiblog.com

پوران دخت خدابخش بازدید : 31 یکشنبه 20 شهریور 1401 نظرات (0)

این واحد صنعتی در زمینه تولید، تامین و صادرات انواع سینی کابل اعم از سینی کابل های نردبانی (نردبان کابل)، سینی کابل های مشبک (پانچ شده) و سینی کابل های گالوانیزه گرم و متعلقات آنها با برند ثبت شده ی آرسینی ®ARSINI در داخل کشور مشغول می باشد و دفتر فروش آن در خیابان لاله زارِ تهران در کشور ایران واقع شده است.

شرکت تولید کننده سینی کابل

از سینی‎ های کابل برای پشتیبانی از کابل‌های برقی مورد استفاده در مخابرات و توزیع برق استفاده می‎ شود. سینی‎ های کابل به عنوان جایگزینی برای مجراهای سیم‎ کشی یا سیستم‎ های لوله‎ کشی الکتریکی مطرح هستند و معمولا به عنوان ابزاری برای مدیریت کابل در ساختمان‎های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‎ گیرند. مزیت استفاده از سینی ‎های کابل به ویژه در شرایط پیش ‎بینی امکان تغییر در سیستم سیم‎ کشی مشهود است زیرا در صورت استفاده از سینی کابل، کابل‎های جدید صرفا روی سینی قرار می‎ گیرند و نیازی به عبور آنها از لوله نیست.

الکترو آرین صنعت™ از برترین تولید کنندگان سینی کابل در ایران و از سازنده های پیشرو در طراحی و ساخت انواع سینی کابل‎ های نردبانی و مشبک (پانچ شده) است. سینی کابل‎ های با دوام ساخت گروه الکترو آرین صنعت™ در ابعاد مختلف (یعنی طول، عرض، ارتفاع و ضخامت مختلف) و در جنس ‎های مختلف مانند استیل، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ، طبق نیازهای دقیق مشتری در دسترس هستند.

 

تولید کننده سینی کابل

سینی کابل‎ های فولادی در انواع رنگ‏ آمیزی شده، روکش شده با رنگ پودری، پیش گالوانیزه و گالوانیزه گرم به مشتریان عرضه می‎ شوند. افزون بر این، سینی کابل‏ های گالوانیزه گرم آرین صنعت دارای استاندارد ASTM-A123 می باشد. علاوه بر این، در این واحد صنعتی مجموعه کاملی از اتصالات جانبی اعم از زانوهای عمودی و افقی‏، زانوهای داخلی و خارجی، تبدیل و سه راهی، رابط، انواع ساپورت و ... نیز ارائه می ‎شود.

تولید کننده و سازنده سینی کابل برق

به منظور تکمیل بسته ارائه سینی کابل در کمپانی الکترو آرین صنعت™، این واحد صنعتی سیستم‎ های پشتیبانی مقرون به صرفه، کاملا قابل تنظیم و قابل استفاده مجدد را نیز ارائه می‎دهد. برای نصب این سینی‎ کابل ‏ها به جوشکاری و سوراخکاری نیاز نیست و نصب آن‎ها بسیار آسان است. این سینی‎ کابل ‎ها برای کاربردهای چند منظوره در سیستم‌های الکتریکی، ابزار دقیق و مکانیکی مناسب هستند.

از سینی‎ های زیر کابل برای پشتیبانی از کابل‌های برقی مورد استفاده در مخابرات و توزیع برق استفاده می‎ شود. سینی‎ های کابل به عنوان جایگزینی برای مجراهای سیم‎ کشی یا سیستم‎ های لوله‎ کشی الکتریکی مطرح هستند و معمولا به عنوان ابزاری برای مدیریت کابل در ساختمان‎های تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می‎ گیرند. مزیت استفاده از سینی ‎های کابل به ویژه در شرایط پیش ‎بینی امکان تغییر در سیستم سیم‎ کشی مشهود است زیرا در صورت استفاده از سینی کابل، کابل‎های جدید صرفا روی سینی قرار می‎ گیرند و نیازی به عبور آنها از لوله نیست.

مزایای سینی کابل های الکترو آرین صنعت™ و جدول استاندارد محاسبه سایز، ضخامت، وزن و اجرای سینی کابل

از جمله مزایای سینی کابل های تولید شده توسط گروه آرین صنعت™ می توان موارد زیر را نام برد:

قیمت مقرون به صرفه

صرفه جویی در هزینه طراحی

صرفه جویی در زمان و هزینه نصب

صرفه ‎جویی در هزینه تعمیر و نگهداری

اشغال فضای کوچکتر از محیط

برای اطلاع از مشخصات فنی سینی کابل به قسمت کاتالوگ و همچنین مشاوره در ارتباط با انتخاب محصولات می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سینی کابل ارزان

پوران دخت خدابخش بازدید : 34 شنبه 12 شهریور 1401 نظرات (0)

اولین کسانی که در قرون اخیر به فکر استفاده از نور برای انتقال اطلاعات افتادند، انتشار نور را در جو زمین تجربه کردند اما وجود موانع مختلف نظیر گرد و خاک، دود، برف، باران، مه و… انتشار اطلاعات نوری در جو را با مشکل مواجه ساخت. بعدها استفاده از لوله و کانال برای هدایت نور مطرح گردید. نور در داخل این کانال ها بوسیله آینه ‌ها و عدسی ‌ها هدایت می‌ شد اما از آنجا که تنظیم این آینه‌ ها و عدسی ‌ها کار بسیار مشکلی بود این کار نیز غیر عملی تشخیص داده شد و مردود ماند.

شاید اولین تلاش در سیر تکاملی سیستم ارتباط نوری به وسیله الکساندر گراهام بل صورت گرفت که در سال 1880، درست 4 سال پس از اختراع تلفن، اختراع تلفن نوری (فوتوفون) یا سیستمی که صدا را تا فواصل چند صد متر منتقل می کرد، به ثبت رساند. تلفن نوری بر مبنای مدوله کردن نور خورشید بازتابیده با به ارتعاش در آوردن آینه ای کار می کرد. گیرنده یک فتوسل بود. در این روش نور در هوا منتشر می شد و بنابراین امکان انتقال اطلاعات تا بیش از 200 متر میسر نبود. به همین دلیل، اگرچه دستگاه بل ظاهرا کار می کرد اما از موفقیت تجاری برخوردار نبود.

تاریخچه کابل فیبر نوری

ایده استفاده از شکست نور برای هدایت آن (که اساس فیبرهای نوری امروزی است) برای اولین بار در سال 1840 توسط Daniel Colladon و Jacques Babinet در پاریس پیشنهاد شد. همچنین John Tyndall در سال 1870 در کتاب خود ویژگی بازتاب کلی را شرح داد : «وقتی نور از هوا وارد آب می شود به سمت خط عمود بر سطح خم می‌شود و وقتی از آب وارد هوا می شود از خط عمود دور می شود. اگر زاویه ی پرتو نور با خط عمود در تابش از داخل آب بزرگتر از 48 درجه شود هیچ نوری از آب خارج نمی‌شود در واقع نور به طور کامل از سطح آب منعکس می شود. زاویه ای که انعکاس کلی آغاز می شود را زاویه بحرانی سینی کابل می نامیم.

تاریخچه فیبر نوی

کاکو و کوکهام انگلیسی برای اولین بار استفاده از شیشه را بعنوان محیط انتشار مطرح ساختند. آنان مبنای کار خود را بر آن گذاشتند که به سرعتی حدود 100 مگابیت بر ثانیه و بیشتر بر روی محیط‌های انتشار شیشه دست یابند. این سرعت انتقال با تضعیف زیاد انرژی همراه بود. این دو محقق انگلیسی، کاهش انرژی را تا آنجا می‌پذیرفتند که کمتر از 20 دسی بل نباشد. اگر چه آنان در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند، اما شرکت آمریکاییکورنینگ گلس به این هدف دست یافت. در اوایل سال 1960 میلادی با اختراع اشعه لیزر ارتباطات فیبرنوری ممکن گردید. در سال 1966 میلادی، دانشمندان در این نظریه که نور در الیاف شیشه‌ای هدایت می‌شود پیشرفت کردند که حاصل آن از کابلهای معمولی بسیار سودمندتر بود. چرا که فیبرنوری بسیار سبکتر و ارزانتر از کابل مسی است و در عین حال ظرفیت انتقالی تا چندین هزار برابر کابل مسی دارد.

توسعه فناوری فیبرنوری از سال 1980 میلادی به بعد باعث شد که همواره مخابرات نوری به عنوان یک انتخاب مناسب مطرح باشد. تا سال 1985 میلادی در دنیا نزدیک به 2 میلیون کیلومتر کابل نوری نصب شده و مورد بهره برداری قرار گرفته ‌است.

فیبر نوری و مزایای آن

فیبر نوری (Optical Fiber) یک رشتۀ باریک و بلند است که از مادۀ شفافی مثل شیشه یا پلاستیک ساخته شده است و برای انتقال اطلاعات به الکتریسیته نیازی ندارد و این نور است که از یک سر آن وارد می‌شود و از سر دیگرش خارج می‌شود.

امروزه استقبال از فیبر نوری به جای کابل ‌های مسی بسیار بیشتر شده است چون پهنای باند بسیار بالاتری دارند. فیبر نوری می‌تواند داده‌های تصویری و صوتی و… را تا 10 گیگابایت بر ثانیه منتقل ‌کند همچنین در مخابرات ماهواره ‌ای برای انتقال داده‌ ها بسیار سریع ‌تر و بهتر عمل می‌کند. فیبر نوری می‌تواند شبکه ‌هایی که از هم فاصلۀ زیادی دارند، به هم مرتبط کند. شبکه‌های محلی یا LAN قبلاً با تلفن و امواج رادیویی به هم وصل می ‌شدند و برای اتصال با فیبر نوری به زمین مشترک گیرنده و فرستده هم نیاز نیست.

مزایای فیبر نوری

  1. در استفاده از فیبر نوری، احتمال اختلال و نفوذ و تداخل در داده‌های اطلاعاتی بسیار کم است. فیبر نوری از نویزهای الکترومغناطیسی (EMI) و رادیویی (RFI) یا نویزهایی که از نزدیکی کابل‌ها ایجاد می‌شوند، جلوگیری می‌کند.

 

  1. استفاده از فیبر نوری نسبت به سیم ‌های مسی هزینه کمتری دارد.

 

  1. قطر فیبر نوری نسبت به سیم مسی کمتر است اما توانایی بیشتری برای انتقال داده‌ ها دارد و سرعت آن در دو شکل آنالوگ و دیجیتال بسیار بیشتر است.

 

  1. سیگنال‌ها در فیبر نوری کمتر ضعیف می ‌شوند و سیگنال ‌ها با هم تداخل نمی‌کنند. به همین دلیل مصرف برق هم در فیبر نوری کمتر است. و امکان استفاده از فرستنده‌ های الکتریکی با مصرف پایین را فراهم می‌کند.

 

  1. فیبر نوری امنیت بیشتری دارد چون احتمال آتش ‌سوزی در آن کمتر است.

 

  1. چون فیبر نوری وزن سبک‌تری دارد، نصب و نگهداری آن راحت ‌تر است.

 

  1. فیبر نوری نسبت به سیم مسی انعطاف بیشتری دارد به همین دلیل در کاربردهای خاص مانند عکس‌برداری دیجیتال، لوله‌کشی یا تولید دوربین دیجیتال و… از آن استفاده می‌شود.

 

  1. تعمیر فیبر نوری در زمان روشن ‌بودن سیستم امکان‌پذیر است و این نگرانی وجود ندارد که مدارهای الکتریکی کوتاه شوند.

 

  1. تارهای فیبر نوری تشعشع ندارد به همین دلیل کسی نمی ‌تواند سیگنال‌های آن را نشان بدهد و از این نظر فیبر نوری امنیت بیشتری دارد.

 

  1. پهنای باند فیبر نوری اخیراً به 170 گیگابایت در ثانیه رسیده است و همچنان قابلیت ارتقا تا چند صد ترابایت را هم دارد.

 

  1. اگر جنس هسته Core فیبر نوری مرغوب باشد تا چند کیلومتر به Repeater نیازی نیست و تا چند کیلومتر سیگنال، ضعیف نمی‌شود.

 

  1. امکان انشعاب غیرمجاز فیبر نوری وجود ندارد؛ چون برای برقراری انشعاب حتماً باید فیبر نوری را قطع کرد.

 

امروزه در جهان، فیبر نوری در گسترش ارتباطات در حوزه مخابرات و سیستم‌های انتقال اطلاعات نقش بسیار مهمی دارد، این نوع فیبر چون توانایی انتقال اطلاعات به صورت دیجیتال را دارد و سیستم‌های ارتباطات در این زمینه به سرعت در حال پیشرفت هستند.

سینی کابل

پوران دخت خدابخش بازدید : 32 چهارشنبه 09 شهریور 1401 نظرات (0)
شرکت دلتا شبکه (deltashbake) یکی از تولیدکنندگان مطرح حوزه تجهیزات اکتیو شبکه به‌خصوص انواع سوئیچ شبکه است. محصولات این برند علاوه بر کیفیت بالایی که دارند کاملا مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی شده و توانسته‌اند اعتماد مصرف‌کنندگان را به خوبی جلب کنند. با مجله برقچی همراه باشید تا شما را با بهترین سوئیچ های برند دلتا شبکه و قیمت خرید آنها آشنا کنیم.

سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی دارد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است. سوئیچ در واقع وسیله‌ای است که شبکه شما را با سایر دستگاه‌ها نظیر کامپیوترها، چاپگرها، سرورها، روترها و سایر موارد متصل می‌کند. برای بهره‌برداری و کیفیت بهتر پچ کورد شبکه کسب‌وکارهای امروزی، برخوردار بودن از یک جریات اطلاعاتی مناسب اهمیت ویژه‌ای دارد. با کمک فناوری سوئیچ شبکه، این امکان به راحتی فراهم شده و انتقال داده‌های مختلفی نظیر صدا، ویدئو و غیره از طریق شبکه‌ به امری حیاتی بدل شده‌است.
 
پیش از اینکه به معرفی بیشتر محصولات شبکه دلتا شبکه بپردازیم، بهتر است با انواع مختلف این سوئیچ ها آشنا شوید:
 
سوئیچ غیر مدیریتی (Unmanaged Switch)
این نوع سوئیچ‌ها اغلب در شبکه‌های خانگی، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. سوئیچ غیر مدیریتی امکان اتصال به یکدیگر را برای دستگاه‌های حاضر (مثلا کامپیوتر به کامپیوتر یا چاپگر به کامپیوتر) در یک شبکه محلی/LAN فراهم می‌کند.
 
سوئیچ مدیریتی (Managed Switch)
امکان سفارشی‌سازی و افزایش عملکرد در یک شبکه از ویژگی‌هایی است که سوئیچ مدیریتی را از نوع غیرمدیریتی متمایز می‌کند. از سایر قابلیت‌های این محصولات می‌توان به ارائه کیفیت خدمات (QoS) و پروتکل مدیریت آسان شبکه (SNMP) اشاره کرد.

سوئیچ شبکه
 
سوئیچ PoE

سوئیچ‌های PoE از فناوری توان الکتریکی بر بستر کابل شبکه (Power over Ethernet) استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، زمانی که شما به چندین دستگاه شبکه مقابل متصل می‌شوید، این سوئیچ‌ها می‌توانند همزمان از انتقال داده و توان عملیاتی آن پشتیبانی کنند.
 

سوئیچ شبکه دلتا شبکه


شرکت Tenda همواره راه‌حل‌های سوئیچینگ متنوعی را برای شبکه‌های سازمانی، مراکز داده، کسب‌وکارهای کوچک و همینطور منازل ارائه می‌دهد. معمولا سوئیچ های شبکه دلتا شبکه متناسب با نیاز طیف وسیعی از صنایع نظیر ارائه‌دهندگان خدمات، خدمات مالی و بخش عمومی بهینه‌سازی شده‌اند. در بخش زیر به معرفی چند مورد از سوئیچ های کاربردی برند دلتا شبکه و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:
 
خرید سوئیچ 5 پورت 10/100 Mbps دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W:
سوئیچ 5 پورت 10/100 Mbps دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W
سوئیچ 5 پورت 10/100 Mbps دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W
سوئیچ دلتا شبکه مدل TEF1105P-4-63W یک محصول پرکاربرد PoE است که 5 پورت Base-TX RJ45 را با سرعت 10/100 مگابیت بر ثانیه ارائه می‌دهد. 4 پورت آن از استانداردهای IEEE 802.3at و IEEE 802.3af پشتیبانی کرده و تا 250 متر برد دارند. هر یک از پورت‌های Poe این سوئیچ می‌تواند تا حدود 30 وات انرژی برق را ارسال کرده و 58 وات را برای کل دستگاه فراهم کند.
 
اگر به دنبال سوئیچ‌های اترنتی غیرمدیریتی برای منزل یا دفتر کار هستید، برند دلتا شبکه محصولات مقرون به ‌صرفه‌ای را روانه بازار کرده است که به راحتی عملیات اتصال به شبکه را انجام می‌دهند. شما همچنین می‌توانید با استفاده از سوئیچ‌های Plug-N-Play دامنه اتصال به شبکه خود را گسترش دهید.
 

سوئیچ شبکه دلتا شبکه


این محصول یک سوئیچ خانگی/اداری (SOHO) دسکتاپ 5 پورت گیگابیتی است. پنج پورت این دستگاه از عملکرد مذاکره خودکار یا Auto-Negotiation 10/100/1000 مگابیت برثانیه برخوردارند. این درحالی است که سوئیچ شبکه دلتا شبکه مدل SG108 یک دستگاه دسکتاپ SOHO است که دارای هشت پورت 10/100/1000 مگابیت بر ثانیه (Auto-Negotiation) بوده و برای ایجاد یک شبکه LAN یا گسترش شبکه UpLink مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر دو این سوئیچ‌ها در مقایسه با نوع 100M سرعت انتقال داده‌ها را تا 10 برابر افزایش می‌دهند و می‌توانند ترافیک پهنای باند آبشاری (cascading bandwidth) را از بین ببرند.


خرید پچ کورد شبکه
پوران دخت خدابخش بازدید : 24 پنجشنبه 03 شهریور 1401 نظرات (0)
بازگشایی قفل تبلت. آیا سخت تلاش می کنید قفل تبلت سامسونگ خود را باز کنید اما قادر نیستید؟ اگر بله، ما در اینجا چند نکته کاربردی درباره بازگشایی قفل تبلت داریم که به شما کمک می کند نحوه باز کردن قفل تبلت با یا بدون رمز عبور را یاد بگیرید! بنابراین، بیایید باز کردن قفل یک تبلت با/بدون رمز عبور را یک فرایند آسان و بدون دردسر مانند قبل کنیم! تبلت های اندرویدی یک دستگاه عالی هستند که دارای ویژگی های زیادی مانند تماس، بازی، عکس گرفتن و موارد دیگر است. اما اگر تبلت اندرویدی شما قفل شده باشد چه؟

بازگشایی قفل تبلت با رمز عبور

هنگامی که یک تبلت سامسونگ قفل است، می توانید به راحتی با وارد کردن رمز آن را باز کنید، اما مواقعی وجود دارد که رمز عبور را فراموش می کنید. در چنین مواردی، نحوه باز کردن قفل یک تبلت اندرویدی بدون رمز عبور غیرممکن یا بسیار دشوار به نظر می رسد. با این حال، برخی از گزینه های آسان وجود دارد که به شما کمک می کند قفل دستگاه تبلت سامسونگ خود را باز کنید و تعمیرات تبلت را انجام دهید حتی اگر الگو، رمز عبور و غیره را فراموش کرده اید.
بنابراین، در این مقاله، ما موثرترین راه حل ها را در مورد نحوه باز کردن قفل تبلت در صورت فراموش کردن گذرواژه خود پوشش می دهیم! این که آیا تبلت شما با گذرواژه، پین، الگو یا اثر انگشت قفل شده است، این راه حل ها بی عیب و نقص کار خواهند کرد!

روش های باز کردن

هنگام تنظیم قفل برای تبلت سامسونگ خود، به طور کلی 3 گزینه برای قفل کردن دارید که شامل رمز عبور، پین یا الگو است. بنابراین، "نحوه باز کردن قفل تبلت اندروید" وضعیت شگفت انگیزی نیست اگر رمز عبور، پین یا الگوی صحیح را بدانید. برای بازگشایی قفل تبلت سامسونگ با پین، گذرواژه یا الگوی صحیح، کافی است تبلت را باز کرده و رمز عبور یا پین را وارد کنید. در مقابل، اگر الگو را تنظیم کرده اید، کافی است با اتصال نقاط الگو را بکشید و قفل تبلت سامسونگ شما فوراً باز می شود! این همه در مورد چگونگی بازگشایی قفل تبلت هنگامی که رمز عبور مشخص شد، بود! حال، بیایید نگاهی بیندازیم که در صورت فراموش کردن رمز عبور، چگونه قفل تبلت خود را باز می کنید!

باز کردن قفل تبلت سامسونگ
 
چگونه قفل را بدون رمز عبور باز کنیم؟

باز کردن قفل یک تبلت سامسونگ بدون رمز عبور ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد، اما با ابزارهای مناسب در دست. آنطور که به نظر می رسد سخت نیست! بنابراین، در اینجا لیستی از 4 روش اصلی است که می توانید برای باز کردن قفل تبلت هنگام فراموش کردن رمز عبور استفاده کنید.

روش 1: بازگشایی قفل تبلت از طریق قابلیت  Unlocker

DroidKit یک ابزار تبلت سامسونگ  Unlocker عالی است که به شما کمک می کند قفل تبلت سامسونگ خود را بدون رمز باز کنید! با ویژگی های عالی و سازگاری بالا.

این ابزار به عنوان یکی از توصیه شده ترین ابزارها در مورد باز کردن قفل دستگاه، از برداشتن تعداد انگشت شماری از انواع رمز عبور که شامل پین ها، الگوها، اثر انگشتان، شماره های دیجیتالی، شناسه چهره و غیره از iPad شما است پشتیبانی می کند. با استفاده از DroidKit، می توانید رمز عبور را به سرعت حذف کرده و در چند مرحله به تبلت سامسونگ خود دسترسی پیدا کنید.

مرحله 1. ابزار DroidKit را روی رایانه خود نصب و اجرا کنید و به حالت "باز کردن صفحه" در رابط اصلی بروید تا روند باز کردن قفل را آغاز کنید.
مرحله 2. در صفحه "باز کردن صفحه"، تمام یادداشت ها را با دقت بخوانید و پس از اتصال تبلت سامسونگ خود از طریق کابل USB، روی دکمه "شروع" کلیک کنید.
مرحله 3. اکنون، دستورالعمل های روی صفحه را با دقت دنبال کنید تا تبلت خود را در حالت بازیابی قرار دهید. با این کار الگوهای حافظه پنهان در تبلت شما پاک می شود و در عرض چند دقیقه قفل صفحه تبلت تبلت سامسونگ به طور خودکار ناپدید می شود.
مرحله 4. حذف کلمات عبور از تبلت سامسونگ خود با ابزار DroidKit بدون هیچ زحمتی و ساده بود!

روش 2: بازگشایی قفل تبلت از طریق حسابGoogle

حساب Google شما نه تنها مسئول ارسال و دریافت ایمیل است، بلکه حتی در صورت فراموش کردن رمز عبور، می توانید دستگاه خود را از طریق Google Acco خود باز کنید. بله، این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کاملاً واقعیت دارد!
هنگام وارد کردن رمز عبور در تبلت سامسونگ خود، حداکثر 5 بار مجاز به ترسیم الگوی اشتباه هستید، و هنگامی که سعی می کنید رمز عبور اشتباه را برای بار ششم وارد کنید، پیامی دریافت می کنید که روی آن نوشته شده است: "الگوی قفل پنج را به اشتباه رسم کرده اید بار. در 30 ثانیه دوباره امتحان کنید ”. اکنون، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید تا قفل تبلت خود را از طریق حساب Google باز کنید.
  1. پس از کشیدن الگوی اشتباه پنج بار در تبلت خود، روی گزینه "الگو/رمز عبور فراموش شده" در پایین صفحه قفل کلیک کنید.
  2. اکنون، شناسه ایمیل و رمز عبور خود را برای باز کردن قفل تبلت خود وارد کنید و سپس دکمه "ورود به سیستم" را فشار دهید.
  3. در اینجا، شما به صفحه تنظیمات قفل صفحه هدایت می شوید. در این صفحه، به راحتی می توانید الگوی صفحه نمایش تبلت سامسونگ خود را بازنشانی کنید.
 
روش 3: قفل تبلت را از طریق تنظیم مجدد کارخانه باز کنید

اگر روش بالا مشکل شما در مورد "نحوه باز کردن قفل تبلت " را حل نکرد، می توانید با تنظیم مجدد کارخانه تبلت سامسونگ خود آن را برطرف کنید. اما مطمئن شوید که این روش تمام فایل ها و داده های ذخیره شده شما را در دستگاه تبلت سامسونگ شما حذف می کند.
در اینجا نحوه باز کردن قفل تبلت سامسونگ های تبلت سامسونگ از طریق تنظیم مجدد کارخانه آمده است!
  1. دکمه "Power" را در تبلت خود فشار دهید و روی گزینه "Power OFF" ضربه بزنید. با این کار تبلت سامسونگ شما خاموش می شود.
  2. در حالی که تبلت خاموش است، دکمه "کاهش صدا" را نگه دارید تا در حالت بازیابی راه اندازی شود. اگر این کار نکرد، دکمه های "Power Power" و "Volume Down" را به طور همزمان فشار دهید تا وارد حالت بازیابی شوید. نگه داشتن دکمه ها را ادامه دهید تا منوی "Start" روی صفحه ظاهر شود.
  3. اکنون، دکمه "کاهش صدا" را فشار دهید تا گزینه "Recovery Mode" برجسته شود و دکمه "Power" را برای انتخاب انتخاب کنید.
  4. در اینجا، گزینه "Wipe data/Factory Reset" را از لیست انتخاب کنید. از دکمه "کاهش صدا" برای برجسته کردن و از دکمه "روشن" برای انتخاب استفاده کنید.
  5. به سادگی بر روی دکمه "بله" کلیک کنید تا روند بازنشانی آغاز شود. با این کار اکنون تمام داده های تبلت سامسونگ شما حذف می شود.
  6. حدود 20 تا 30 دقیقه صبر کنید و بعداً قفل دستگاه تبلت سامسونگ شما باز می شود. اکنون باید دستگاه جدید را پس از بازنشانی راه اندازی کنید.

تعمیرات تبلت

پوران دخت خدابخش بازدید : 30 شنبه 22 مرداد 1401 نظرات (0)

این نوع از کابل ها را همه ما امروزه می‌شناسیم. کابل‌هایی که برای وصل شدن به شبکه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. پربسامدترین شکل کاربرد این کابل‌ها اتصال مودم و کامپیوتر است. کابل شبکه نوعی اتصال سخت‌افزاری شبکه است. از این کابل برای اتصالات کامپیوترها و دستگاه ‌ها و تجهیزات شبکه از جمله اتصال دو یا چند کامپیوتر برای اشتراک چاپگرها و اسکنرها، اتصال چند سرور به سوئیچ دسترسی استفاده می‌شود. کابل‌های شبکه به چند طریق دسته بندی می شوند، یکی از این دسته بندی ها بر اساس سرعت و پهنای باند است که به دسته های مختلفی تقسیم می شوند :

کابل شبکه

گروه اول 5Cat ابتدایی‌ترین نوع این کابل‌ها و دارای سرعت 10 تا 100 مگابایتی با حداکثر پهنای باند 100 مگاهرتز

گروه دوم e 5Cat نوع به روزتر همان مدل کابل ‌های 5Cat و دارای سرعت 1000 مگابایتی با حداکثر پهنای باند 100 مگاهرتز

گروه سوم 6Cat از کابل های پیشرفته دارای سرعت 1000 مگابایت در ثانیه با حداکثر پهنای باند 250 مگاهرتز

گروه چهارم : Cat6a دارای سرعت 10000 مگابایت در ثانیه از پر سرعت ترین کابل ها با حداکثر پهنای باند 500 مگاهرتز

کابل شبکه

تقسیم بندی کابل شبکه بر اساس ساختار داخلی

سیم جفت پیچ‌ خورده سوکت‌ دار و دو هادی از جنس مس، روی یک مدار و روی یکدیگر پیچیده می‌شوند و به جریان الکترومغناطیسی بهبود می‌بخشند. دو سیم با سیگنال برابر و مخالف می‌توانند تداخل ایجاد کنند. با این جریان، پچ کورد شبکه تقویت می‌شود که برای سیگنال، نویز ایجاد می‌کند؛ تاب دادن و چرخاندن سیم باعث می‌شود اعوجاج و تداخل مغناطیسی کاهش پیدا کند. این نوع کابل بیشتر برای مسیرهای کوتاه و متوسط به کار می‌رود و نسبت به کابل فیبر نوری و کواکسیال هزینۀ کمتری دارد.

جفت پیچ‌خورده با محافظ را محافظ جفت پیچ‌خورده یا STP می‌نامند و به نوع بدون محافظ آن UTP گفته می‌شود. سیم‌های جفت پیچ‌خورده در محافظ فویل آلومینیومی قرار دارند که از تداخل سیم‌ها و ورود و خروج امواج مغناطیسی جلوگیری می‌کند. کابل اینترنت و تلفن از نوع جفت پیچ‌خوردۀ برون‌عایق ‌هستند.

کابل کواکسیال

کابل کواکسیال یک هادی داخلی دارد که در عایق لوله‌ای قرار گرفته است. یک شیلد یا هادی خارجی روی عایق به شکل خاصی بافته شده است. از کابل کواکسیال برای انتقال امواج یا فرکانس‌های رادیویی است و یک خط انتقال مناسب برای سیگنال‌های رادیویی RF است. دیگر کاربردهای آن عبارت‌اند از: خطوط ارتباطی رادیویی، آنتن‌های گیرنده، اتصالات شبکۀ کامپیوتری، انتقال دیجیتال فایل‌های صوتی و تلوزیون کابلی.

در یک کابل کواکسیال باکیفیت، بین هادی داخلی و سپر، میدان مغناطیسی انتقال سیگنال خارجی وجود دارد و شیلد خارجی از ورود و خروج امواج به داخل یا خارج کابل شبکۀ کواکسیال جلوگیری می‌کند. در ادامه به انواع اتصالات کابل شبکۀ کواکسیال اشاره می‌کنیم.

کابل‌های کواکسیال تنوع بسیاری دارند و در سیستم ‌های صوتی، دیجیتال، ویدئو،RF و ماکروویو استفاده می‌شوند. انواع کابل‌های کواکسیال در برابر قطع و وصل‌شدن سیگنال مقاومت می‌کنند. برخی از اتصالات کابل شبکۀ کواکسیال عبارت‌اند از:

اتصال نوع F ؛ از 250 مگاهرتز تا 1 گیگاهرتز که در تلویزیون و آنتن کاربرد دارد.

اتصال نوع N ؛ بالاتر از 12 گیگاهرتز که کاربرد نظامی دارد.

اتصال TS و TRS ؛ که برای پلاگین تلفن، تا 100 کیلوهرتز استفاده می‌شود.

اتصال RCA ؛ از 10 مگاهرتز که کاربرد ویدئویی دارد.

اتصال ؛ DIN از 5 گیگا هرتز

اتصال؛ APC از 18 گیگاهرتز

کابل فیبر نوری

کابل فیبر نوری زیر ساخت بسیار مناسبی برای فاصله‌ های زیاد و داده‌های با حجم بالاست. هستۀ فیبر نوری، شیشه و پوشش لاستیکی بیرونی است و برای انتقال اطلاعات به جای سیگنال‌های الکتریکی از پالس نور (پرتو نور) استفاده می‌کند.

نور در برابر سیگنال‎‌های الکتریکی تضعیف نمی‌شود؛ به همین دلیل این کابل برای فاصله‌های زیاد مناسب است. سرعت کابل فیبر نوری از10 Mbs تا 100Gbs افزایش پیدا می کند.

برندهای مختلف در تولید پچ کورد شبکه فعالیت می‌کنند و تنوع بسیاری در این زمینه در بازار وجود دارد. برای داشتن یک شبکۀ قوی و پایدار باید با بررسی محصولات برندهای مختلف و با توجه به قیمت، بهترین کیفیت را انتخاب کنیم.

پوران دخت خدابخش بازدید : 30 یکشنبه 09 مرداد 1401 نظرات (0)

کابل کواکسیال نوعی کابل است که یک هسته مرکزی مسی با پوشـش پلـی‌ اتـیلن دارد در ضمن دارای کلافـی از جـنس مفتول مسی است که به عنوان عایق نیز جهت جلوگیری از افت جریان ولتاژ عمل می‌ کند. با توجه به این‌ که در برخی از صـنایع الکترونیکی کاهش جریان ورودی و همچنین وجود کمترین اختلاف بین جریان ورودی و جریان خروجـی از اهمیـت بـسیار بالایی برخوردار است به همین خاطر در جهت دستیابی به این کیفیت مقاومت و کارایی از کابل‌ های کواکسیال استفاده مـی‌شـود. برای نمونه یکی از مـوارد مصـرف ایـن محصول استفاده در برخی از صنایع الکترونیکی نظیر ابزار دقیق، ساخت آنتن‌هـای تلویزیـونی و دوربین‌هـای مدار بسته اشاره کرد. گاهی نیز در صنایع مخابراتی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

این نوع کابل به دلیل دارا بـودن کـلاف مسـی بـر روی هسـته مرکزی قابلیت محافظت از جریان ورودی و جلوگیری از افت جریان را نیز دارد. به طور کلـی مـی تـوان این طور بیان کرد که در بسیاری از صنایع الکترونیکی ظریف دارای کاربرد می‌ باشد بنابراین این میزان بهره‌ گیری بالا از این محصول سینی کابل سبب می‌شود آشنایی کاربران با چگونگی تعمیر این محصولات در صورت خرابی از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

کابل کواکسیوال

تعمیر کابل کواکسیال

در مقدمه بالا شما به طور کلی با کابل های کواکسیال آشنا شدید. ادامه مطلب را پی بگیرید تا به نحوه تعمیر یک کابل کواکسیال آشنا بشوید. برای تعمیر یک کابل کواکسیال آسیب دیده حتما لازم است که دلایل مختلفی را بررسی نماییم. ما برای تعمیر این کابل‌های کواکسیال به موارد زیر نیازمندیم :

چسب حرارتی، کاتر، اتصال دهنده کابل و همچنین قلم‌موی رنگ.

مراحل مختلف تعمیرات کابل کواکسیال

ابتدا در مرحله اول به وسیله چسب حرارتی بریدگی‌ها و شکاف‌های احتمالی بر روی کابل خود را به خوبی می‌ پوشانیم، بعد از آن در مرحله دوم قسمت‌های آسیب دیده کابل را به وسیله کاتر از کابل جدا می‌نماییم حالا به مرحله سوم می‌ رسیم که نیاز به شرحی مفصل‌ تر دارد. در مرحله سوم، اتصال بخش‌های انتهایی و آسیب دیده انجام می شود.

بعد از آن که قسمت‌های آسیب دیده را توسط کارتر از کابل جدا کردید نیاز است که بخش‌های انتهایی را به بخش جدا شده پیچانده و متصل نماییم. توجه داشته باشید که این کار را با پیچاندن قسمت دارای پوشش سیاه رنگ کابل آغاز کنید. بعد از آن، قسمت نقره‌ای رنگ را روی پوشش و روکش خارجی کابل تا بزنید. حالا باید قلموی رنگ را بردارید و با استفاده از چسب برق مایع، روی لایه جدید یک پوشش عایق تازه به وجود بیاورید. یادتان باشد پیش از اتصال سیم‌ها به یکدیگر باید صبر کنید تا چسب مایع حسابی خشک بشود.

مراحل تعمیر کابل کواکسیال 2چنانچه این کار را با دقت و کاملا طبق مراحل بالا انجام بدهید کابل کواکسیال شما به طور کامل رفع ایراد خواهد شد. اما چنانچه بعد از اتمام تمام مراحل و با توجه به این نکته که اطمینان حاصل کرده‌اید مراحل کار تعمیر سینی کابل را به طور دقیق انجام داده‌اید، همچنان کابل شما دچار نقصان و عیب و ایرادی بود، راه دیگری ندارید جز این‌که کابل را تعویض نمایید. در این موارد بهتر است برای رفع ایراد قبلی تلاش مجدد ننمایید.

پوران دخت خدابخش بازدید : 21 یکشنبه 02 مرداد 1401 نظرات (0)

شناخت تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو از ملزومات دنیای امروزی است که بیش از هر زمان دیگر دسترسی به اطلاعات نامحدود یک ضرورت محسوب می‌شود. به عبارتی ما یک زندگی دیگر در دنیای دیجیتال و مجازی داریم و پهنای باند این دنیای مجازی، حیات و وجود ما را در این دنیا را برای ما ممکن می‌سازد. این در حالی است که به مرور زمان مشتریان خانگی و تجاری شبکه‌های سال خورده مسی را کنار می‌گذارند. در عوض شبکه های مسی، شبکه نوری پسیو (Passive Optical Network ((PON) به طور تساعدی برای پاسخگویی به نیازهای پهنای باند فعلی و آینده در حال استقرار هستند. برای آشنایی با کاربرد تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه مثل پچ کورد شبکه باید در مورد اصول شبکه‌های غیر فعال یا پسیو و فعال یا اکتیو صحبت کنیم.

تجهیزات پسیو چیست؟

به تجهیزاتی گفته می‌شود که توانایی تولید و یا بازتولید سیگنال‌های الکترونیکی را ندارند و فقط سیگنال‌هایی را که از سمت تجهیزات اکتیو به آن‌ها می‌رسد را انتقال می‌دهند و جا به جا می‌کنند که به آن ها پسیو یا غیر فعال گفته می‌شود.

تجهیزات پسیو مهمترین بخش‌ در هر شبکه هستند. این تجهیزات زیر ساخت هر شبکه ای را تشکیل می‌دهند و در افزایش ثبات، کیفیت و بهره‌وری شبکه بسیار موثر هستند. تجهیزات پسیو مستقیما بر روی داده‌های شبکه اثر نمی‌گذارند اما در سرعت، پایداری و امکان توسعه شبکه نقش کلیدی دارند. داده‌ها در بستر شبکه به وسیله تجهیزاتی مانند کابل مسی و فیبر نوری و پچ کورد انتقال داده می‌شوند و به وسیله رک، داکت، پاور ماژول و پچ پنل به ثبات و پایداری می‌رسند و حتی مدیریت می‌شوند.

 

پچ کورد شبکه

 

از این رو انتخاب درست و مناسب هر یک از این تجهیزات می‌تواند در سرعت و پایداری شبکه و پهنای باند تحت پوشش موثر باشند. همچنین، عیب‌یابی و توسعه شبکه را آسانتر می‌نمایند. مهم‌ترین تجهیرات پسیو شبکه شامل کابل شبکه، پچ پنل، پچ کورد، رک، ترانک، کیستون می باشد. برای آشنایی با تجهیزات اکتیو و تجهیزات پسیو شبکه باید بدانید انواع مختلفی از شبکه‌ها وجود دارد که گونه‌های بسیاری از اطلاعات را حمل می‌کنند. با این حال، همه این شبکه‌ها را می‌توان در یکی از دو دسته پسیو (Passive) یا اکتیو (Active) قرار داد.

هم چنین برای شناخت این گونه شبکه‌ها باید المان‌ها یا تجهیزات اکتیو و پسیو شبکه را بشناسید. انواع مختلفی از المان‌ها در سیستم‌های الکتریکی وجود دارد مانند R L C، دیود، ترانزیستور، Op-amp، منبع ولتاژ، منبع جریان، ترانسفورماتور و مواردی این چنین.

تجهیزات اکتیو چیست؟

تجهیزاتی که توانایی تولید سیگنال، تقویت سیگنال، ضعیف کردن سیگنال یا اصلاح سیگنال را دارند، به عنوان عناصر یا تجهیزات اکتیو شناخته می شوند. در غیر این صورت تجهیزات پسیو است.

تفاوت شبکه اکتیو با شبکه پسیو

یک شبکه پسیو از تجهیزات و اجزای الکتریکی برای رساندن سیگنال از یک مکان به مکان دیگر استفاده نمی‌کند. در عوض یک شبکه اکتیو یا پچ کورد شبکه از تجهیزات یا اجزای الکتریکی استفاده می‌کند تا سیگنال را از یک مکان به مکان دیگر هدایت کند. با توجه به رسانه انتقال که در شبکه‌ها استفاده می‌شود، شبکه مسی پسیو ، شبکه مسی اکتیو، شبکه نوری پسیو و شبکه نوری اکتیو وجود دارد که هرکدام تجهیزات مربوط به خود را دارند.

تقسیم بندی کلی شبکه پسیو

شبکه پسیو نوعی شبکه رایانه ای است که در آن هر گره یا نود (node) با عملکرد یا فرآیند از پیش تعریف شده ای کار می کند. این به این معنی است که شبکه های پسیو هیچ دستورالعمل خاصی را در هر گره به طور جداگانه اجرا نکرده و رفتار آنها را به صورت پویا تغییر نمی دهند. شبکه های پسیو هیچ منبع نیروی الکتریکی ندارند. آنها از تجهیزات پسیو مانند مقاومت ها و خازن ها تشکیل شده اند.

شبکه مسی پسیو چیست؟

انواع مختلفی از شبکه های مسی پسیو وجود دارد. با این حال چیزی که تقریباً همه با آن آشنایی دارند شبکه تلویزیون کابلی (CATV) خانگی آنها است. در شبکه CATV مسی ، ارائه دهنده کابل سیگنال را از طریق کابل کواکسیال به خانه می رساند. در ابتدایی ترین شبکه ، کابل وارد خانه می شود و به یک تلویزیون منتقل می شود. با این حال ، بسیاری از خانه ها تنها یک تلویزیون ندارند. برای خانه هایی که چندین تلویزیون دارند ، سیگنال ارائه دهنده کابل برای دریافت سیگنال باید برای هر تلویزیون تقسیم شود. تقسیم معمولاً با دستگاه ارزان قیمت انجام می شود که معمولاً از آن به عنوان تقسیم کننده یاد می شود. تقسیم کننده نیازی به برق ندارد. به طور معمول یک ورودی واحد خواهد داشت و ممکن است دو ، سه ، چهار یا بیشتر خروجی داشته باشد. یک کابل جدا از شکاف به هر تلویزیون هدایت می شود.

یکی از مشکلات این نوع شبکه از دست دادن قدرت سیگنال است. همانطور که سیگنال ارائه دهنده کابل تقسیم شده و به چندین تلویزیون هدایت می شود ، قدرت سیگنال برای هر تلویزیون کاهش می یابد. افزودن تلویزیون های زیاد می تواند قدرت سیگنال را تا جایی کاهش دهد که هیچ یک از تلویزیون ها قدرت سیگنال کافی را برای کارکرد صحیح دریافت نکنند. وقتی این اتفاق می افتد ، وقت آن است که به نصب یک شبکه اکتیو CATV فکر کنیم.

تجهیزات پسیو شبکه مسی چیست؟

از تجهیزات پسیو شبکه می توان به کابل شبکه، پچ کورد شبکه، ابزارآلات شبکه و اتصالات شبکه از قبیل پچ پنل شبکه، کیستون شبکه، کیستون تلفن، و سوکت شبکه اشاره کرد. هرچند این تجهیزات را می توان در یک شبکه اکتیو مانند شبکه لن خانگی که از تجهیزات اکتیو مانند مودم و روتر استفاده می کنند به کار برد. اما این متعلقات به تجهیزات پسیو شبکه تعلق دارند زیرا به خودی خود سیگنال را تولید یا تغییر نمی دهند.

شبکه فیبر نوری پسیو

انواع مختلفی از شبکه های نوری پسیو (PON) وجود دارد. یکی از رایج ترین آنها شباهت زیادی به شبکه پسیو CATV دارد. اما از فیبر نوری به جای کابل کواکسیال استفاده می شود. بسیاری از تجهیزات پسیو شبکه برای پشتیبانی از انواع مختلف توپولوژی شبکه فیزیکی در دسترس هستند. کانکتور یا کوپلر های نوری هسته اصلی هر PON هستند. یک کانکتور نوری ممکن است دو یا چند سیگنال نوری را در یک خروجی واحد ترکیب کرده یا یک ورودی نوری واحد را گرفته و آن را به دو یا چند خروجی جداگانه توزیع کند. در تصویر زیر مثالی از کوپلر 1 × 6 آورده شده است. این کوپلر در حال تقسیم یک سیگنال ورودی واحد به شش خروجی است.

بنابراین PON یک شبکه ارتباط از راه دور است که اطلاعات را از طریق خطوط فیبر نوری منتقل می کند. این نوع شبکه پسیو است زیرا از تقسیم کننده هایی که به منبع نیرو احتایج ندارند برای هدایت داده های ارسال شده از یک مکان مرکزی به مقاصد مختلف استفاده می کند.

پوران دخت خدابخش بازدید : 18 یکشنبه 26 تیر 1401 نظرات (0)

برای آنکه بتوان سیم‌های برق ساختمان را به هم متصل کرد، به تجهیزات خاصی نیاز است. این تجهیزات باید مشخصاتی از جمله، مقاومت و استحکام بالا در اثر عبور جریان را داشته و در عین حال، ‌رسانای خوبی برای برق باشند.

مردم عادی برای آنکه سیم‌های برق را به هم متصل کنند از چسب‌های نواری و ترانس دست دوم استفاده می‌کنند؛ این کار، بسیار خطرناک بوده و باعث برق گرفتگی و آتش سوزی در یک ساختمان خواهد شد. به همین جهت، لازم است از کانکتور سیم برق استفاده گردد تا حوادث این چنینی در یک بنا به وقوع نپیوندد.

کانکتور‌ها در شکل‌ها و با متریال‌های متفاوت ساخته شده و تحت تأثیر عبور جریان برق، دچار افزایش دما و ایجاد آتش سوزی نخواهند شد. جا‌هایی که نیاز است چند سیم برق به هم متصل شود، این تجهیزات، کمک خوبی برای کاهش خطرات و افزایش ایمنی در محیط است.

مزیت‌ های ترمینال سیم برق

  1. افزایش طول سیم همراه با کاهش خطر آتش سوزی: گاهی اوقات برای آنکه طول یک سیم را افزایش دهند، چند سیم برق را به کمک چسب‌های نواری به هم وصل می‌کنند. این روش اتصال سیم‌ها، به شدت خطرافرین بوده و می‌تواند زمینه را برای بروز آتش سوری در اثر وجود نقص در سیستم برق منزل و یا ساختمان به وجود آورد. ترمینال سیم برق، بدون آنکه ولتاژ جریان یافته در سیم کاهش پیدا کند، ابزار مناسبی برای وصل کردن سیم‌ها است.
  2. برای اتصال سیم ها بصورت استاندارد : وقتی سیم های برق با کانکتورهای استاندارد به هم متصل می شوند می توانند جریان برق و حرارت بالاتر را تحمل کنند. این درصورتی است که اتصال نامناسب سیم های برق موجب کاهش فشار برق می گردد و حتی پس از مدتی محل اتصال فرسوده می گردد و موجب برق گرفتگی و اتش سوزی می شوند.
  3. برای تعمیرات و رفع عیوب سیم کشی های پیچیده : با استفاده از برخی از ترمینال ها می توان به سادگی و دفعات محل اتصال سیم ها را باز و بسته نمود و نقص و مشکلات آنها را بع سادگی رفع نمود.
  4. برای اتصال دائمی یا موقتی دو یا چند سیم با در نظر گرفتن نکات ایمنی : کانکتورها این امکان را می دهند که سیم ها بطور دائمی به هم متصل شوند و در صورت نیاز بتوان به راحتی و ایمنی بالا سیم ها را از هم جدا نمود.
  5. همچنین می توان از کانکتورها برای انشعاب گیری مطمئن از تابلوهای برق و موارد دیگر استفاده کرد که همگی شرایط مناسب و ایمنی بالا را برای ما فراهم می کنند. پیشنهاد می شود مقاله کانکتور برق چیست را بخوانید.

کانکتور برق

برای اینکه با کاربرد ترمینال برق آشنا شویم بهتر است در ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که دقیقا ترمینال برق چیست ؟ در واقع ترمینال‌برق یا همان کانکتور برق،یکی از پرکاربردترین تجهیزات جانبی در صنعت برق و سیم کشی میباشد. کار مهم و اصلی یک کانکتور برق، اتصال دو و یا چند سیم به صورت موقتی و غیر دائمی به یکدیگر می باشد. توجه داشته باشید که این کار باید به صورت کاملا محکم و استاندارد انجام ‌شود.

همانطور که می دانید متصل کردن سیم ها ی ساختمان ها نیاز به قطعات مخصوصی مثل ترانس دست دوم دارند که هیچ قطعه ی دیگری نمی تواند جای انان را بگیرد. بنابراین قطعات منحصر بفرد ، باید ویژگی های مناسبی را با هدف انتقال برق در یک مکان خاص داشته باشند. مهم ترین ویژگی این قطعات آن است که به مرور زمان استحکام اولیه ی خود را از دست ندهند و به سهولت بتوانند جریان برق بدون ایجاد مشکل از خود عبور دهند.

قابلیت هایی که ذکر شد به طور قطع از چسب های نواری بر نمی آید ، اما متاسفانه در بین مردم متداول گشته است که برای بیشتر موارد نامربوط از چسب نواری استفاده میکنند. عدم توجه به نکات ایمنی می تواند در متصل کردن سیم های برق خطرساز بوده و موجب خطرات جبران ناپذیری همچون برق گرفتگی و آتش سوزی می گردند.

کانکتور برق این قابلیت را دارد که بدون آنکه گرم شوند از بروز این نوع خطرات احتمالی و آسیب زا ، جلوگیری کند. نکته ای که در مورد کانکتور های برق باید بیان کرد آن است که، کانکتورها در اشکال و جنس های متنوعی وارد بازار شده و به مشتریان عرضه می گردند . بر اساس نیاز مصرف کننده و کاربرد ترمینال برق ، انواع کانکتور برق با ویژگی های مختلف به فروش میرسد.

خرید ترانس دست دوم

پوران دخت خدابخش بازدید : 17 چهارشنبه 22 تیر 1401 نظرات (0)

تعمیرات لوازم خانگی samsung خود از جمله ساید بای ساید، یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر(مایکروویو)، جاروبرقی و اسپیلت را به ما بسپارید و مطمئن باشید که از اعتماد به ما پشیمان نخواهید شد. ما با سالها سابقه موفق و درخشان و بعنوان مرکز تخصصی خدمات تعمیرات سامسونگ قطعا پاسخ اطمینان شما را خواهیم داد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ با داشتن جواز وپروانه کسب از اتحادیه به عنوان تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی و ارائه دهنده تعمیرات سامسونگ و با حضور متخصصان حوزه‌ی صنعت و الکترونیک آماده عرضه هرگونه خدمات تعمیر و نگهداری انواع محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ است.

نمایندگی تعمیرات سامسونگ

خرید لوازم برقی خانگی همیشه از دغدغه های اصلی ما به شمار می رود. صرف هزینه برای خرید لوازم برقی از یک سو و ترس از آسیب دیدن و بلااستفاده بودن این لوازم از سوی دیگر همیشه از دغدغه های ما در زمان خرید بوده است. بدون تردید برند بین المللی سامسونگ همیشه از لحاظ کیفیت و کارایی حرف اول را زده است. تنوع در طراحی و ساخت لوازم خانگی در انواع طرح ها ورنگ ها نیاز همه افراد را مرتفع ساخته است. در مطلب پیش رو سعی برآن داریم شما را با مرکز تعمیرات سامسونگ بیشتر از گذشته آشنا کنیم.

لوازم خانگی سامسونگ و تعمیرگاه مجاز لوازم خانگی

 براساس آمار به دست آمده لوازم خانگی سامسونگ به دلیل اعتبار بالا در بین خانواده های ایرانی جایگاه خاص و ویژه ای دارد. به نحوی که هر ایرانی حداقل چندین لوازم خانگی از این برند را در منزل مورد استفاده قرار می دهد. کیفیت بالای قطعات و لوازم جانبی این برند سبب شده است نیاز مصرف کننده به تعمیرات بسیار در مقایسه به سایر برندها کمتر جلوه کند. از آنجایی که هر وسیله برقی در گذر زمان نیاز به تعمیرات و بررسی مجدد برای کارایی بهتر دارد  شما را با نمایندگی تعمیرات سامسونگ در ایران آشنا می کنیم.

مرکز خدمات پس از فروش سامسونگ

مرکز تعمیرات سامسونگ با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص این مهم را برای شما فراهم ساخته است که در کوتاه ترین زمان ممکن لوازم برقی خود را سرویس کنید. تعمیرگاه مجاز سامسونگ تعمیر و بررسی انواع لوازم برقی از قبیل یخچال های ساید بای ساید یا فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، مایکروفر، کولر گازی اسپیلت، جاروبرقی و غیره را فراهم آورده است. ما دارای شعب یا نمایندگی تعمیر لوازم خانگی در سراسر تهران می باشیم.

سرویس دهی خدمات تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ

بدون تردید نیاز به وسایل برقی در منزل تعمیرات سریع و اساسی آن را برای افراد بسیار مهم جلوه داده است. از همین رو متخصصان تعمیرات لوازم خانگی با سرویس دهی فوری به صورت 24ساعته را برای شما فراهم آورده است. حتی در روزهای تعطیل شما می توانید در کمتر از 2 ساعت با حضور متخصصان در محل تعمیرات وسایل خود را به آن ها بسپارید. تمامی قطعات دارای ضمانت نامه کتبی است. به شما پیشنهاد می کنیم بدون نگرانی کار را به متخصصین این فن بسپارید، تا از صفر تا صد تعمیرات را در منزل خود شاهد باشید.

اعتبار خدمات نمایندگی تعمیرات سامسونگ

حمل و نقل وسایل برقی سنگین از قبیل ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی یخچال و ساید به منظور تعمیرات امری زمان بر و خسته کننده است. نمایندگی تعمیرات سامسونگ این نوید را به شما می دهد با دارا بودن جواز و پروانه کسب از اتحادیه به عنوان تعمیرگاه مجاز تعمیرات سامسونگ با حضور متخصصان این فن در منزل شما زحمت جابجایی را به حداقل ممکن برسانید.

نمایندگی تعمیرات و خدمات پس از فروش سامسونگ در تهران کجاست؟

همچنین دوباره خدمت شما یادآوری میکنیم که اگر دستگاه شما دارای گارانتی می باشد و می خواهید از گارانتی و خدمات پس از فروش نمایندگی سامسونگ استفاده نمایید باید به نمایندگی رسمی تعمیرات سامسونگ مراجعه نمایید در غیر اینصورت می توانید روی ما بعنوان مرکز تخصصی خدمات تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ حساب باز کنید.

شرکت سامسونگ در سال ۱۹۳۸ در سئول کره جنوبی تأسیس شد و در سال ۱۹۶۹ به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم الکترونیکی در این کشور تبدیل گردید.. این برند معتبر در ابتدا در سال ۱۹۷۰ با تولید اولین تلویزیون خود وارد بازار عرصه لوازم خانگی شد و سپس در سال­های ۱۹۷۴ و ۱۹۷۹ به تولید ماشین لباسشویی و مایکروویو پرداخت.

در حال حاضر لوازم خانگی این برند معتبر، مشتریان زیادی در کشورهای بسیاری از جمله ایران دارد. بنابراین خدمات پس از فروش آن یکی از مهمترین نکات مورد توجه می­باشد. نمایندگی تعمیرات سامسونگ به عنوان مرکز تخصصی تعمیرات و خدمات بسیاری از برندهای معتبر، آماده ارائه خدمات حرفه ای، سریع و قابل اعتماد جهت تعمیر انواع لوازم خانگی از جمله تعمیرات سامسونگ در نقاط ۲۲ گانه تهران می باشد.

مرکز تعمیرات سامسونگ

نمایندگی تعمیرات سامسونگ یکی از مراکزیست که می توان برای تعمیرات لوازم خانگی سامسونگ به این مرکز مراجعه کرد. در صورتی که برای تعمیر هر کدام از لوازم خانگی سامسونگ خود به دنبال یک نمایندگی مجاز در تهران می گردید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به نمایندگی تعمیرات سامسونگ است. این مرکز با بهره گیری از کادری مجرب و تعمیر دستگاه های معیوب در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت ها به صورت 24 ساعته آماده ارائه ی خدمات به متقاضیان در سطح شهر تهران می باشد. شما می توانید با مراجعه به این مرکز از نحوه و نوع تعمیر دستگاه های خود مطمئن باشید.

لذا در صورت بروز مشکلات در لوازم خانگی سامسونگ خود با ما تماس بگیرید. تیم پشتیبانی مرکز تعمیرات سامسونگ در ابتدا به صورت تلفنی اقدام به ارائه خدمات مشاوره ای کرده و سپس در صورت نیاز تکنسین مجرب در حداقل زمان ممکن  به محل اعزام خواهد شد.

پوران دخت خدابخش بازدید : 24 یکشنبه 19 تیر 1401 نظرات (0)

اگر شما یا شخص دیگری به طور تصادفی بازنشانی به داده های کارخانه را در دستگاه تبلت سامسونگ خود انجام دهید، تمام داده های شما را در تعمیرات تبلت سامسونگ حذف می کند. چگونه می توانید فایل های خود را برگردانید؟ بدون شک بازیابی اطلاعات از پشتیبان بهترین گزینه برای شماست. با این حال، اگر نسخه پشتیبان ندارید، آیا راهی برای بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه در تبلت سامسونگ دارید؟ شاید شما به دنبال راه حل های بازیابی هستید و در اینجا توقف می کنید. اگر چنین است شما در جای مناسبی هستید. ما 5 روش اثبات شده را برای کمک به بازیابی اطلاعات تبلت سامسونگ پس از تنظیم مجدد کارخانه فهرست کرده ایم. لطفا نگاهی بیندازید و روشی را بدون معطلی انتخاب کنید.

قسمت 1: نحوه بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه در تبلت سامسونگ از طریق بازیابی فایل تبلت سامسونگ

این نرم افزار بازیابی فایل تبلت سامسونگ می تواند به طور موثر چندین داده تبلت سامسونگ را پس از تنظیم مجدد کارخانه بازیابی کند، از جمله مخاطبین، عکس ها، موسیقی، پیامک ها، گزارش تماس ها و موارد دیگر. علاوه بر بازنشانی کارخانه، می‌تواند در بسیاری از موارد مانند خطاهای سیستم عامل، خرابی سیستم، حملات ویروس، رمزهای عبور فراموش شده و موارد دیگر، اطلاعات را بازیابی کند. علاوه بر این، می‌تواند کارت‌های SD اندروید را هموار بازیابی کند.

نکات مهم این نرم افزار بازیابی اطلاعات

- به راحتی عکس ها، فیلم ها، اسناد، فایل های WhatsApp و موارد دیگر حذف شده را پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه در تبلت سامسونگ بازیابی کنید.

- پشتیبانی از بازیابی اطلاعات کارت SD تبلت سامسونگ، از جمله فیلم ها، آهنگ ها، کتاب ها و سایر فایل های رسانه ای.

- به شما امکان پیش نمایش فایل های گم شده و موجود در رابط را می دهد.

- از اطلاعات تبلت سامسونگ خود بدون دردسر در رایانه پشتیبان تهیه کنید.

- حالت اسکن عمیق را برای اسکن کامل فضای ذخیره سازی خود در تبلت سامسونگ با روت ارائه دهید.

علاوه بر این، نه تنها از تبلت سامسونگ، بلکه از سایر دستگاه های اندرویدی نیز پشتیبانی می کند. یعنی می‌توانید آن را روی Samsung Galaxy S21/S20/S10، Samsung Note 20/Note 10، Samsung Galaxy A7/Tab S7/Tab S7 FE/Tab A 8.4، Huawei Mate 40 Pro/Mate 40/Mate Xs/Mate استفاده کنید. 30 Pro/Mate 30، Sony، Google، Xiaomi، OnePlus، ZTE و موارد دیگر.

نحوه ی بازیابی اطلاعات

در اینجا نحوه بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه در Samsung Galaxy S5 از طریق این ابزار آورده شده است:

مرحله 1. Android Data Recovery را انتخاب کنید

پس از نصب نرم افزار بر روی رایانه خود، لطفاً آن را اجرا کرده و تب «Android Data Recovery» را در رابط انتخاب کنید.

مرحله 2. یک اتصال ایجاد کنید

- لطفاً تبلت سامسونگ خود را از طریق کابل داده به رایانه متصل کرده و گزینه «MTP» را انتخاب کنید. سپس حالت USB debugging را فعال کنید.

- پس از اتصال، می‌توانید انواع فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی دکمه «بعدی» ضربه بزنید. سپس از شما می خواهد که یک برنامه روت را نصب کنید.

مرحله 3. داده های تبلت سامسونگ را بازیابی کنید

کمی صبر کنید زیرا نرم افزار انواع فایل های انتخاب شده را اسکن می کند. پس از آن می توانید فایل های مورد نظر را در رابط مشاهده و انتخاب کنید. در نهایت، آیکون «بازیابی» را بزنید تا فایل‌ها در رایانه شما ذخیره شوند.

قسمت 2: نحوه بازیابی اطلاعات در تبلت سامسونگ پس از تنظیم مجدد کارخانه با استفاده از Samsung Cloud

آیا می خواهید اطلاعات تبلت سامسونگ را پس از تنظیم مجدد کارخانه با Samsung Cloud بازیابی کنید؟ اگر به طور مرتب از فایل های تبلت سامسونگ خود در Samsung Cloud نسخه پشتیبان تهیه می کنید، می توانید به راحتی بازیابی اطلاعات را کامل کنید. به هر حال، لطفاً توجه داشته باشید که Samsung Cloud از 30 ژوئن 2021 از ویژگی Gallery Sync پشتیبانی نخواهد کرد.

راهنمای نحوه بازیابی اطلاعات تبلت سامسونگ پس از تنظیم مجدد کارخانه از طریق Samsung Cloud

مرحله 1. به تنظیمات بروید

لطفاً صفحه نمایش خود را روی تبلت سامسونگ بکشید و برنامه تنظیمات را باز کنید.

مرحله 2. به Samsung Cloud بروید

روی گزینه "Cloud and accounts" ضربه بزنید و Samsung Cloud را مشاهده خواهید کرد.

مرحله 3. بازیابی اطلاعات از Samsung Cloud

برای بازیابی اطلاعات پس از بازنشانی کارخانه، باید روی گزینه "Samsung Cloud" > "Back up and restore" > "Restore data" کلیک کنید. سپس داده های مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی دکمه "بازیابی" کلیک کنید تا فرآیند بازیابی آغاز شود.

قسمت 3: نحوه بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه در تبلت سامسونگ از طریق حساب Google

اگر می‌خواهید پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه از طریق حساب Google خود، اطلاعات تبلت سامسونگ را بازیابی کنید، لطفاً مطمئن شوید که از اطلاعات تبلت سامسونگ خود در Google Drive خود نسخه پشتیبان تهیه کرده‌اید. بنابراین، می توانید وارد Google Drive شوید و از قبل بررسی کنید که آیا یک فایل پشتیبان از دستگاه تبلت سامسونگ شما وجود دارد یا خیر. علاوه بر این، دستگاه خود را به یک شبکه پایدار متصل کنید.

در اینجا نحوه بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد Samsung Galaxy S7 از طریق حساب Google خود آورده شده است:

مرحله 1. حساب Google خود را به دستگاه خود اضافه کنید

ابتدا لطفاً به تنظیمات هوشمند تبلت سامسونگ بروید و روی نماد «پشتیبان گیری و تنظیم مجدد» ضربه بزنید. سپس ویژگی «پشتیبان‌گیری از داده‌های من» را روشن کنید و روی گزینه «حساب پشتیبان» > «افزودن حساب» کلیک کنید تا وارد حساب Google خود شوید.

مرحله 2. بازیابی اطلاعات پشتیبان از Google Backup

برای بازیابی داده‌ها پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه در تبلت سامسونگ، می‌توانید حسابی را که هم‌اکنون تایپ کرده‌اید انتخاب کنید. سپس انواع فایل‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید، روشن کنید و نماد «اکنون همگام‌سازی» را بزنید. این فایل های پشتیبان را از طریق شبکه با تبلت سامسونگ شما همگام می کند.

قسمت 4: نحوه بازیابی اطلاعات از پشتیبان گیری سوئیچ هوشمند تبلت سامسونگ

تقریبا همه کاربران تبلت سامسونگ سوئیچ هوشمند تبلت سامسونگ را می شناسند. این یک ابزار مناسب برای پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات تبلت سامسونگ است. بنابراین، از شما برای بازیابی اطلاعات پشتیبان از رایانه خود به دستگاه تبلت سامسونگ پشتیبانی می کند. با این حال، اگر فایل های پشتیبان را حذف کنید، نمی توانید اطلاعات را بازیابی کنید. همچنین می تواند بدون هیچ تلاشی اطلاعات را از تبلت سامسونگ به تبلت سامسونگ منتقل کند.

آموزش نحوه بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه از طریق سوئیچ هوشمند تبلت سامسونگ

مرحله 1. Smart Switch را اجرا کنید

لطفاً نرم افزار را روی رایانه خود اجرا کنید و تلفن تبلت سامسونگ خود را با کابل USB به رایانه متصل کنید.

مرحله 2. انواع داده های خود را انتخاب کنید

روی نماد «بازیابی» > «داده‌های پشتیبان خود را انتخاب کنید» ضربه بزنید. سپس انواع داده هایی را که می خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی نماد "OK" کلیک کنید.

مرحله 3. بازیابی داده ها از پشتیبان گیری

در نهایت، روی دکمه "بازیابی اکنون" ضربه بزنید تا روند شروع شود. پس از اتمام، فایل های خود را در دستگاه تلفن همراه تبلت سامسونگ خود دوباره به دست خواهید آورد.

قسمت 5: نحوه بازیابی عکس ها پس از تنظیم مجدد کارخانه در تبلت سامسونگ از طریق برنامه Gallery

نمی دانید چگونه می توان عکس های حذف شده را پس از تنظیم مجدد کارخانه در تبلت سامسونگ بازیابی کرد؟ در واقع، یک راه ساده برای بازیابی عکس های شما وجود دارد. یک سطل بازیافت گالری در اکثر دستگاه های تلفن همراه تبلت سامسونگ برای ذخیره عکس های حذف شده به مدت 30 روز وجود دارد. اگر بازنشانی کارخانه، عکس‌های موجود در سطل بازیافت را پاک نکرده باشد، همچنان می‌توانید عکس‌های حذف شده خود را برگردانید.

در اینجا نحوه بازیابی عکس ها پس از تنظیم مجدد کارخانه در تعمیرات تبلت سامسونگ از طریق برنامه Gallery آورده شده است:

مرحله 1. برنامه گالری را راه اندازی کنید

برنامه را باز کنید و روی نماد "بیشتر" در بالا سمت راست کلیک کنید.

مرحله 2. به سطل بازیافت بروید

روی گزینه «تنظیمات» > «سطل بازیافت» ضربه بزنید و تصاویر حذف شده خود را روی صفحه نمایش خواهید دید.

مرحله 3. عکس ها را از سطل بازیافت بازیابی کنید

عکس‌هایی را که می‌خواهید بازیابی کنید انتخاب کنید و روی دکمه «بازیابی» در پایین کلیک کنید. سپس می توانید عکس های خود را در برنامه گالری مشاهده کنید.

پوران دخت خدابخش بازدید : 20 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد اسید استیک و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید اسید استیک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش اسید استیک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان اسید استیک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت اسید استیک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش اسید استیک به روزرسانی می‌شود.

قبل از آشنایی با کاربردهای اسید استیک در دنیای پزشکی بهتر است با آن بیشتر آشنا شویم اسید استیک یا همان اتانوئیک اسید، یک ترکیب آلی مایع بی رنگ بوده که آن را با فرمول شیمیایی CH3COOH می شناسیم. اسید استیک که با نام تجاری جوهر سرکه نیز شناخته می شود، بوی تند و زننده ای داشته و اولین بار به واسطه فرآیند تخمیر شراب آن را به صورت سرکه کشف نمودند.

مزایای استفاده پلی اکریلیک اسید و کو پلیمر های آن در صنایع شوینده

اطلاعات بسیار مهم در مورد قطره های درمانی اسید استیک

اگر چه قطره های دارویی که برای رفع عفونت های گوش توسط اسید استیک تولید می شوند بسیار مؤثر هستند اما اگر به عفونت گوش دچار شدید باید حتماً هنگام مراجعه به پزشک و استفاده از این قطره ها نکات مهمی را در نظر داشته باشید.

پیش از آنکه از قطره های گوش استفاده کنید، اگر پرده گوش شما آسیب دیده یا پاره شده است حتماً به پزشک خود اطلاع دهید. اگر سابقه هر بیماری گوش یا حساسیت دارویی نیز دارید حتماً با پزشک در میان بگذارید، چرا قطره های حاوی اسید استیک می توانند حساسیت های بیشتری برای شما ایجاد کنند.

استفاده از قطره های حاوی اسید استیک برای کودکان زیر 3 سال بدون تجویز پزشک، ممنوع است.

 به یاد داشته باشید که دارو های عفونت گوش فقط برای شما با دوز مشخص تجویز شده است، لذا از مصرف کمتر یا بیشتر از آن خودداری کرده و آن را هرگز برای فرد دیگری توصیه نکنید.

 ممکن است استفاده از داروی مبتنی بر اسید استیک با سایر داروها تداخل دارویی ایجاد کند؛ بنابراین اگر داروی خاصی مصرف می کنید باید حتماً به پزشک اطلاع دهید تا از عوارض و حساسیت های ناخواسته در این مورد جلوگیری کنید.

اگر از دارو های حاوی اسید استیک استفاده کردید و دچار برخی عوارض نظیر مشکلات تنفسی، تورم لب ها، زبان و گلو شدید، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. البته در بسیاری موارد نیز ممکن است هیچ عارضه ای از این دارو در شما ایجاد نشود.

قرار گرفتن در معرض استیک اسید برای سلامتی چگونه است ؟

اسید اتانویک، محرک قوی چشم، پوست و مخاط است. تماس طولانی مدت پوست با اسید استیک منجمد ممکن است منجر به تخریب بافت شود. قرار گرفتن در معرض استنشاق (8 ساعت) بخارات اسید استیک در 10 قسمت در میلیون (ppm) می تواند باعث تحریک چشم، بینی و گلو شود.

در 100 ppm ، سوزش ریه دیده می‌شود و ممکن است آسیب به ریه ها، چشم ها و پوست ایجاد شود. غلظت بخار 1000 ppm  باعث تحریک چشم، بینی و دستگاه تنفسی فوقانی می‌شود و قابل تحمل نیست. این پیش بینی‌ها بر اساس آزمایشات روی حیوانات و قرار گرفتن در معرض صنعتی بود. حساسیت پوست به اسید استیک نادر است، اما رخ داده است.

گزارش شده است که در 12 کارگری که به مدت دو سال یا بیشتر در معرض میانگین غلظت اسید استیک 51 ppm در هوا قرار گرفتند، علائم سوزش ملتحمه، سوزش دستگاه تنفسی فوقانی و درماتیت هایپرکراتوز مشاهده شد.

قرار گرفتن در معرض غلظت 50 ppm یا بیشتر برای اکثر افراد غیرقابل تحمل است و منجر به پارگی شدید و سوزش چشم، بینی و گلو، حلق و برونشیت مزمن می شود.

افراد غیر تطبیق یافته با تحریک شدید چشم و بینی در غلظت‌های بیش از 25 ppm مواجه می‌شوند و ورم ملتحمه در غلظت‌های زیر 10 ppm گزارش شده است. در مطالعه ای روی 5 کارگر که به مدت 7 تا 12 سال در معرض غلظت 80 تا 200 ppm داشتند، یافته های اصلی سیاه شدن و هایپرکراتوز پوست دست ها، ورم ملتحمه (اما بدون آسیب قرنیه)، برونشیت و فارنژیت، گزارش شده است.

خرید اسید استیک

پوران دخت خدابخش بازدید : 25 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

در اواسط دهه ۱۹۸۰ ، برخی از کشورها محدودیت های قانونی در استفاده از فسفات در مواد شوینده لباس خانگی اعمال کردند. این عمل باعث توسعه گزینه های بدون فسفات شد. مواد شوینده فاقد فسفات از اروپا و آمریکای شمالی شروع به کار کرده و امروزه در بسیاری از کشورهای دیگر جزو هنر های پیشرفته ای به حساب می آیند. بیشتر این فرمولاسیون ها از سیستم سازنده زئولیت / پلیمر استفاده می کنند اما بعضی از آنها ، به خصوص در جنوب شرقی آسیا ، فقط از زئولیت استفاده می کنند. علاوه بر بیلدر های جدید ، تغییر قاطع و تعیین کننده عملکرد در این فرمولاسیون ایجاد شد که آن هم استفاده از سورفاکتانت های غیر یونی برای تکمیل آنیونیک ها بود.

اگرچه سیستم سورفاکتانت جدید در مقایسه با فرمولاسیون های قدیمی باعث افزایش قدرت شوینده اولیه می شود ، اما پلی کربوکسیلات ها خصوصاً در دمای بالا برای شستشو هنوز هم باعث بهبود شستشو می شوند. در دماهای پایین ، اثرات اضافی به شدت به نوع فرمولاسیون بستگی دارد مانند دستیابی به حذف ذرات خاک در هنگامی که اثر پراکندگی سیستم سورفاکتانت ناکافی باشد دشوار می شود. هموپلیمرهای اسید اکریلیک با جرم مولکولی پایین، عملکرد را بیش از هموپلیمرها یا کو پلیمر های با جرم مولکولی بالا بهبود می دهند.

کاربرد اسید بوریک در پزشکی و درمان

آیا پلی اکریلیک اسید بی خطر است؟

استفاده از این نوع ماده شیمیایی بسیار ایمن است زیرا از پلیمر مبتنی بر آکریلات ساخته شده است.

هنگامی که این پلیمر با آب مخلوط می شود، سپس به حالت جامد تبدیل می شود که به نام پلی اکریلیک شناخته می شود.

این نوع ترکیب بسیار سبک وزن است، بنابراین کار با آن آسان است و می توان آن را به اشکال مختلف قالب ریزی کرد.

یکی از بهترین چیزهایی که در مورد استفاده از پلی اکریلیک وجود دارد این است که محصول در هنگام استفاده دچار شکستگی نمی شود.

یکی دیگر از دلایل بی خطر بودن این ماده این است که زیست تخریب پذیر می باشد.

این پلاستیک از زباله های پلاستیکی ساخته شده است که دیگر مورد نیاز انسان نیست و در نتیجه در محیط تجزیه می شود.

همه ما می دانیم که سالانه چه مقدار زباله به محل دفن زباله فرستاده می شود و به همین دلیل است که اطمینان از تلاش برای بازیافت این مواد حیاتی است.

هنگامی که ما تلاش می کنیم تا مقدار پلاستیکی را که در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم کاهش دهیم، می توانیم

اطمینان حاصل کنیم که با استفاده نکردن از پلاستیک به نجات سیاره کمک می کنیم.

فرایند تولید

اسید اکریلیک از پروپیلن تولید می‌شود که یک محصول جانبی تولید اتیلن و بنزین است.

CH2 = CHCH3 + 3/2 O2 → CH2 = CHCO2H + H2O

از آنجایی که پروپان یک ماده خام بسیار ارزان‌تر از پروپیلن است، تلاش‌های تحقیقی قابل توجهی برای توسعه یک فرآیند بر پایه اکسیداسیون پروپان (‌با از دست دادن یک هیدروژن) بر روی یک مرحله از اکریلیک اسید صورت می‌گیرد. اتیلن می‌تواند به اسید اکریلیک کربوکسیل تبدیل شود در صورتی که تحت شرایط دی اکسید کربن فوق بحرانی باشد.

از آنجایی که اکریلیک اسید و استرهای آن به مدت طولانی به صورت تجاری ارزیابی شده‌اند، بسیاری از روش‌های دیگر توسعه یافته است اما بیشتر به دلایل اقتصادی یا زیست محیطی رها شده‌اند. یکی از این روش‌ها اکسیداسیون کاتالیستی پروپیلن با اکرولئین می‌باشد. از اکسیداسیون پروپیلن مواد اکرولئین، اکریلیک اسید، استالدهید، و کربن اکسید تولید می‌شود. اکریلیک اسید از اکسیداسیون اولیه بدست می‌آید در حالی که اکرولئین در مرحله دوم تغذیه می‌شود. و برای فرایند خالص‌سازی نهایی از تقطیر آزئوتروپیک استفاده می‌شود.

خرید اسیداکریلیک

پوران دخت خدابخش بازدید : 27 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

اسید بوریک، یک اسید جامد است که معمولاً به شکل کریستال های جامد سفید رنگ وجود دارد. این اسید به عنوان یک ترکیب تقریباً کم خطر برای تولید انواع محلول های شیمیایی با اسیدیته متفاوت به کار می رود.

این اسید در قدیم به عنوان یک گندزدا قلمداد می شده است که قادر بود باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد. پودر سفید بوریک اسید امروزه هم به عنوان درمان های خانگی در برخی فرهنگ ها استفاده می شود. این جامد معدنی در آب حل می شود و در دمای حدود 236 درجه سانتی گراد ذوب می گردد.

اسید بوریک را از واکنش عنصر بور با اسید سولفوریک به دست می آورند. بوراکس، یکی از ترکیبات مشتق شده از این اسید است که اغلب در تحقیقات علمی از آن استفاده می شود. بوریک اسید در صنایع مختلف نظیر صنایع تولید انواع سموم دفع آفات و حشره کش ها، تولید کاشی و سرامیک، محلول های گندزدا و ضد عفونی کننده، کشاورزی و ... به کار می رود. در ادامه این مطلب، اطلاعات کامل تری از این اسید به دست خواهیم آورد.

کاربردهای اسید سیتریک در صنایع غذایی

کاربرد اسید بوریک در کشاورزی

یکی از موارد مصرف اسید بوریک، استفاده از آن برای تولید حشره کش ها است. این اسید برای اولین بار در سال 1948 در ایالات متحده برای تولید نوعی حشره کش برای دفع سوسک ها، موریانه ها، مورچه های قرمز، کک و ... به کار رفت. این سم برای از بین بردن سوسک ها و مورچه های خانگی بسیار مؤثر واقع شد. مکانیسم عمل حشره کش بر پایه اسید بوریک، از بین بردن متابولیسم معدن جانوران بود. جانوران موذی پس از خوردن این سم به سرعت از بین نمی روند بلکه مدتی طول می کشد تا سم بر روی معده آن ها اثر کند.

اسید بوریک به عنوان یک ماده مغذی برای جبران کمبود بور در گیاهان به خاک یا محلول غذایی آن ها افزوده می شود. میزان مصرف این اسید جامد به گیاهانی نظیر گندم و جو بستگی به شرایط زمین کشت و گونه گیاه دارد.

خطرات اسید بوریک

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض بوریک اسید، می تواند مشکلاتی جدی، نظیر امراض کلیوی و قلبی و عروقی را برای فرد به همراه داشته باشد.

ورود این ماده به داخل بدن، به خصوص ورود از طریق مجرای دهان و بینی به داخل دستگاه تنفسی و یا دستگاه گوارش، موردی بسیار خطرناک و اورژانسی است که حتی ممکن است سبب مرگ فرد گردد. حتی می بایست از تماس این ماده با زخم ها و جراحات باز و عمیق بدن، خودداری کرد. در صورت مواجهه با چنین مواردی، برای جلوگیری از خطرات جدی، باید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

در صورتی که کودکان در معرض این ماده قرار گیرند، ممکن است با مشکلاتی نظیر تحریکات پوستی مواجه گردند. بنابراین در هنگام کار با بوریک اسید و استفاده از آن در موارد مختلف، کودکان را از محل موردنظر دور نگه دارید.

گرچه اسید بوریک همانطور که بالاتر هم گفته شد، کاربردهای پرشماری در دنیای پزشکی دارد، اما استفاده از آن به منظور ضدعفونی زخم ها و سوختگی ها و شستشوی چشم و یا هر کاربرد پزشکی دیگر، می بایست زیر نظر پزشک و با تجویز وی صورت گیرد.

خرید اسید بوریک

پوران دخت خدابخش بازدید : 88 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

اسید سیتریک با فرمول مولکولی C6H8O7، یکی از اسیدهای ضعیف با ساختاری آلی است که کاربردهای گسترده ای را در صنایع تحت پوشش قرار می دهد. مطمئناً تا به حال با عبارت هایی نظیر افزودنی های مواد غذایی یا نگهدارنده های نوشیدنی ها و آبمیوه ها برخورد کرده اید! این ویژگی ها دقیقاً با افزودن مقادیر معینی از اسید سیتریک به مواد غذایی در مراحل تولید، به وجود می آیند. رد پای اسید سیتریک را می توان در غذاهای زیادی که آنها را در روز مصرف می کنیم، جستجو کرد؛ غذاهایی مانند کنسروها، آب نبات و میان وعده ها و …، نمونه ای از پرمصرف ترین مواد غذایی هستند که هرخانواده با آنها بسیار سروکار دارد.

 بنابراین لازم است به طور مختصر توضیح دهیم که این ماده پرمصرف دقیقاً چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

طرز تهیه آب اکسیژنه در منزل

 اسید سیتریک، یک اسید آلی طبیعی ضعیف است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات، به ویژه مرکبات به طور طبیعی وجود دارد. از آنجا که سیتریک اسید به عنوان یک محصول جانبی چرخه اسید سیتریک نیز محسوب می شود، توسط بسیاری از موجودات زنده در فرآیندهای متابولیکی تولید می گردد.

سیتریک اسید به طور ذاتی دارای عطر و طعم ترش می باشد؛ مؤثرترین و برترین ویژگی که برای این اسید آلی معرفی شده است، افزایش کیفیت مواد غذایی، نگهدارندگی از مواد غذایی و توانایی عمل به عنوان یک بافر pH به می باشد. به این ترتیب، اسید سیتریک در فهرست مواد تشکیل دهنده بسیاری از غذاهای موجود در فروشگاه ها، خانه ها و آشپزخانه ها یافت می شود.

نحوه تولید

اين روش‌ها به دو نوع اصلي تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از: كشت سطحي ( بستر جامد ) و كشت غوطه‌وری.

الف) روش كشت سطحی (بستر جامد)

اين روش براي نخستين بار در سال1920 به كار گرفته شد، ولي با كاربرد روش كشت غوطه‌وری (به دليل روش اجرایی و بازده تولید مناسب‌تر)، امروزه روش كشت سطحي به‌طور معمول در درجه دوم اهميت قرار دارد.

در يكی از حالت‌های این روش، اسپورهاي آسپرژيلوس نايجر در شرایط محیطی کنترل شده به ظروف حاوي محيط كشت مناسب مانند ضایعات محصولات کشاورزی تلقيح شده، سپس این ظروف درمكان مناسب با دمای حدود 30 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرند. اسپورها 24 ساعت پس از تلقيح جوانه مي‌زنند و ميسيليوم سفيد چين داري سطح محيط را مي‌پوشاند. پس از دوره زمانی چند روزه و طی مراحل رشد و نمو میکروارگانیسم، به تدریج محیط کشت از اسپورهای تیره رنگ پر می‌شود (پایان تولید اسید سیتریک).

ب) روش كشت غوطه‌وری

در این روش از سوبسترا یا محیط کشت مایع و در شرایط کنترل شده جهت رشد و نمو قارچ استفاده می‌شود. از سال 1940 میلادی تاکنون روش کشت غوطه‌وری به منظور تولید اسید سیتریک در كشورهاي صنعتي توسعه و پيشرفت زيادي نموده است. به دلايلي نظير بازده بيشتر نسبت به روش كشت سطحي، زمان كمتر براي رشد و نموميكروبي، آسانی كار به دلیل وجود وسايل خودكار و کنترل‌کننده‌های مداوم و دقيق و در نتيجه راحتی بيشتر در زمان ورود و خروج سوبسترا و محصول اين روش رواج بيشتري يافته است.

درباره ایمنی اسید سیتریک و خطرناک بودن آن برای سلامتی افراد

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، اسید سیتریک را برای استفاده به عنوان یک افزودنی غذایی، بی خطر می اعلام کرده است. به نظر می رسد تمام سیتریک اسید که شما مصرف می کنید در بدن شما کاملاً متابولیزه می شود – هیچ سمییت برای آن وجود ندارد و یا به صورت نامناسب در بدن ذخیره نمی شود.

با این حال، برخی از گزارش ها نشان داده اند که برخی افراد ممکن است نسبت به غذاهایی که حاوی اسید سیتریک زیاد هستند، حساس باشند. تعیین اینکه آیا کسی آلرژی واقعی به اسید سیتریک دارد یا خیر، تقریباً دشوار است و نیاز به بررسی های حرفه ای تر دارد.

کاربردهای اسید سیتریک در تولید داروهای خوراکی

اسید سیتریک و نمک سیترات، دو ترکیبی هستند که به عنوان عناصر غیرفعال کننده در برخی داروها و مکمل های غذایی استفاده می شوند. این ترکیبات دارای برخی از مزیت ها برای سلامتی افراد می باشند؛ به طور مثال، سیتریک اسید، تشکیل سنگ کلیه را کند می کند. هر چه سیتریک اسید بیشتر در ادرار وجود داشته باشد، احتمال تشکیل سنگ کلیه کمتر است.

خرید اسید سیتریک

پوران دخت خدابخش بازدید : 42 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

آب اکسیژن یا آب اکسیژنه می تواند از طریق فرآیندهای مختلف ایجاد شود. اما قبل از تولید آن باید بدانیم چرا آن تولید می شود. تمامی افراد به دنبال انرژی، سلامتی و نشاط هستند. هر شخص می خواهد راه حلی برای افزایش نشاط و احساس خوب داشته باشد. تمامی ما برای بقا و سلامتی نیازمند آب و اکسیژن هستیم. به طوری که می توان گفت، ما برای تمامی عملکردهای بدنمان در هر لحظه به اکسیژن و آب نیاز داریم. ولی برای سلامتی، این ماده باید به طور مدام تولید و در بدن حفظ شود.

پراکسید هیدروژن چیست؟

پراکسید هیدروژن ترکیب شیمیایی H2O2 است که از دو اتم هیدروژن و دو اتم اکسیژن تشکیل شده است. این یک مایع آبی کمرنگ به شکل خالص است.

آب اکسیژنه، یکی از مایعات بسیار پرکاربرد در پزشکی یا حتی امور روزمره در خانه میباشد که نه تنها می‌تواند هنگام آسیب‌دیدگی، زخم‌های شما را ضد عفونی کند، بلکه می‌تواند به تقویت رشد گیاهان منزلتان، تمیز کردن خانه و لباس‌ها و همچنین بهبود پوست شما کمک کند.

به همین علت خوب است برای یادگیری طرز تهیه آب اکسیژنه خانگی با ما همراه باشید تا همواره آن را با حداقل هزینه در اختیار داشته باشید.

تهیه آب اکسیژنه خانگی به چند روش در دسترس است. این فرایند به طور کلی آسان و سریع میباشد.

نحوه ایجاد آب اکسیژنه در منزل

همانطور که در ابتدا گفته شد، آب اکسیژن می تواند از روش های مختلف تهیه شود. می توانید آب اکسیژنه خریداری کنید که در آن از روندی مشابه نحوه تولید نوشابه های گازدار استفاده می کنند. مشکل این است که این اکسیژن به شدت محفوظ است و هنگام باز شدن درب ظرف از بین می رود … اگر از من بخواهید سیستم تحویل کارآمد نیست. خوردن پراکسید هیدروژن می تواند سطح اکسیژن خون شما را افزایش دهد … اما با چه هزینه ای ؟ به عنوان مثال، اخیراً نشان داده شده است که مصرف هیدروژن پراکسید می تواند منجر به لخته شدن خون شود. بنابراین تهیه این محصول در منزل به طور گسترده افزایش یافته است.

ایمنی هنگام کار با آب اکسیژنه چیست؟

آب اکسیژنه  در کنار تمام مضراتی که دارد ، از نظر فیزیولوژیکی ماده ی خطرناکی محسوب میشود. این ماده بدلیل خاصیتا اکسیدکنندگی خود، برای سلول ها ماده ای سمی میباشد. دلیل سمیت آن بخاطر اکسید شدن پروتئین ها، غشاء لیپیدی سلولها و DNA توسط یون پراکسید میباشد.

غلظت های پایین آن(در حدود 6 درصد) خطر زیادی برای انسان ندارند و به سادگی ممکن است در داروخانه ها نیز پیدا شوند.

آب اکسیژنه را  باید در یک مکان خنک، خشک و با تهویه مناسب نگهداری کنید و به دور از مواد قابل اشتعال نگهداری کنید. برای نگهداری آن باید از یک ظرف غیر واکنش پذیر استفاده کنید.

خرید آب اکسیژنه

پوران دخت خدابخش بازدید : 52 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

بوراکس که با نام بورات سدیم نیز شناخته میشود، از ترکیبات مهم بوراست که مادهای معدنی است. سدیم تترابورات مادهای سمی نیست. بورات سدیم کریستالی نرم به رنگ سفید است که براحتی در آب حل میشود. اگر در معرض هوای خشک قرار بگیرد، رطوبت خود را ازدست داده و به بوراکس تبدیل می گردد. این ماده میتواند در پودر لباسشویی هم یافت میشود.

موارد استفاده از بوراکس

این ماده میتواند در کمک به ماشین تمیز کردن فرش شما استفاده می‌شود. فقط نصف فنجان بوراکس سدیم تترابورات را در هر ۴ لیتر آب اضافه کنید.

یک بسته پودر بورات سدیم را داخل کاسه توالت قرار دهید و یک شب آن را به حال خود رها کنید. روز بعد، نتایج شگفت انگیزی مشاهده خواهید کرد.

برای تمیز کردن سفیدک و کپک، یک فنجان بوراکس را با یک فنجان آب گرم مخلوط کنید؛ و درون یک بطری اسپری بریزید. روی سفیدک و کپک اسپری زده تا اینکه از آن اشباع شود. چند ساعت صبر کنید و سپس کاملاً شستشو نمایید.

بوراکس کف را تمیز میکند. برای اینکار یک سوم از پودر بوراکس را به همراه نصف لیوان سرکه در ظرفی ریخته و با آب گرم روی آن را بپوشانید. مقدار کمی مایع ظرفشویی به آن اضافه کرده و از آن برای تمیز کردن کف استفاده نمایید.

از این ماده برای تمیز کنندگی استفاده نمایید. این یکی از موارد معمول استفاده از بوراکس است. دو قاشق غذاخوری از بوراکس را با دو فنجان آب مخلوط کرده و درون بطری اسپری بریزید.

بوراکس زنگ زدگی را رفع میکند. برای این منظور بوراکس را با آب گرم و آب لیمو مخلوط کنید تا خمیری ایجاد کنید. سپس با اسپری کردن محل مورد نظر را تمیز نمایید.

این ماده برای تمیز کردن اسباب و وسایل بیرون خانه نیز کاربرد دارد. برای اینکار مقداری بوراکس را با آب گرم و مایع ظرفشویی ترکیب کرده و به وسایل موردنظر اسپری نمایید.

استفاده بوراکس در سلامتی

این ماده به عنوان محلولی برای رشد میوه ها و دانه ها در درختان میوه بکار میرود. محلول بوراکس بور را به خاک اضافه میکند و موجب تقویت آن می شود.

از بوراکس برای نگهداری گل ها برای مدت طولانی استفاده می شود.

برای خلاص شدن از شر موش ها از محلول بوراکس استفاده نمایید.

این محلول برای از بین بردن مورچه ها، سوسکها و دیگر حشرات نیز بکار می رود.

استفاده بوراکس در سلامتی

کاربردهای دو اتیل هگزانول در صنایع

این ماده به عنوان محلولی برای رشد میوه ها و دانه ها در درختان میوه بکار میرود. محلول بوراکس بور را به خاک اضافه میکند و موجب تقویت آن می شود.

از بوراکس برای نگهداری گل ها برای مدت طولانی استفاده می شود.

برای خلاص شدن از شر موش ها از محلول بوراکس استفاده نمایید.

این محلول برای از بین بردن مورچه ها، سوسکها و دیگر حشرات نیز بکار می رود.

خرید بوراکس

پوران دخت خدابخش بازدید : 107 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

2-اتیل هگزانول یک الکل دارای هشت شاخه کربن و یک مایع بی رنگ است که به مقدار کمی در آب محلول است اما در اکثر حلال‌های آلی محلول است.

 این ماده در مقیاس گسترده (> 2،000،000،000 کیلوگرم در سال) برای استفاده در کاربردهای بی‌شمار از قبیل حلالها ، طعم دهنده‌ها و رایحه‌ها تولید می‌شود و به‌خصوص به عنوان پیش ماده تولید سایر مواد شیمیایی مانند نرم کننده‌ها و پلاستیک کننده‌ها استفاده می‌شود.

در رایحه‌های گیاهان طبیعی با آن روبرو می‌شوید و بوی آن "سنگین، خاکی و کمی گلدار" برای آنانیومر R و "عطر و بوی سبک و شیرین گل" برای آنتیومر S گزارش شده است.

انشعاب در مولکول 2-اتیل هگزانول از متبلور شدن آن جلوگیری می‌کند و در نتیجه نقطه انجماد آن بسیار کم است. استرهای 2-اتیل هگزانول به طور مشابه تحت تأثیر قرار می‌گیرند و بنابراین به عنوان ماده اولیه در تولید پلاستیک سازها و روان کننده‌ها کاربرد دارند و حضور آن به کاهش ویسکوزیته و پایین آمدن نقاط انجماد کمک می‌کند.

نکات ایمنی در هنگام استفاده از 2-اتیل هگزانول

موجب تحریک و قرمزی و درد در پوست و چشم ها می شود.

بلعیدن آن خطرناک است و تهوع، سرگیجه و کاهش کارایی سیستم اعصاب را به دنبال دارد.

این مایع قابل احتراق است.

خواص فیزیکی و شیمیایی دواتیل هگزانول

ظاهر: مایع بی رنگ

نام شیمیایی: 2-اتیل هگزانول

مترادف ها : ایزواکتانول، ایزواکتیل الکل، 2-اتیل هگزیل الکل، اکسواکتیل الکل، 2-اتیل هگزانول

فرمول مولکولی : C8H18O

وزن فرمول: 130.23

نقطه ذوب: -76 درجه سانتیگراد

نقطه جوش: 183-186 درجه سانتیگراد

چگالی: 0.833 گرم در میلی لیتر

نقطه اشتعال: 171 درجه فارنهایت

انحلال پذیری : نامحلول در آب

خواص شیمیایی : دارای بوی ملایم، روغنی، شیرین و کمی گلی است که یادآور گل رز و طعم شیرین با رایحه میوه ای است.

مزایای خاص: وزن مولکولی کم و ایجاد تعادل مناسب در فرمولاسیون های به کار برده شده است.

ایمنی دواتیل هگزانول

این ماده با انتشار دود و بخار شدید تجزیه می‌شود و یک حلال کم فرار است و گرمای احتراق 2-اتیل هگزانول 1263.81- کیلوکالری در مول در دمای 25 درجه سانتیگراد است. در حالی که گرمای تبخیر حدود 10.8 کیلو کالری در مول در نقطه جوش است.

کاربرد زانتان گام در کجاست؟

گازهای قابل اشتعال و یا سمی از ترکیب الکل ها با فلزات قلیایی، نیتریدها و عوامل کاهنده قوی تولید می شوند. دواتیل هگزانول با عوامل اکسید کننده قوی و اسیدهای قوی ناسازگاراست. این ترکیب یک آلاینده است و پوست، چشم و مجاری تنفسی را تحریک می کند. همچنین می تواند باعث تهوع و سردرد پس از استنشاق و اسهال و استفراغ پس از مصرف شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت یا مکرر می تواند منجر به چربی زدایی پوست و سوختگی و تحریک پوست شود.

خرید دو اتیل هگزانول

پوران دخت خدابخش بازدید : 94 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

زانتان گام به دلیل خواص مفیدی که دارد و همچنین خواص حلالیت بالای آن در آب باعث شده که محدودیتی در صنایع مختلف نداشته باشد و در انواع محصولات غذایی، لبنیات، محصولات بهداشتی، کاشی و سرامیک به کار گرفته شود. این ماده‌ در غذا باعث بهبود کیفیت محصول غذایی شده و می‌تواند طعم غذا را بهبود ببخشد و به عنوان یک نگه‌دارنده باعث افزایش طول عمر ماده‌ی غذایی شود. از زانتان گام برای تولید انواع سس سالاد، بستنی، غذاهای کم چرب، سوپ‌های نیمه آماده، آب میوه‌ها، نان و شربت‌های صنعتی استفاده می‌گردد. در لبنات، زانتان گام عامل پایدار کننده و حجم دهنده در ماست بوده و از صمغ این گلوکز به جای سفیده تخم مرغ در آشپزی استفاده می‌شود. در نوشیدنی‌های مختلف، این ماده باعث بهبود طعم و ماندگاری بیشتر آن محصول شده و برای ساخت بعضی نوشیدنی‌های الکلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیگر مصارف این ماده‌ی طبیعی، استفاده از آن در محصولات آرایشی و بهداشتی بوده و در تولید خمیر دندان، کرم، شامپو و انواع لوسیون دخالت دارد. به دلیل مقاومت بالایی که زانتان گام در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد، می‌تواند در صنایع مختلف به کار آمده و در انواع چسب و مایعات مربوط به حفاری نفت مورد بهره برداری قرار گیرد. همچنین در تهیه‌ و تولید انواع کاشی و کاسه توالت این ماده می‌تواند باعث کیفیت بیشتر شده و مقاومت بالاتری در برابر شکستن در این محصولات ایجاد نماید.

خطرات و مضرات زانتان گام

زانتان گام ماده‌ای بی‌خطر برای بدن انسان و محیط زیست محسوب شده و آسیبی به آن وارد نمی‌کند. این ماده طبیعی باعث کاهش کلسترول در بدن شده و قند خون را کاهش می‌دهد؛ همچنین در آزمایشات صورت گرفته به روی موش‌های دارای سرطان پوست، استفاده از زانتان گام در درمان سرطان به روی موش‌ها موثر واقع شده و موش‌های قرار گرفته تحت مواد حاوی این ماده از طول عمر طولانی تری برخوردار بودند اما این تحقیقات در همان جا باقی مانده و به روی انسان صورت نگرفت. استفاده از محصولات حاوی زانتان گام برای انسان ضرری در پی ندارد اما افراد دارای دیابت بهتر است که از این محصولات به صورت محدود و تحت نظر پزشک استفاده کنند. فیبرهای موجود در این پلی ساکارید باعث افزایش باکتری‌های مفید روده شده و برای گوارش بسیار مفید است.

کاربرد زانتان گام

کاربردهای این ترکیب محدود به مواد غذایی نیست و در محصولات صنعتی متنوعی استفاده می شود:

تولید مواد شوینده

ساخت کاشی

ساخت بخش هایی از اجاق گاز

تولید انواع رنگ و چسب

غلیظ کننده در صنایع دارویی

تولید لوسیون بدن

تولید انواع ژل مو

استفاده در گل حفاری

از این محصول در کنار بتونیت در گل حفاری در چاههای نفت استفاده می شود و دلیل آن تسهیل حرکت قطعات در سیستم حفاری می باشد. کیفیت و خلوص نمونه های مورد استفاده در گل حفاری بسیار بالا می باشد.

مزایای استفاده از زانتان گام چیست

مطالعات متعددی که در مورد این ترکیب انجام گرفته است نشان می دهد که استفاده از صمغ این ترکیب باعث کاهش قند خون می شود. از دیگر مزایای استفاده از این ترکیب در محصولات سلامتی می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

کاهش کلسترول

استفاده از محصولاتی که دارای زانتان گام می باشند باعث کاهش 10 درصدی کلسترول در خون افراد می شود.

کاهش وزن

استفاده از این ترکیب باعث می شود تا به افراد حس سیری دست بدهد و با کاهش سرعت هضم، کاهش وزن نیز انجام پذیرد. صمغ زانتان دارای چربی و کلسترول نمی باشد. و مقدار زیادی فیبر دارد که این فیبر به هضم غذا کمک می کند. همچنین از این ترکیب به عنوان یک جایگزین کم کالری استفاده می شود.

برخورداری از خواص ضد سرطان

رشد تومورهای سرطانی به شکل قابل توجهی در محصولاتی که از زانتان گام استفاده می کنند کاهش پیدا می کند.

افزایش حجم مایعات

سوربیتول چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

برای افرادی که دارای مشکلاتی در بلع می باشند و یا افراد مبتلا به اختلالات عصبی هستند از زانتان گام استفاده می شود تا خشکی دهان آن ها برطرف شود.

جایگزین بزاق و استفاده برای افراد دچار سکته مغزی

افرادی که دچار سکته مغزی شده اند یا دچار بیماری هایی هستند که مشکلاتی در بلع بوجود می آورد نیازمند مواد غذایی و داروهایی هستند که جایگزین بزاق آنها شود. با استفاده از زانتان و افزودن آن به عنوان غلیظ کننده، در حقیقت یک ترکیب تولید کننده بزاق بوجود می آید که بیماران دارای مشکل خشکی دهان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

لنگرخرید زانتان گام

پوران دخت خدابخش بازدید : 81 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

سوربیتول نوعی کربوهیدرات متعلق به دسته ای از الکل های قندی به نام پلیول است که کاربردهای زیادی در صنعت مواد غذایی داشته و مصرف آن برای درمان برخی عارضه های سلامتی مفید می باشد.

این ماده معمولا برای حفظ رطوبت، شیرین کردن غذا و بهبود بافت به محصولات مختلف از جمله مواد غذایی بسته بندی شده، نوشیدنی ها و داروها اضافه می شود و به سلامت دهان و دندان، دستگاه گوارش و درمان یبوست کمک می کند.

اطلاعات دارویی سوربیتول

سوربیتول یا گلوسیتول یک قند الکلی است که در بدن انسان به آهستگی متابولیزه می شود. سوربیتول به صورت پودر به عنوان ملین استفاده می شود. سوربیتول از کاهش گلوکز حاصل می شود، با جابه جایی گروه هیدروکسیل به جای گروه آلدهید. سوربیتول در آلو سیاه، سیب، گلابی و هلو وجود دارد.

موارد و مقدار مصرف

الف) تخلیه روده.

بزرگسالان و کودکان 12 ساله و بزرگتر:مقدار 120 میلی لیتر از محلول 30-25 درصد از راه رکتوم مصرف می شود.

کودکان 11-2 ساله:مقدار 60-30 میلی لیتر از محلول 30-25 درصد از راه رکتوم مصرف می شود.

ب) به عنوان داروی کمکی همراه با سدیم پلی استیرن سولفونات برای جلوگیری از یبوست.

مقدار 15 میلی لیتر از محلول 70 درصد از راه خوراکی تا بروز اسهال، مصرف می شود، و یا 100-20 میلی لیتر از محلول آن به عنوان حامل خوراکی همراه با رزین مصرف می شود.

راه دیگر، مصرف مقدار 120 میلی لیتر از محلول 30-25 درصد از راه رکتوم است.

 مزایای پودر سوربیتول

پودر سوربیتول باعث خرابی دندان‌ها نمی‌شود و برای بیماران دیابتی خوب است. خواص آن‌ها باعث می‌شود که سوربیتول در خیلی محصولات دارای مواد مطلوب و مورد علاقه باشد که تحت شرایط خاصی از گلوکز به‌دست می‌آید.

قند حاصل از آن جزو قندهای الکلی و قند مخصوص بیماران دیابتی است و می‌تواند در محصولات صنایع پخت جهت بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

سوربیتول شیرین‌کننده‌ای است که به آسانی در آب حل می‌شود و در مقابل حرارت پخت ثبات دارد و چون جاذب رطوبتی است به‌عنوان یک نرم‌کننده بافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درجه شیرینی آن تقریباً نصف درجه شیرینی ساکارز است این ماده به‌عنوان یک شیرین‌کننده برای غذاهای افراد دیابتی و غذاهای کنسرو شده همچنین به‌عنوان یک نرم‌کننده و ماده‌ای که رطوبت را به خود جذب می‌کند در کنسروها استفاده می‌شود به‌طوری‌که این ماده به شکل شربتی با غلظت ۷۰% به مقدار ۵ تا ۱۵ درصد اضافه می‌شود.

سوربیتول به دو شکل وجود دارد. سوربیتول پودر شده جانشین ساکارز می‌شود و شربت سوربیتول جایگزین شربت گلوکز می‌شود. پودر سوربیتول به‌طور گسترده‌ای در شیرین‌کننده‌های مصنوعی استفاده می‌شود و از شربت گلوکز مشتق شده که خواص مختلفی دارد.

عوارض جانبی سوربیتول

خوشبختانه به نظر می رسد سوربیتول عوارض شایع چندانی ندارد، بیشترین گزارش های دریافتی مربوط به اسهال است که گاهی با گرفتگی و درد شکم یا حالت تهوع نیز همراه می باشد.

مصرف زیاد سوربیتول یا سایر الکل های قندی – به خصوص اگر عادت به مصرف منظم آن ها نداشته باشید – می تواند باعث نفخ و اسهال شود و برای برخی افراد نتایج ناخوشایندی به همراه داشته باشد اما این عارضه برای کسانی که از سوربیتول برای درمان یبوست استفاده می کنند مفید است.

چگونگی مصرف قرص سدیم سیترات

ناگفته نماند سوربیتول بر خلاف برخی ملین ها که مصرف آن ها باعث عادت شده و نباید برای طولانی مدت استفاده شوند، یک ماده ملین کمتر خطرناک و غیر تحریک کننده محسوب می شود اما با توجه به این که با جذب مایعات به سمت روده بزرگ عمل می کند باید مطابق با دستور العمل درج شده روی آن مصرف شود.

با وجود عوارض جانبی بالقوه ذکر شده، طبق اعلام بسیاری از مقامات بهداشت جهانی از جمله سازمان غذا و دارو مصرف این ماده بی خطر است.

خرید سوربیتول 

پوران دخت خدابخش بازدید : 90 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

ظرف حاوی دارو را خوب تکان دهید. این دارو را از طریق دهان، معمولاً 4 بار در روز یا طبق دستور پزشک مصرف کنید. برای کمک به جلوگیری از اسهال و ناراحتی معده، آن را بعد از غذا میل کنید و دوز تجویز شده دارو را در یک لیوان کامل (4 تا 8 اونس یا 120 تا 240 میلی لیتر) آب سرد قبل از مصرف مخلوط کنید سپس مصرف کنید. از پزشک یا داروساز خود برای راهنمایی های بیشتر سؤال کنید.

 فرم مایع این دارو قبل از مصرف باید حداقل با 4 اونس (120 میلی لیتر) آب یا آب میوه مخلوط شود.

گذاشتن این مخلوط در یخچال قبل از نوشیدن ممکن است باعث بهبود طعم شود. بعد از مصرف این دارو، آب یا آب میوه بیشتری بنوشید، مگر اینکه به طور دیگری توسط پزشکتان هدایت شوید.

قرص سدیم سیترات را طبق نسخه مصرف کنید. دوز دارو را بدون تایید پزشک افزایش ندهید. به طور مرتب از این دارو استفاده کنید تا بیشترین تاثیر را از آن داشته باشید. برای کمک به یادآوری، هر روز آن را مصرف کنید.

ممکن است شما هنگام مصرف این دارو نیاز به آزمایش pH (اسیدیته) ادرار خود با استفاده از کاغذ مخصوص داشته باشید. pH به تعیین دوز مناسب کمک می کند. برای اطلاعات بیشتر با پزشک خود مشورت کنید.

موارد منع مصرف داروی سدیم سیترات

• به تاریخ انقضای داروی سدیم سیترات توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام‌شده است، از آن مصرف نکنید.

• هرگز داروی سدیم سیترات را به کس دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

• داروی سدیم سیترات را بیش از دوز تجویزشده توسط پزشک، مصرف نکنید.

• تداخل دارویی دارو را چک کنید و حتماً به پزشکتان، اطلاع دهید که در حال مصرف چه داروی دیگری هستید.

مهمترین اطلاعاتی که باید درباره سدیم سیترات بدانیم چیست؟

• در صورت بروز بیماری شدید کلیوی، آسیب شدید قلبی (مانند حمله قبلی)، بیماری آدیسون (اختلال در غده آدرنال)، سطح بالای پتاسیم یا سدیم در خون شما یا اگر به کم آبی مبتلا هستید، نباید از این دارو استفاده کنید.

• در صورت بروز مشکل در مری، معده یا روده، که بلع یا هضم قرص را برای شما دشوار می کند نباید از قرص سدیم سیترات استفاده کنید.

• قبل از مصرف اسید سیتریک و سدیم سیترات، در مورد تمام بیماری های خود، به ویژه بیماری کلیوی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سابقه حمله قلبی، مشکلات ادراری، دیابت، تورم (ورم)، مشکلات ادرار، زخم معده یا اسهال مزمن (مانند کولیت اولسراتیو ، بیماری کرون) یا اگر رژیم غذایی کم نمکی دارید، به پزشک خود بگویید. همچنین در مورد تمام داروهای دیگری که استفاده می کنید، از جمله آنتی اسیدها، داروهای فشار خون یا قلب، یا یک داروی ادرارآور (قرص آب) به پزشک خود بگویید.

روش های تولید اسید فسفریک در صنعت

• برای اطمینان از اینکه این دارو به وضعیت شما کمک می کند، ممکن است خون و ادرار شما اغلب آزمایش شود. همچنین ممکن است ضربان قلب شما با استفاده از الکتروکاردیوگرافی یا نوار قلب (که گاهی به آن EKG گفته می شود) برای اندازه گیری فعالیت الکتریکی قلب بررسی شود. دستورالعمل های پزشک خود را با دقت دنبال کنید و قرارهای تعیین شده را از دست ندهید.

عوارض جانبی جدی قرص سدیم سیترات شامل بی حسی یا احساس سوزن سوزن شدن، تورم یا افزایش سریع وزن، درد عضلانی یا گرفتگی عضلات، ضربان قلب سریع یا آهسته، سردرگمی، یا تغییر خلق و خوی، مدفوع خونی، درد شدید معده، اسهال مداوم یا تشنج است که این فواید و مضرات تری سدیم سیترات است.

خرید سیترات سدیم

پوران دخت خدابخش بازدید : 88 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

اسید فسفریک، یکی اسید مایع و بدون بو است که در مقایسه با اسیدهای قوی مانند هیدروکلریک اسید و سولفوریک اسید، اثرات مخرب کمتری دارد. فسفریک اسید، یک اسید ضعیف است و اگر به صورت محلول درآید، می تواند به یون های فسفات و فسفیت تبدیل شود.

نمک هایی که از این اسید مشتق می شوند برای تهیه محلول های بافر یا تامپون به کار می روند. این اسید خاصیت خورندگی کمی دارد و در دو گرید صنعتی و خوراکی در بازار به فروش می رسد.

روش تر

در اثر اضافه کردن سولفوریک اسید روی فسفات کلسیم بدست می‌آید. طبق واکنش زیر:

در این روش کانیهای فسفات را با سولفوریک اسید ترکیب می‌کنند، علاوه بر تولید فسفریک اسید و برخی فسفاتها که ترکیبات اصلی هستند، سایر ترکیبات (CACO3CAF2)هم تولید می‌شوند، از طرف دیگر واکنشهایی که در آن با از بین رفتن سولفوریک اسید، ترکیباتی تولید می‌شود که از نظر تجاری کم‌اهمیت هستند (واکنشهای پارازیتی)، یونهای مزاحمی تولید شده و باعث آلودگی مخلوط‌ها می‌شوند.

روش حرارتی (خشک)

این روش شامل احتراق فسفر و هیدراسیون P4O۱۰ می‌باشد. مخلوط فسفر مایع و هوا به محفظه احتراق که شبیه برج است تزریق شده و با انجام واکنش اکسیداسیون فسفر، تولید می‌شود. جنس محفظه احتراق نوعی فولاد مخصوص است که با H3PO۴ غیرفعال شده‌است. P4O۱۰ به دست آمده را در برج بعدی هیدراته می‌کنند و بخارات باقی‌مانده P4O۱۰ را، واحد شستشو به اسید فسفریک رقیق تبدیل کرده و به عنوان افشان در پایین آوردن دمای برج اول استفاده می‌شود.

دسته بندی انواع اسید فسفریک

اسید فسفریک با روش های مختلفی مانند درصد خلوص و روش های تولید و نوع کاربرد و…دسته بندی می شود. در این جا براساس کاربردهای خاصی که دارد می توان این نوع دسته بندی را تعریف نمود.

اسید فسفریک خام

اسید فسفریک خام از واکنش اسید سولفوریک با خاک فسفات تهیه می شود که در واحد های تصفیه به دونوع صنعتی و خوراکی دسته بندی می شود. بیشترین کاربرد این ترکیب شیمیایی در قسمت تولید کودهای شیمیایی است.

این اسید از واکنش شیمیایی بین اسید سولفوریک با خاک فسفات حاصل شده و در واحدهای تصفیه به نوع خوراکی و صنعتی تبدیل می شود. لازم به ذکر است بیشترین کاربرد اسید فسفریک خام در تولید کودهای شیمیایی است.

اسید فسفریک صنعتی

این نوع اسید در صنعت نساجی، تصفیه آب، تولید شوینده ها، تولید ظروف تفلون کاربرد دارد.

اسید فسفریک خوراکی

از این نوع اسید در صنایع غذایی مانند تولید نوشیدنی های گازدار، روغن نباتی، خوراک و مکمل غذایی دام استفاده می شود.

اطلاعات ایمنی در مورد کار با اسید فسفریک و نحوه ذخیره و نگهداری آن

اسید فسفریک یک اسید معدنی است که خاصیت خورندگی کمی دارد. این اسید، اشتعال پذیر نیست اما در صورتی که با فلزات واکنش دهد، گاز هیدروژن آزاد می کند که می تواند آتش بگیرد. افرادی که با این اسید در تماس هستند باید در حین کار از لباس مخصوص کار، عینک، ماسک و دستکش استفاده کنند. فراموش نکنید هرگز نباید بقایای اسید فسفریک را در فاضلاب و مجرای انتقال آب بریزید. ممکن است اسید به آب های زیرزمینی وارد شود و آن ها را آلوده کند.

گلیسرین و کاربرد آن در صنایع غذایی

حمل و نقل مخازن و بشکه های حاوی اسید فسفریک باید با رعایت تمام جوانب ایمنی انجام شود. سعی کنید بشکه ها را حتماً با محافظ ببندید. از وسایل نقلیه نظیر لیفتراک ها بدون محافظ و یا اپراتور بی تجربه برای حمل بشکه حاوی این اسید در انبار استفاده نکنید. افرادی که در انبار مواد شیمیایی خورنده کار می کنند باید از هر نظر آموزش های لازم را دیده باشند. بهترین بسته بندی برای ذخیره اسید فسفریک، بشکه ها یا مخازنی هستند که اطلاعات ایمنی اسید فسفریک توسط یک برچسب بر روی آن ها درج شده است.

انبار نگهداری بشکه های اسید فسفریک باید خشک و خنک و مجهز به سیستم تهویه مطبوع باشد. مخازن باید به دور از منابع تولید حرارت، جرقه یا تابش مستقیم نور خورشید قرار داده شوند. ترجیحاً این اسید را در مجارت مواد شیمیایی که با آن وارد واکنش می شود انبار نکنید.

تماس اسید فسفریک با پوست یا چشم ها منجر به تحریک، قرمزی و سوزش می شود. اگر فردی در این موقعیت قرار گرفت، سریعاً محل تماس را با آب بشویید و در صورتی که التهاب پوستی یا چشم زیاد شد، فوراً به مرکز درمانی مراجعه کنید. قرار گرفتن در معرض بخارات این اسید معدنی می تواند دستگاه تنفس را تحریک کند. در صورت بروز هر گونه علائم حاد در فرد مصدوم، او را به پزشک برسانید.

خرید فسفریک اسید

پوران دخت خدابخش بازدید : 17 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

گلیسرین ماده ای با نامهای مترادف گلیسرول، پروپان1،2،3 – تریول، 3،2،1 پروپان تریول و یا پروپان تریول با شماره بین المللی E422 و فرمول شیمیایی C3H8O3 می باشد. معمولا نام گلیسرین بعنوان نام محصول و نام گلیسرول بعنوان نام ترکیب عمده آن استفاده می گردد. برای مثال گلیسرین حاوی 99.7% گلیسرول

گلیسرین برای نخستین بار بصورت تصادفی در سال 1779 توسط یک دانشمند سوئدی کشف شد. او یک واکنش شیمیایی میان روغن زیتون و مونواکسید سرب انجام داد و یک ماده محلول در آب با مزه شیرین کشف کرد که بعدها بعنوان گلیسرین شناسایی شد.

گلیسرین ماده ای با خصوصیات منحصر به فرد فیزیکی و شیمیایی است که قابلیت سازگاری با بسیاری از ترکیبات دیگر را دارد. ماده ای غیر سمی که برای سلامت انسان و محیط زیست نیز بی خطر می باشد. گلیسرین یک قند الکلی می باشد اما بیشتر شبیه قند ها می باشد. در بدن انسان براحتی جذب می شود و احتمالا به گلوکز تبدیل می گردد و 4.3 کیلوکالری انرژی به ازای هر گرم آن تولید می شود. البته هنوز اثر گلیسرین برروی قند خون مشخص نیست اما ممکن است اثر آن مشابه اثر قند و شکر باشد.

موارد مصرف

از گلیسیرین خالص در داروسازی استفاده می‌شود. گلیسیرین برای تهیه لوسیون کرمهای صورت به کار می‌رود. گلیسیرین رطوبت را در سطح پوست نگه می‌دارد. از این ماده برای تهیه لوازم آرایشی نیز استفاده می‌شود، چون حلال خوبی است و باعث جذب رطوبت در سطح پوست می‌شود و پوست را نرم و چرب می‌کند. گلیسیرین به صورت شیاف به‌عنوان ملین‌هیپراسموتیک و نرم‌کننده برای پیش‌گیری از یبوست استفاده می‌گردد.

گلیسرول (گیلیسیرین) یک ترکیب ساده (مشروب الکلی قندی) می‌باشد. چون بی‌رنگ، بی‌بو و حلال است بطور گسترده‌ای در فرمولاسیون داروها استفاده شده‌است. استحکام گلیسرول در تمام ترکیبات تری گلیسیریدی مرکزی و اصلی است. گلیسرول شیرین مزه و در کل غیر سمی می‌باشد.

از نظر فیزیکی، گلیسرین مایعی محلول در آب، شفاف، ویسکوز، تقریبا بی بو و بی رنگ، جاذب رطوبت و با نقطه ذوب بالا و طعم شیرین می باشد. از نظر شیمیایی نیز، گلیسرین یک الکل با سه گروه هیدروکسیل است که قادر به واکنش بعنوان یک الکل است و در اکثر شرایط پایدار است. همین ساختار گلیسرین باعث حلالیت آن در آب و طبیعت جاذبه الرطوبه آن می شود.

به دلیل وجود باندهای هیدوژنی درون و بیرون مولکولی، گلیسرین دارای نقطه جوش 290 درجه سانتیگراد در فشار محیط و ویسکوزیته بالا(حدود 1.412 پاسکال بر ثانیه) در دمای اتاق است.

توانایی گلیسرین در جذب رطوبت از هوا و نگهداری آن، از ارزشمند ترین خصوصیات گلیسرین است که همین خصوصیت باعث ایجاد نرمی، انعطاف، حالت کرمی و افزایش ماندگاری محصول می گردد.

از دیگر خصوصیات قابل توجه گلیسرین این است که در دمای پایین، دمای آن به زیر نقطه انجماد می رسد اما کریستالیزه نمی شود. به همین علت محلولهای آبی گلیسرین در مقابل انجماد مقاومت می کنند و بعنوان آنتی فریز(ضد یخ) در سیستم های خنک کننده استفاده می شوند.

با چنین ترکیب غیر معمولی از خصوصیات، گلیسرین دارای طیف گسترده ای از کاربردها می باشد. برخی از صنایع گلیسرین را به دلیل خصوصیت فیزیکی خاص آن انتخاب می کنند و برخی دیگر با اتکا به خصوصیات شیمیایی آن، دست به انتخابش می زنند.

گلیسرین یا از فرایند صابونی شدن، هیدرولیز یا ترانس استریفیکاسیون روغن ها و چربی ها حاصل می شود و سپس از طریق فرایند تقطیر یا تعویض یونی، تصفیه می گردد و در روش دوم از پروپیلن سنتز می گردد. بطور کلی گلیسرین با خلوص پایین، گلیسرین خام نامیده می شود و پس از تصفیه به خلوص مورد نظر رسانده می شود

همه آنچه که شما باید در مورد لسیتین بدانید

در مقیاس صنعتی، معمولا گلیسرین بعنوان مهمترین محصول جانبی از واکنش شیمیایی میان روغن گیاهی یا چربی حیوانی با افزودن الکل کوتاه زنجیر(متانول یا اتانول) در حضور کاتالیست(سدیم هیدروکسید) تولید می شود. این فرایند همان ترانس استریفیکاسیون است که فرایند پایه در تولید بیودیزل(سوخت غیر سمی حاصل از منابع طبیعی مانند روغن) می باشد. در حقیقت در ازای تولید 100 کیلوگرم بیودیزل، 10 کیلوگرم گلیسرین با خلوص 55-50 درصد تولید می شود. در سالهای اخیر تقاضا برای گلیسرین با منشا گیاهی در حال افزایش است که این منشا گیاهی می تواند روغن سویا، روغن پالم و روغن نارگیل باشد.

گلیسرول می‌تواند به عنوان یک مند یبوست وقتی که وارد رکتوم در شیاف یا شکل دوز پایین‌تر ۲ تا ۱۰ میلی لیتر استفاده شود. این مخاط مقعد را می‌سوزاند و یک تأثیر هایپروزموتیک دارد. اگر به صورت دهانی استفاده شود اغلب مخلوط شده با اب میوه تا مزه شیرینی اش را کاهش دهد. گلیسرول می‌تواند باعث یک کاهش سریع و موقتی در فشار داخلی چشم شود این می‌تواند برای درمان فوری اولیه فشار چشم شدید مفید باشد.

خرید گلیسیرین

پوران دخت خدابخش بازدید : 22 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

لسیتین گروهی از مواد چربی موجود در بافت های گیاهی و حیوانی را توصیف می کند. لسیتین برای عملکرد بیولوژیکی مناسب ضروری است.

یک فرم تجاری لسیتین معمولاً در تهیه مواد غذایی ، آرایشی و داروها مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا عمر آن طولانی تر می شود و به عنوان امولسیفایر عمل می کند.

مکمل های لسیتین همچنین می تواند برای درمان کلسترول بالا و مشکلات گوارشی و جلوگیری از مجاری شیر خورده در دوران شیردهی استفاده شود.

یکی از مؤلفه های اصلی لسیتین ، فسفاتیدیل کولین (PC) ، ممکن است مسئول برخی از مزایای سلامتی گزارش شده از لسیتین باشد.

استفاده از لسیتین برای کاهش کبد چرب

مکمل ها برای کبد چرب

فسفاتیدیل کولین. این می تواند به صورت لسیتین سویا یا لسیتین دانه آفتابگردان باشد. این یک مکمل عالی برای سم زدایی از کبد و کیسه صفرا است، از سم زدایی در کبد پشتیبانی می کند و جریان صفرا را تقویت می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف روزانه لسیتین می تواند سطح آنزیم کبد را کاهش دهد.

مصرف ۱۰۰ میلی گرم از این ویتامین COQ10 نشان داده است که باعث کاهش التهاب کبد، کاهش آنزیم های کبدی و بهبود سلامت کبد در بیماری کبد چرب می شود.

منیزیم که روزانه مصرف می شود همچنین می تواند به کاهش التهاب در بدن، از جمله کبد کمک کند. این همچنین یک فاکتور در تولید انرژی است که کبد برای عملکرد مناسب به آن نیاز دارد.

یک محصول طبیعی به نام DLPC (دی لاوروئیل فسفاتیدیل کولین) حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و کبد چرب را در موش ها کاهش می دهد، محققان کالج پزشکی بیلور معتقدند که ممکن است درمانی برای بیماران پیش دیابتی فراهم کند. DLPC یک فسفولیپید غیرمعمول و جز کمیاب مکمل غذایی لسیتین است. مطالعات روی موش ها نشان داد که DLPC می تواند فعالیت LRH-1 را تحریک کند. علاوه بر افزایش اندک در سطح اسید صفراوی، DLPC تنظیم گلوکز و چربی در کبد را بهبود می بخشد.

فواید

متداول ترین فواید لسیتین شامل موارد زیر است:

کاهش کلسترول

تحقیقات نشان می دهد که یک رژیم غذایی سرشار از لسیتین ممکن است کلسترول HDL خوب و کلسترول بد LDL را کاهش دهد.

مکمل های لسیتین همچنین نوعی کاهش کلسترول را نشان داده اند. در یک مطالعه ۲۰۰۸ ، شرکت کنندگان روزانه ۵۰۰ میلی گرم (میلی گرم) لسیتین سویا مصرف کردند. بعد از ۲ ماه ، میانگین کلسترول کل ۴۲ درصد و کلسترول LDL با ۵۶٫۱۵ درصد کاهش یافت.

عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می دهد

مکمل لسیتین سویا ممکن است عملکرد ایمنی بدن را افزایش دهد، خصوصاً در مبتلایان به دیابت.

یک مطالعه برزیلی در مورد موش ها نشان داد که مکمل روزانه لسیتین فعالیت ماکروفاژ را ۲۹ درصد افزایش می دهد. ماکروفاژها گلبولهای سفید خون هستند که در آن باقی مانده ها، میکروب ها، سلول های سرطانی و سایر مواد خارجی موجود در بدن را درگیر می کنند.

سدیم متا بی سولفیت

همچنین تعداد سلولهای کشنده طبیعی به نام لنفوسیتها که برای سیستم ایمنی بدن بسیار حیاتی است، در موشهای غیر دیابتی ۹۲ درصد افزایش یافته است. برای تأیید این یافته ها، هم اکنون تحقیقات بیشتری بر روی انسان ها انجام شده است.

خرید لسیتین

پوران دخت خدابخش بازدید : 23 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

سدیم متا بی سولفیت (Na2S2O5) ترکیبی سفید رنگ از هیدروژن، گوگرد و اکسیژن می باشد که غیر آلی بوده و به عنوان یکی از مواد شیمیایی قوی در حذف کلر موجود در آب شناخته شده است. این ترکیب غیر آلی آنتی اکسیدان و ضد عفونی کننده بسیار قوی بوده و نه تنها در تصفیه آب و فاضلاب، بلکه در صنایع تولید مواد غذایی و همچنین تولید کاغذ و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

سدیم متا بی سولفیت با توجه به گرید تولیدی آن کاربردهای بسیار متنوعی در صنایع مختلف دارد. از این ماده به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان در صنایع شیمیایی و همچنین یک عامل نگهدارنده در مواد غذایی استفاده می‌شود. این ترکیب به دلیل خواص اسیدی و نگه دارنده برای استفاده در تاریکخانه ‌های چاپ عکس در عکاسی‌ ها، بسیار مناسب است. همچنین از متا بی سولفیت سدیم به عنوان یک ماده ی سفید کننده در تولید پارچه در صنایع نساجی و یا تولید خمیرکاغذ کاربرد گسترده ای دارد. از جمله کاربردهای این ماده می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

فعال کننده در پلیمریزاسیون اکریلو نیتریل

در صنعت تصفیه آب جهت کلر زدایی آب قبل از ورود آب به سیستم اسمز معکوس

در صنایع کلر آلکانی جهت خنثی سازی کلر

در صنایع غذایی به عنوان نگهدارنده و جلوگیری کننده از فساد مواد غذایی

در صنایع چرمسازی جهت آهک زدایی پوست

در صنایع آبکاری جهت تصفیه فاضلاب حاوی یون کروم

حذف کننده کلر بعد از سفیدگری نایلون

به عنوان یک منبع تولید SO2 (مخلوط شده با هوا یا اکسیژن) در فرآیندهای سیانیداسیون طلا

به عنوان عامل کاهنده جهت خالص سازی و جداسازی آلدئیدها و کتون ها در صنایع شیمیایی

جهت تولید بعضی رنگ های آلی

متا بی سولفیت سدیم در تهیه میوه خشک

سولفوره کردن میوه ها موجب حفظ آن ها در برابر واکنش با هوا و اکسید شدن می شود در نتیجه از تغییر رنگ آن ها در هنگام خشک کردن میوه هایی مثل گلابی، زردآلو ، سیب و سایر میوه هایی که دارای  رنگ روشن هستند با این روش جلوگیری به عمل می آید و می توان آن ها را مدت زمان طولانی تری با حفظ طعم و رنگ نگهداری نمود. به غیر از MBS  برای خشک کردن میوه ها می توان از سایر مواد سولفور دار مجاز در صنایع غذایی مانند دی اکسید سولفور، سدیم بی سولفیت و… استفاده کرد.

کاربردهای هیدروکسید پتاسیم در صنایع مختلف

و استفاده ازSMBS  باید در زمانی کوتاه و مقداری مجاز و مشخص انجام شود. زیرا استفاده ی بیش از حد و ماندن میوه ها در محلول های سولفور دار بیشتر از مقدار مجاز موجب خمیری شدن آن ها می گردد. یک الی یک و نیم قاشق چای خوری از محصول فوق یا دیگر مواد سولفور دار ذکر شده در یک لیتر آب برای میوه های ورقه شده به مدت پنج دقیقه و برای میوه های نصف شده به مدت 15 دقیقه باعث خمیری شدن میوه ها نمی شود و موجب حفظ ظاهر و خواص میوه ها می گردد. بعد از مدت زمان ذکر شده میوه ها را با آب سرد بشویید و آن را روی سینی توری مانند پهن کنید.

مضرات متا بی سولفیت سدیم MSDS

استفاده بیش از اندازه استاندارد از این ماده به عنوان عامل نگهدارنده غذا, باعث کاهش میزان سولفیت در کبد انسان می شود. در صورت مصرف بیش از اندازه به صورت مداوم، آسیب های زیانباری به سیستم ایمنی بدن انسان وارد می کند. همچنین این ماده با سرطان ،اختلاط در باروری، اخلال در رشد کودک و هم چنین مشکلات عصبی در ارتباط است. افراد مبتلا به آسم و سایر آلرژیها نیز ممکن است به آن حساس باشند.

نکته ی دیگر این که این ترکیب را به هیچ عنوان نباید به صورت خالص مصرف کرد. زیرا باعث تحریک دستگاه گوارش انسان می شود. دلیل این امر این است که با اسید معده ی انسان واکنش می دهد و سولفوریک اسید تولید می کند. مصرف مقدار بالای آن می تواند موجب تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکمی، اختلالات گردش خون و اخلال در سیستم عصبی انسان شود. دوز مرگ ناگهانی برای بزرگسالان بالغ 10 گرم است. از این جهت لازم است پیش از شروع به کار حتما msds متابی سولفیت سدیم مطالعه گردد. تا از عوارض و خطرات این ماده اطلاع پیدا کنید.

خرید متا بی سولفیت

پوران دخت خدابخش بازدید : 89 سه شنبه 23 فروردین 1401 نظرات (0)

هیدروکسید پتاسیم، که معمولا به عنوان پتاس و یا آب قلیایی شناخته می شود، یک ترکیب محلول در آب است که در صنعت کاربرد فراوانی دارد. این ماده در امریکا معمولا از طریق فرآیند الکترودیالیز پتاسیم کلراید در سلول‌های الکترولیتی تولید می‌گردد. در فرآیند مورد نظر زمانی که پتاسیم کلراید به سل الکترولیتی وارد می‌گردد، پتاسیم هیدروکسید به عنوان محصول اصلی و ترکیبات کلر و هیدروژن به عنوان محصولات جانبی تولید می‌گردد.

مهم ترین شرکت‌های تولید کننده هیدروکسید پتاسیم که نقش مهمی در تأمین تقاضای جهانی این ماده ایفا می‌کنند عبارتند از:

Airedale Chemical Company Limited (بریتانیا)

Altair Chimica SpA (ایتالیا)

American Elements (امریکا)

Ashta Chemicals, Inc. (امریکا)

Chengdu Huarong Chemical Company Limited (چین)

Ercros SA (اسپانیا)

Evonik Industries AG (آلمان)

Inovyn (برتانیا)

UNID Co., Ltd. (کره جنوبی)

فراورده های غذایی

در صنعت تولید مواد غذایی کاربردهای پتاسیم هیدروکسید به عنوان غلظت دهنده، تنظیم کنندهPH و تثبیت کننده است. ماندگاری محصولات غذایی را بیشتر می کند.

به بستنی غلظت می دهد.

باعث نرم شدن زیتون می شود.

در شکلات سازی و کاکائو استفاده می شود. باعث قلیایی شدن کاکائو می شود.

به عنوان یک عامل شستشو برای میوه و سبزیجات است، همچنین باعث حفظ و نگهداری آنها می شود.

در فراوری نوشابه به کار می رود.

 خواص فیزیکی پتاسیم هیدروکسید

فرمول شیمیایی : KOH

فرمول شیمیایی: 56.11g/moL

با انواع پیچ با طراحی عجیب و کاربردهای حرفه ای آن آشنا شوید

انحلال پذیری در آب (۲۵ درجه سانتیگراد): 121 g/mL

انحراف پذیری در متانول (۲۸ درجه سانتیگراد): 55  g/100g

انحلال پذیری در ایزوپروپانول (۲۸ درجه سانتیگراد): 14 g/100g

ظرفیت گرمایی: j/mol.k 65.87

ظاهر جامد سفید رنگ

کاربرد پتاسیم هیدروکسید در صنایع غذایی

آیا می دانستید در نزولات غذایی هیدروکسید پتاسیم به عنوان ماده کنترل کننده PH و تثبیت کننده مواد غذایی به کار می رود. چرا که این ماده خاصیت سفت کنندگی دارد و به افزایش ماندگاری غذا کمک می کند. استفاده از این ترکیب در صنایع غذایی توسط سازمان وزارت جهانی یا همان FDA تضمین شده است و به عنوان یک ماده غذایی مستقیم انسان شناخته می شود.

یکی دیگر از کاربردهای موثر پتاسیم هیدروکسید در صنعت غذایی شستن میوه های کارخانه ای است. همچنین برای پوست کردن میوه ها و سبزیجات از این ترکیب استفاده می شود. دیگر کاربردهای این ترکیب در صنعت غذایی، تولید نوشابه، کاکائو، شکلات و رنگ کارامل است.

خرید هیدروکسید پتاسیم

پوران دخت خدابخش بازدید : 21 چهارشنبه 10 فروردین 1401 نظرات (0)

 

پیچ نوعی از اتصالات است که به صورت استوانه ای رزوه شده می باشد که معمولا از جنس فلزی یا فولادی می باشد. پیچ ها گاهی اوقات برای محکم کردن درون سطحی فرو می روند که نوک رزوه تیزی دارند، گاهی اوقات نیز پیچ با مهره مناسب به صورت نری و مادگی برای اتصال قطعات به یکدیگر استفاده می شود. سر پیچ یا اصطلاحا گل پیچ انواع مختلفی دارد نظیر سر شش گوش، سر چهار گوش، آلن سرخزینه، خزینه پیچ گوشتی خور، اتاقی، تی، سر پهن، سر سوراخ‌دار، بکسی و ...

پیچ

انواع پیچ با طراحی عجیب و کاربردهای حرفه ای

انواع مختلف پیچ در ساخت انواع ماشین آلات و تجهیزات و دستگاه‌ها به کار برده می شود. پیچ‌ها که از دسته اتصالات موقت هستند، از دیرباز به عنوان روشی قابل اطمینان برای اتصال دو قطعه به همدیگر استفاده می‌شدند. در طراحی پیچ ها با توجه به کاربرد آنها نکانی همچون نوع کلگی، ابزار بستن آن، رزوه و … رعایت خواهد شد.

انواع پیچ در مناطق مختلف جهان با ابعاد، طراحی و کاربردهای گوناگون تولید می‌شوند. پیچ‌ها با اسامی مختلف و برندهای مختلف در بازار کشورها وجود دارند. از انواع معروف پیچ‌ها که در اکثر نقاط جهان شناخته می‌شوند می‌توان به برندهای  Philipsو Robertson اشاره کرد. در این مطلب با تعدادی از پیچ‌ها با طراحی‌ها و کاربردهای خاص آشنا می‌شویم.

پیچ موتورک Motorq

این پیچ‌ها که تولید کمپانی Philips هستند، همان طور که از نام آنها پیدا است، دارای مزیت تورک بیشتر هستند. سطح تماس این پیچ‌ها نسبت به پیچ‌های معمولی بیشتر است و به همین دلیل نیروی بیشتری را به سطوح وارد می‌کند. استفاده‌ی عمومی این پیچ‌ها در تولید خودرو و صنایع هوایی است.

پنتالوب Pentalobe

پیچ‌های پنتالوب برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ توسط شرکت اپل استفاده شدند. این پیچ‌ها در لپتاپ‌های مک‌بوک پرو و بسته‌بندی باتری آنها استفاده شدند. پس از آن پنتالوب‌ها در اکثر محصولات مک و همه‌ی آیفون‌ها بعد از آیفون ۴ استفاده شدند. دلیل اولیه و اصلی برای استفاده از این پیچ‌ها با کله‌گی خاص این بود که افراد نتوانند به راحتی ابزار مناسب برای باز کردن آنها را تهیه کنند و تعمیر تجهیزات اپل تنها بوسیله‌ی مراکز همین شرکت انجام شود.

پیچ‌های یک راهه  One Way

این پیچ‌ها که در اشکال مختلف عرضه می‌شوند، در مکان‌هایی که سازندگان قصد دارند پیچ را تنها یک بار ببندند و اجازه باز شدن آن به هیچ وجه وجود نداشته باشد، استفاده می‌شوند. برخی مکان‌های عمومی از جاهایی هستند که در تحهیزات آنها از پیچ‌های یک راهه استفاده می‌شود.

لاکس Lox

پیچ‌های لاکس طراحی کله‌گی خاصی دارند. بخش ابزار این پیچ‌ها از چهار مربع تشکیل شده که دوازده نقطه‌ی تماس ایجاد می‌کند. این نقاط تماس زیاد، تورک پیچ را افزایش داده و خوردگی آن را کاهش می‌دهد. این پیچ‌ها برای کاربردهایی که نیاز به تورک زیاد در صنعت دارند مفید هستند.

فریرسان Frearson

ظاهر این پیچ‌ها مانند انواع پیچ معمولی است. اما طراحی بخش پیچ گوشتی آنها به صورتی است که پیچ گوشتی به راحتی در آن جای می‌گیرد و تورک بیشتر به راحتی به آنها وارد می‌شود. انواع مختلف با ابعاد مختلف این پیچ‌ها، تنها با یک نوع پیچ گوشتی باز و بسته می‌شوند.

پیچ پوزیدرایو Pozidriv

این پیچ‌ها نیز بر خلاف ظاهری که در نگاه اول مانند یک پیچ معمولی به نظر می‌رسد، طراحی تقریبا متفاوتی دارند. شرکت فیلیپس با طراحی خاص این پیچ‌ها آنها را برای مقاصد با تورک زیاد طراحی کرده است. برخی افراد کله‌گی این پیچ‌ها را با پیچ معمولی اشتباه می‌گیرند و از ابزار معمولی برای آنها استفاده می‌کنند که ممکن است به پیچ یا پیچ‌گوشتی آسیب برسانند. تفاوت کله‌گی پیچ پوزیدریو با پیچ معمولی، ضربدر کم‌عمقی است که به صورت عمود بر چهار راه معمولی پیچ طراحی شده است.

پیچ ستاره‌ای  Torx

این پیچ‌ها در سال ۱۹۶۷ طراحی شدند و هدف از طراحی آنها، افزایش سطح تماس پیچ با ابزار بوده است. تورک منتقل شده توسط این پیچ‌ها بیشتر از پیچ‌های معمولی است و اغلب از این پیچ‌ها در صنایع خودرو و صنایع الکترونیکی استفاده می‌شود.

تراگ ست Torq-Set

این پیچ‌ها نیز برای استفاده در صنایع حساس هوا فضا توسط شرکت فیلیپس طراحی شده‌اند. هدف از طراحی آنها، تولید پیچی با تورک زیاد بوده است. تمامی بخش‌های این پیچ‌ها از دیواره‌ها تا ابزارخور کله‌گی، به منظور انتقال حداکثر تورک طراحی شده‌اند.

ترای وینگ Tri-Wing

پیچ ترای وینگ - جهان ابزاراین پیچ‌ها یکی از انواع پیچ هستند که در ساخت گجت‌ها و سایل الکترونیک کاربرد زیادی دارند. از محصولات اپل مانند مک‌بوک پرو تا آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس و محصولات شرکت‌هایی مانند مایکروسافت، نوکیا، نینتندو و غیره از آنها استفاده می‌شود. در گذشته نیز این پیچ‌ها در صنایع هوایی کاربرد زیادی داشتند.

پیچ‌های امنیتی  Key-Rex

طراحی این نوع از پیچ به گونه‌ای است که ابزار خاصی برای باز کردن هر سری از آنها تولید می‌شود. از این پیچ‌ها در مقاصد امنیتی مانند گاوصندوق بانک‌ها و صندوق امانات استفاده می‌شود.

مقالات مرتبط:

پیچ سر مته

پیچ MDF

پوران دخت خدابخش بازدید : 16 چهارشنبه 10 فروردین 1401 نظرات (0)

ویژگی دیگر این طبقه بندی آن است که برای Screw و Bolt گروههای مجزایی در نظر گرفته میشود، اما موارد زیر برای هر دوی آنها مشترک است:

پیچهای Lag (بررسی شده در طبقه بندی Screw)

پیچهای Flange (بررسی شده در طبقه بندی Screw)

پیچهای Shoulder (بررسی شده در طبقه بندی Bolt)

پیچهای Structural (بررسی شده در طبقه بندی Bolt)

پیچهای چشمی (بررسی شده در طبقه بندی Bolt)

پیچ

هریک از این پیچها تنها در یک گروه بررسی میشوند که معمولا در آن حالت کاربرد بیشتری دارند. (مثلا Lag در گروه Screw بررسی شده اما بصورت Bolt نیز تولید میشود) مورد دیگر آن است که یک پیچ میتواند در چند گروه مختلف قرار بگیرد، مثلا هم خودرزوه زن باشد هم برای چوب قابل استفاده باشد.

نکته: اگر از تفاوت میان Screw و Bolt اطلاع ندارید در ایتدای مقاله آن را توضیح داده ایم.

 طبقه بندی پیچهای Screw  بر اساس عملکرد

در این بخش انواع پیچ Screw بر مبنای عملکردشان طبقه بندی میشوند.

 ۱- انواع پیچ خود رزوه زن (Self-Tapping Screw)

برای آنکه یک پیچ Screw عملکرد مناسبی داشته باشد به سوراخی با رزوه های منطبق بر خود نیاز دارد، هر چند که در بسیاری از موارد شاهد این انطباق نیستیم و اتصال آب بندی شده یا Fit ایجاد نمیشود. در این میان پیچهای خود رزوه زن یا Self-Tapping هم بر خلاف باور بسیاری از افراد، به یک سوراخ اولیه (Pilot) نیاز دارند اما رزوه زنی را بصورت خودکار انجام میدهند، لذا رزوه های پیچ مبتنی بر رزوه های خودش ایجاد میشود تا اتصالی آب بندی شده و Fit شکل گیرد. در کنار این مزیت مهم، نمیتوان از براده های ایجاد شده توسط پیچهای خودرزوه زن صرف نظر کرد و برای پیشگیری از آسیب قطعات و تجهیزات از آنها در مدارهای الکتریکی، قطعات موتور، مکانیزمهای حرکتی و صنایع غذایی استفاده نمیشود، همچنین استفاده از آنها در قطعات سخت نیز امکانپذیر نمیباشد.

۲- انواع پیچ های خودکار (Self-Drilling Screw)

با کمی تغییر در پیچهای خودرزوه زن یاScrews  Self-Tapping و ایجاد لبه های تیزتر میتوانیم هر دو عملیات سوراخکاری و رزوه زنی را به پیچ واگذار کنیم که در این حالت به آن پیچ خودکار یا Self-Drilling Screw میگویند، هر چند در این حالت  موقعیت دهی و تنظیم راستای پیچ دشوار است اما کاربرد زیادی در صنایع چوب دارد.

۳- انواع پیچ چوب (Wood Screw)

همانطور که از نام این پیچ مشخص است برای اتصال قطعات چوبی بهینه سازی شده است و شامل ویژگیهای زیر هستند:

قطعا شنک دار هستند، یعنی بخشی از بدنه ی آنها رزوه نمیشود تا سرعت اتصال افزایش یابد.

معمولا بصورت Self-Drilling ساخته میشوند و شنک دار بودنشان ضمن کاهش انرژی مصرفی از افزایش حرارت رزوه زنی جلوگیری میکند.

معمولا کلگی آنها بصورت Flat (مخروطی تخت) است، یعنی مخروطی که سطح رویی آن صاف است، اما محدودیتی وجود ندارد و میتواند Oval، Round، Hex یا Truss نیز باشد.

معمولا از فولادهای معمولی ساخته میشوند و برای استفاده در محیط باز مناسب نیستند.

۴- پیچهای کفسازی (Decking Screws)

ساخت کفه های چوبی، عرشه ها، اسکله ها و … هم نوعی کار با چوب محسوب میشوند، اما شرایط خاصی دارند که از عهده ی پیچهای چوب خارج است. این سازه ها در محیطهای کاملا مرطوب و ساینده بکار میروند و در چنین محیطی پیچهای معمولی سریعا فرسوده شده و از بین میروند، به همین علت پیچهای Decking با بهره گیری از فولاد آلیاژی و پوشش مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی در طبقه بندی جداگانه ای ارائه میشوند.

۵- پیجهای نئوپان (Chipboard Screw)

این پیچها بصورت ویژه ای برای اتصال قطعات نئوپانی بهینه سازی شده و در مقایسه با انواع پیچ چوب، از شنک نازکتر و لبه های برنده تری ساخته شده اند که با Self-Tapping بودن آن سازگار است (در مواردی هم بصورت Self-Drilling هستند)، همچنین بر خلاف پیچ چوب تمام بدنه ی آن رزوه دار (از نوع گام بلند یا Coarse) است.

 مقالات مرتبط:

کاربرد پیچ نوک مته

کاربرد پیچ ام دی اف

پوران دخت خدابخش بازدید : 17 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

بهتر است بدانید که شرایط ارتفاع نصب این ابزارهای کار با برق، بسته به محیطی که استفاده می‌شوند، متغیر اند:

  • پذیرایی و نشیمن: ارتفاع کلیدها از زمین، 110 سانتی متر و پریزها، 30 سانتی متر باید باشد.
  • اتاق خواب: همانند پذیرایی و نشیمن محاسبه می‌شود.
  • آشپزخانه: ارتفاع کلیدها و پریزها، هر دو 110 سانتی متر از کف باید باشند.
  • حمام: استفاده از هرگونه کلید و پریز در حمام، ممنوع است.
  • سرویس بهداشتی: همانند آشپزخانه، ارتفاع‌ها محاسبه می‌شوند.
  • تراس: ارتفاع کلیدها و پریزها، هر دو 110 سانتی متر از سطح زمین‌اند.
  • ورودی آپارتمان: برای کلیدها، 110 و برای پریزها، 30 سانتی متر در نظر گرفته می‌شود.
  • پارکینگ و حیاط: فاصله هر دو از سطح زمین، 110 سانتی متر باید باشد.
  • کلید کولر: در ارتفاع 140 سانتی متری از سطح زمین نصب می‌شوند.

محل و تعداد پریزها در اماکن مختلف

بهتر است بدانید که اهمیت محل نصب پریزها در جاهای مختلف خانه و محیط‌های اداری و تجاری، کم‌تر از کیفیت و کارایی آن‌ها نمی‌باشد. براساس نوع کار در محیط‌های مختلف، ناحیه نصب پریزها باید تخصصی تعیین شوند:

  • نشیمن: در کنار ست مبل لازم است حداقل یک عدد و در صورت امکان، پریزهای 3 تایی وجود داشته باشد. شما نباید برای وصل کردن بی سیم و یا شارژ موبایل و لپ تاپ خود در این مکان، دچار مشکل شوید. به تعدادی پریز دیگر جهت اتصال تلویزیون و متعلقات آن نیز احتیاج خواهید داشت.
  • اتاق‌های خواب: پریزها باید به گونه‌ای تعبیه شوند که به تخت خواب‌ها نزدیک باشند و فرد بتواند به آسانی در حین خواب و یا دراز کشیدن، از آن برای شارژ دستگاه‌های خود استفاده نماید. حاشیه‌های دیوارهای اتاق، بهترین جایگاه پریزها برای نصب آباژورها و دستگاه‌های حشره کش هستند.
  • آشپزخانه: جایگاه و تعداد پریزها باید به گونه تعیین شوند که بتوان علاوه بر یخچال و گاز و لباسشویی، برای دستگاه‌های دیگر همچون غذاساز و مخلوط کن از آن‌ها استفاده نمود.
  • اتاق کار: باید به گونه‌ای نصب شوند تا دسترسی میز کار به آن‌ها راحت باشد.
  • سرویس بهداشتی: باید از پریزهای درب دار در ارتفاع بالاتر نسبت به روشویی، به منظور جلوگیری از آب خوردگی، استفاده نمود.

نکات مهم قبل از خریداری کلید و پریز

نکته‌ی مهم که قبل از خرید این کالا باید رعایت کرد این موضوع است که ممکن است افراد سود جو کلید و پریز تقلبی را به شما ارائه دهند. این موضوع به این دلیل است که این کالا تبدیل به یک کالای مهم و ضروری شده است (هم از جنبه‌ی زیبایی و هم از جنبه‌ی کاربردی) و تقاضای مصرف آن امروزه رو به رشد و صعود بوده است. پس بهتر از قبل از اقدام به خرید این محصول از اصل بودن آن اطمینان کافی حاصل فرمایید.

خرید از فروشگاه‌های معتبر

بهترین و مطمئن‌ترین راهکار برای بهره برداری از جنس اصل خرید از یک فروشگاه معتبر و مناسب است. همچنین به راحتی می‌توانید به نمایندگی‌ها مراجعه کرده از کالاهای خارجی اصل و داخلی مرغوب استفاده نمایید. همچنین از می‌توانید در کنار خرید محصول از ضمانت اصالت کالا نیز بهره ببرید.

ظاهر کلید و پریز

یکی دیگر از راه‌های تشخیص بررسی شکل ظاهری کالا است. در کالاهای تقلبی اگر از جنس پلاستیک برای ساخت آن استفاده شده بودم می‌توانید به راحتی رگه‌های بازیافت را تشخیص دهید. در اجناس با کیفیت شما شاهد چنین حالتی نیستید و همیشه برای ساخت پریز و کلید از پلاستیک نشکن استفاده می‌کنند. نکته‌ی دیگر این است که در کالا تقلبی به راحتی می‌توانید نا مرغوب بودن کالا را مشاهده نمایید (به دلیل ظاهر ضعیف و ضعیف بودن بدنه‌ی کلید و پریز)

راه‌های دیگر تشخیص است است که اگر در ساخت کالا از پلاستیک نا مرغوب استفاده شده باشد حتماً شاهد پلیسه و تکه‌های اضافی هستید.

اگر می‌خواهید در ساختمان‌های خود از کلید و پریز برنجی و برنزی استفاده کنید دیگر از ظاهر قادر به تشخیص آن نیستید بلکه باید وزن کالا را مورد بررسی قرار دهید. به این نکته توجه نمایید که همیشه برنج از آهن سنگین‌تر بوده و از برنز سبک‌تر است.

قیمت

نکته‌ای که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید قیمت کالا است. همیشه به دلیل استفاده از مواد اولیه مناسب و با کیفیت کالا از یک قیمت منطقی برخوردار خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که همیشه هر محصولی یک قیمت ایده آل و منطقی را دارد و دور بودن از این قیمت نشانه‌ی تقلبی بودن کالا خواهد بود. در ادامه قیمت‌ها را به شما ارائه خواهیم داد. (برای آگاهی از قیمت‌ها بهتر است ابتدا درمورد تنوع و قیمت آن تحقیق نمایید و سپس اقدام به خرید کنید.)

قیمت کلید و پریز

فاکتورهای مهمی در تأیین قیمت دخیل هستند مثل جنس کالا، اصل یا تقلبی بودن آن، ضد آب بودن، لمسی بودن کالا و ... و همچنین نحوه‌ی نصب آن اما به طور عمده قیمت کلید و پریز از 10 هزار تومان تا 40 تومان متغییر است.

شرکت‌های سازنده‌ی کلید و پریز

شرکت‌های ایرانی و خارجی در ساخت کلید و پریز فعالیت دارند. اما عواملی مثل افزایش تقاضا نسبت به عرضه می‌تواند واردات این کالا را افزایش دهد. همچنین عواملی مثل عدم نظارت کافی بر گمرک می‌تواند واردات این کالا را افزایش دهد.

شرکت‌های زیر در زمینه‌ی ساخت پریز و کلید در حال فعالیت هستند:

انواع سوکت به لحاظ عملکرد

  • کلید و پریز ایران الکتریک
  • دلند
  • مهسان
  • پارت الکتریک
  • ویرا Veera
  • ویکو viko (کشور ترکیه)
  • ویسیج Vissege (کشور ترکیه)
  • مدرنا Moderna (کشور ترکیه)
  • اکونا Eqona (شرکت ترکیه)
  • فده FEDE (کشور اسپانیا)
  • مونو MONO (کشور ترکیه)
  • تی پلاست Tplast (کشور ترکیه)
  • متودو Metodo
  • ایفاپل EFAPEL (کشور پرتقال)
  • مپا MEPA (کشور ترکیه)
  • گلدوار GOLDWare (کشور ایران) در زمینه‌ی ساخت کلید و پریز لمسی فعالیت دارد.
  • تیک tick (کشور ایران) در زمینه‌ی ساخت کلید و پریز لمسی فعالیت دارد.
پوران دخت خدابخش بازدید : 21 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

پریز برق: سوکت های اتصال برق در کشور ما، تفاوت‌هایی با نوع استاندارد جهانی خود دارد. پریزهای ما دارای حداقل جریان 16 آمپر و در موارد خاص بسته به نیاز، 25 آمپر می‌باشند.

  • پریز تلفن: در انواع سوکتی (رایج‌ترین) و دو شاخه‌ای تولید می‌شوند. سیم کشی پریزهای تلفن از ورودی باکس تلفن به داخل واحد، و از آنجا به اولین پریز، و به ترتیب به پریزهای بعدی سیم کشی و با لوله مجزا، از برق برده می‌شوند.
  • پریز آنتن: پریزهای مخصوص آنتن نیز به شیوه پریز تلفن نصب می‌شوند. دقت کنید تا هنگاگم نصب، سیم‌های مغزی و شیلد را در جای درست خود نصب نمایید.

نحوه نصب پریز روی دیوار

عملیات نصب و راه اندازی کلید و پریز، نیازمند تخصص و تجربه می‌باشد. به هیچ وجه بی اختیاط نسبت به کار با ابزارهای مدخل با برثق کار نکنید و با تعمیرکاران متخصص در این زمینه تماس بگیرید و یا به الکتریکی‌ها مراجعه کنید.

به طور کلی، نحوه سیم کشی پریزها به این صورت است که یک فاز بعد از عبور از فیوز مربوطه که به طور معمول باید 16 آمپر باشد، را به همراه یک سیم نول و یک ارت بعد از بسته شدن به پریز اول، به پریزهای بعدی می‌بریم و بدین صورت تا حداکثر 12 پریز را با هم می‌بندیم.

از استحکام پریزهای برق بر روی دیوار اطمینان حاصل نمایید، زیرا ممکن است در صورت نصب غیر مستحکم، با اولین فشاری که با خارج کردن دو شاخه بر پریز اعمال می‌شود، از جای خود کنده شود و خطر آفرین شود. همچنین دقت کنید که بیش از دو سیم زیر هر پیچ ترمینال بسته نشود.

تاریخچه استفاده از کلید پریز

پوران دخت خدابخش بازدید : 27 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

در گذشته زمانی که برق اختراع شد، بیشتر جهت روشنایی بخشیدن به ساختمان‌ها و منازل کاربرد داشت. اما امروزه کاربردهای برق فراتر از تأمین روشنایی محیط زندگی ما رفته است.

استفاده از کلید و پریز برق برای لوازم قابل حمل در بریتانیا، از دهه هشتاد میلادی آغاز شد. این ابزار برای اولین بار به صورت دو طرح پین بود و به تدریج رشد یافت، سپس استانداردهای رسمی به منظور فعال ساختن تبادل دستگاه‌های سازگار به وجود آمد. استانداردهای بریتانیا در سراسر امپراطوری بریتانیا گسترش یافتند. اولین بار تجهیزات کلید و پریز توسط John Mellanby، در انگستان معرفی شد. اسمیت در سال ۱۸۸۳ طرح دو پین Two-Pin را به میان آورد. یک مهاجر آلمانی به نام Gustav Binswanger شرکتی تأسیس کرد و کسب و کار کوچک خود را، با عرضه و فروش قطعات الکتریکی به ظهور رساند.

انواع کلید و پریز به لحاظ تنوع ساخت

استفاده از کلید پریز متناسب با پروژه خاص خود باید انجام گیرد. کلیدها و پریزها را می‌توان به انواع روکار و توکار تقسیم بندی کرد.

توکار: در توکار ها، سیم کشی توی کار به علاوه قوطی گذاری برای نصب کلید پریزها انجام شده است.

روکار: ممکن است با سیم کشی داخل داکت یا لوله گذاری روکار استفاده بشوند.

نکته: استفاده از کلید و پریز روکار برای سیمکشی توکار و کلید و پریز توکار برای سیم کشی روکار مجاز نمی‌باشد، مگر اینکه سیم کشی، با ترانکینگ مخصوص نصب کلید و پریز انجام شده باشد.

انواع کلید و پریز به لحاظ درجه حفاظت

بسته به درجه حفاظت، کلید و پریزها را می‌توان در موارد زیر دسته بندی نمود:

  • معمولی: در مکان‌هایی که احتمال رطوبت و پاشش آب وجود ندارد یا بسیار پایین است، استفاده می‌شوند.
  • درجه حفاظت ip44: در محیط‌های باز با احتمال وجود رطوبت و آب مانند حیاط، پاسیو و پشت بام‌ها بهتر است استفاده شود. آی پی 44 معروف به کلید و پریز بارانی است.

انواع کلید به لحاظ عملکرد

  • کلید یک پل: دارای یک کنتاکنت فلزی است و وظیفه آن، قطع و وصل جریان برق یک مدار می‌باشد.
  • کلید دو پل: کار آن همانند کلید یک پل است، با این تفاوت که دارای دو کنتاکنت فلزی است و جریان برق دو مدار را قطع و وصل می‌نماید.
  • کلید سه پل: کار آن همانند دو مورد قبلی، اما با سه کنتاکنت و بر روی سه مدار انجام می‌شود.
  • کلید تبدیل: ساختاری همانند کلید یک پل دارد، اما در اماکنی بزرگ که نمی‌توان تنها به یک کلید قطع و وصل جریان اکتفا نمود، کاربرد دارد. در واقع با کلید تبدیل می‌توان جریان را از دو نقطه مختلف، کنترل نمود.

همه چیز درباره کلید و پریز

  • کلید صلیبی: کلیدهای کراس یا صلیبی، در اماکنی که نیاز است جریان برق از چند نقطه (بیش از دو نقطه) مختلف کنترل شود، استفاده می‌شوند.
  • کلید زنگ: تنها تفاوت این کلید با دیگر کلیدها در مکانیسم مکانیکی آن است. به این صورت که با برداشتن انگشت از روی کلید، به حالت خاموش و اولیه خود بر می‌گردد. این کلیدها در زنگ‌های درب ورودی و چراغ تایمر دار راه پله‌ها استفاده می‌شوند.
پوران دخت خدابخش بازدید : 42 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

امروزه کم‌تر کسی است که از اهمیت کلید و پریزها در محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی، بی خبر باشد. شاید سیم کشی‌ها، فیوزها و لوله‌های پولیکایی که سیم‌ها در داخل آن‌ها قرار می‌گیرند، برای ارائه برق ضروری باشند، اما وجود رابط برای اتصال وسایلمان با منبع برق، اصل کار است.

انتخاب پریز یا کلیدی که بتواند در عین ارائه نیروی برق به شما، به لحاظ امنیتی سلامت شما را تضمین نماید و همچنین زیبایی محیط را تکمیل کند، امروزه بسیار اهمیت دارد.

در گذشته پریزها و کلیدها جزو موارد کاربردی در ارتقای زیبایی و طراحی داخلی و خارجی محسوب نمی‌شدند. اما در چند سال اخیر، این رابط‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. حالا دیگر نمی‌توان منکر تأثیرات به سزای آن‌ها در افزایش چشم نوازی محیط اطراف شد. با این حال، هنوز هم کیفیت و استانداردهای امنیتی این ابزار رابط برق، در اولویت قرار دارند.

در ادامه با ما همراه شوید تا درباره عملکرد و انواع مختلف کلیدها و پریزها، تاریخچه، نحوه نصب آن‌ها، شرایط استاندارد ارتفاع نصب آن‌ها، محل درست نصب هر کدام در بخش‌های مختلف خانه، نحوه محاسبه قیمت و دیگر نکات در هنگام خرید و نصب، اطلاعات مفید و کاملی را کسب نمایید.

کار کلید و پریز

قبل از پرداختن به اطلاعات در زمینه کلید و پریز، بگذارید تا ابتدا تعریفی از هرکدام برای شفاف سازی وظایفشان، داشته باشیم:

پریزها: رابط‌هایی هستند که جریان متناوب برق را به وسایل برقی، به واسطه سیم کشی‌ها منتقل می‌نمایند. پریزها دارای انواع مختلف تک فاز یا سه فاز هستند و بر اساس نوع حفاظتشان دسته بندی می‌شوند. برخی از پریزها دارای اتصال به زمین بوده و برخی دیگر بدون اتصال به زمین هستند.

کلیدها: قطع و وصل کردن جریان متناوب برق بر عهده کلیدها می‌باشد.

کاربرد بوراکس برای ذوب طلا

 انواع کلیدهای قطع و وصل جریان برق، عبارت‌اند از:

  • کلید تک پل: یک مصرف کننده را از یک نقطه کنترل می‌کند.
  •  کلید دوپل: دو مصرف کننده را از یک نقطه کنترل می‌کند.
  • کلید تبدیل: یک مصرف کننده را از دو نقطه کنترل می‌کند.
  • کلید صلیبی: امکان کنترل یک گروه مصرف کننده را از چند نقطه برای ما فراهم می‌کند.
پوران دخت خدابخش بازدید : 16 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

زمانی که بوراکس در طلا و نقره مذاب استفاده می شود، به انحلال اکسیدها و سایر ناخالصی ها و تولید کف بورات مایع کمک می کند. این کف به صورت مرتب با استفاده از کربن گرافیت یا خاک رس حذف می شود.

عوارض بوراکس برای پوست

صابون های لایه بردار باکتریها را از بین می برد و سلولهای مرده پوست و روغن اضافی را از بین می برد. بوره یک ماده معدنی طبیعی است. حتی از آن به عنوان ماده ای در بسیاری از داروهای خانگی برای پاکسازی و مرطوب سازی استفاده می شود. borax به عمق پوست نفوذ نمی کند و همین امر استفاده از آن را در مقادیر محدود ایمن می کند.

بوره می تواند تحریک کننده باشد، زیرا قرار گرفتن در معرض تماس با پوست یا چشم، استنشاق یا بلع رخ می دهد. گزارش های مسمومیت حاکی از آن است که سو استفاده از سموم دفع آفات بر پایه borax منجر به سمیت حاد می شود، علائمی شامل استفراغ، تحریک چشم، حالت تهوع، بثورات پوستی، تحریک دهانی و اثرات تنفسی.

صنایع غذایی

این ماده در بعضی کشور ها به عنوان یک افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد اما استفاده از آن در ایالت متحده ی امریکا ممنوع می باشد. برای نگهداری خاویار از محصول فوق استفاده می شود در نتیجه در کشور آمریکا برای نگهداری خاویار از مقدار بیشتری نمک استفاده می نمایند تا بدون افرودن بوراکس مانع از فاسد شدن آن شوند. در اندونزی نیز استفاده از این ماده یک افزودنی رایج اما ممنوع به شمار می رود. در این کشور آن را به غذاهایی مانند نودل، میت بال، برنج بخار پز اضافه می کنند. با این وجود همواره سازمان های بهداشتی به مبتلا شدن افراد به سرطان کبد در اثر مصرف بیش از حد این ماده در بازه ی 5 تا 10 ساله هشدار داده اند

در صنعت

برای تولید شیشه و دیگر محصولات سرامیکی استفاده می‌شود.

در بسیاری از صنایع به‌ عنوان تنظیم‌ کننده pH و بافر بکار برده می‌شود.

در صنایع لوازم‌ آرایشی این ماده را یک امولسیون کننده محسوب می‌ کنند.

این ماده در صنایع شیشه، برای عایق‌ های فایبر گلاس، شیشه بوروسیلیکات و ظروف لعابی و همچنین به‌ عنوان یک بازدارنده آتش، یک افزودنی ضد یخ کاربرد دارد.

از بین بردن آب سخت

چگونه با خیال راحت از بوره استفاده کنیم؟

به طور کلی، در صورت احتیاط های مناسب، borax به عنوان یک محصول تمیز کننده بی خطر است.

طبق قراردادهای جهانی به دلیل محرک بودن این ماده کاربرد آن در محصولات آرایشی و شوینده ها ممنوع و یا محدود شده است.

استفاده از تجهیزات مراقبتی هنگام کار با این ماده زیرا استنشاق و تماس  آن باعث تحریک ریه، پوست و چشم می شود به ویژه در استفاده از شوینده های خانگی از دستکش استفاده کنید و زخم ها را بپوشانید تا مانع جذب این ماده از طریق پوست شود.

در صورت تماس این ماده با لباس هنگام کار لباس های آغشته را خارج کرده و پوست و دست ها را با آب و صابون کاملا بشویید.

این ماده برای کودکان بسیار خطرناک است و باید از دسترس بچه ها دور نگه دارید.

استفاده از آفت کش های بوره و اسید بوریک در زمین های کشاورزی کاربرد دارد. در زمان استفاده از ورود حیوانات خودداری کنی زیرا باعث مسمومیت و مرگ آنها می شود.

خطرات این ماده برای کودکان چیست؟

در سال های اخیر استفاده از اسباب بازی بوراکس توانسته است در بین کودکان بسیار پرطرفدار شود. طبق گفته بیمارستان کودکان ویسکانسین، در صورت مصرف، 5 گرم بوراکس توسط کودکان می تواند کشنده باشد. برخی از خطرات احتمالی این ماده در صورت بلع توسط کودک می تواند شامل موارد زیر باشد

اسهال

استفراغ

مرگ

بوراکس چیست

در نتیجه در هنگام بازی کودکان با اسلایم باید مراقب بود تا کودک آن را نبلعد و دست های خود را بعد از اتمام بازی به خوبی بشوید. توصیه می شود به منظور پیشگیری، از سموم دفع آفات و مواد آرایشی یا سایر محصولات حاوی بوراکس استفاده نکنید

علاوه بر این حیوانات خانگی نیز می توانند در صورت استفاده از سموم حاوی این ترکیب در خانه، در معرض خطر بلعیدن آن قرار بگیرند.

پوران دخت خدابخش بازدید : 26 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

بوراکس یک ماده سفید پودری است با فرمول شیمیایی Na2B4O7 که به نام های سدیم تترا بورات یا دی سدیم تترابورات نیز نامیده می شود. به دو فرم بوراکس مایع و پودری در تولید محصولات مختلف مانند شوینده های خانگی و آفت کش ها کاربرد دارد. این ماده از بور، سدیم و اکسیژن تشکیل شده است. بوراکس مایع به دو شکل پنتا هیدرات و دکا هیدرات وجود دارد. یکی از مشخصه‌های این ترکیب از دید صنعتی دانستن میزان گرمای مورد نیاز برای تبدیل هر مول بخار آب از دکا هیدرات به پنتا هیدرات می‌باشد که این مقدار برای Borax=943/12 کیلو کالری محاسبه شده است.

خواص و ویژگی ها

بور یکی از عناصر تشکیل دهنده ی زمین است که به مقدار کم در آب، خاک،گیاهان و حیوانات موجود می باشد. سالانه میلیون ها تن بوراکس صنعتی در سراسر جهان استخراج و تولید می شود.  این ماده در مواد شوینده، مواد آرایشی، دندان سازی و… مورد استفاده قرار می گیرد

ترکیب فوق در صنایع گوناگونی کاربرد دارد و از آن در تمیز کننده ها ، قارچ کش ها، حشره کش، علف کش، ضد عفونی کننده ها و… استفاده می گردد.

جالب است بدانید اسلایم های بازی ای که در بازار موجود است از بوراکس به دست می آیند. در خانه نیز می توانید با لوازمی مانند آب، بوراکس ، چسب سفید (در صورت استفاده از چسب مایع اسلایم شما حالتی شفاف پیدا می کند) و رنگ غذا اسلایم های رنگی درست کنید. بازی کردن با این ترکیب خطری به وجود نمی آورد اما باید به طور جدی از بلعیدن آن خودداری نمود

borax که یکی از ترکیبات مهم بور به حساب می آید بر اساس مقدار آب به سه دسته ی زیر تقسیم بندی می گردد:

سدیم تترا بورات بدون آب Na2B4O7

پنتا هیدرات Na2B4O7·5H2O

دکا هیدرات Na2B4O7·10H2O

آیا می دانید بوراکس برای اولین بار در کجا پیدا شد؟

بوراکس برای اولین بار در بسترهای خشک دریاچه در تبت کشف شد و از مسیر ابریشم وارد کشور عربستان شد. بوراکس در اواخر قرن نوزده میلادی زمانی که کمپانی بوراکس ساحل اقیانوس آرام متعلق به فرانسیس مارون اسمیث (سلطان بوراکس) شروع به داد و ستد و عمومی کردن کاربردهای وسیع و گوناگون بوراکس در زیر نام تجاری team borax mule 20 کرد، نام گذاری شده بود. این نام گذاری برای روشی بود که توسط آن بوراکس به شکل اصلی خود به خارج از کالیفرنیا و صحراهای ناوادا در مقادیر زیاد به منظور ارزان کردن و در دسترس عموم گذاشتن آن انتقال داده می شد.

کاربرد بوراکس چیست؟

از کاربرد های این ماده می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کاربرد های خانگی

به علت خاصیت ضد عفونی‌ کننده و ضد قارچ این ترکیب با اضافه کردن مقدار مشخص این ماده به مخازن شوینده‌ ها می‌ توان قدرت پاک‌ کنندگی آن‌ ها را افزایش داد.

مخلوط کردن 1 فنجان از این ماده با دو فنجان آب گرم و یک قاشق غذاخوری آبلیمو می تواند سبب از بین رفتن زنگ زدگی شود. این ماده ی خمیری ساخته شده را به مدت 15 دقیقه بر روی زنگ زدگی های موجود بر روی قابلمه و یا سایر سطوح قرار دهید تا به راحتی از بین برود.

در پاک کردن سطوح سرامیکی خانگی باعث از بین رفتن رسوب و جرم‌ ها می‌شود.

می تواند اکسید های تشکیل شده بر روی فلزات را پاک نماید

برای تمیز کردن فرش لازم است تا 1/2 پیمانه از این ماده را با آب مخلوط نمایید

هر 3 الی 4 سال یک قاشق چای خوری بر روی خاک درخت های جوان سیب و یا 1 فنجان بر روی خاک درخت های سیب بزرگتر اعمال نمایید. این کار موجب افزایش بور موجود در خاک می شود که برای رشد میوه و بذر لازم می باشد

باعث از بین رفتن حشراتی مثل کک بر روی فرش‌ ها، تشک‌ ها و … می‌ شود. محلول این ماده را هر جا که فکر می کنید حشرات موذی ممکن است حضور داشته باشند همراه با مقداری قند و یا شکر بپاشید

لسیتین چیست و چه مصارف و کاربردی دارد؟

محلول این ماده می تواند مانع از رشد علف های هرز شود

2 پیمانه بوراکس را در 1 پیمانه آب حل نمایید. مخلوط ساخته شده می تواند به راحتی چسب های خشک شده را پاک نماید

مخلوط کردن یک فنجان از این ماده و آب گرم همراه با آب‌ لیمو می‌تواند باعث رفع زنگ‌ زدگی اشیا و ظروف خانگی شود.

پوران دخت خدابخش بازدید : 34 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد لسیتین و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید لسیتین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش لسیتین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان لسیتین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت لسیتین نیز تحت تاثیر این موارد است و با سابقه فعال در زمینه فروش لسیتین به روزرسانی می‌شود. .

لسیتین (Lecithin) یک ماده مایع، چرب به رنگ زرد قهوه ای است که از بافت های گیاهی یا حیوانات بدست می آید. لسیتین یک ترکیب آمفی فیلیک است یعنی توانایی جذب آب و چرب d را دارد و برای نرم کردن بافت مواد غذایی، ایجاد امولسیون و هموژن سازی مخلوط های مایع مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد لسیتین مایع در کیک

1. باعث حفظ رطوبت و بالا رفتن ماندگاری کیک می شود.

2. سبب بهبود طعم کیک و پخش آروما در بافت کیک می شود.

3. باعث قهوه ای شدن یکسان سطح کیک می گردد.

4. ساختمان پوسته کیک را بهبود می بخشد و مانع از پخش شدگی آن می شود.

5. عامل پخش کننده زرده تخم مرغ می باشد.

6. بافت کیک را بهبود می بخشد.

سایر کاربردهای لسیتین

این ترکیب در صنعت داروسازی به عنوان ماده خیس کننده، عامل تثبیت کننده و غنی سازی کولین عمل کرده و به امولسیون و کپسوله سازی داروها کمک می کند و یک عامل آنتی کیک است.

می توان از این ترکیب برای تزریق چربی داخل وریدی و برای مصارف درمانی استفاده کرد. در خوراک دام، چربی و پروتئین را غنی می کند و باعث بهبود کیفیت پلت می شود.

در صنعت رنگسازی این ماده برای پوشش های محافظ سطوح یا جوهر چاپ مورد استفاده قرار می گیرد. این ترکیب با خاصیت آنتی اکسیدانی به عنوان یک مهار کننده زنگ زدگی عمل می کند و تقویت کننده رنگ، کاتالیزور، اصلاح کننده، نرم کننده و پراکنده ساز است.

این ماده خواص تقویت کننده و تعلیق کننده و مرطوب کننده دارد و به حفظ مخلوط یکنواخت چندین رنگدانه و حذف رنگدانه های اکسید فلزی کمک کرده و از سفت شدن رنگدانه ها جلوگیری می کند.

این ماده کف را در رنگهای مبتنی بر آب از بین برده و به پراکندگی سریع رنگهای مبتنی بر لاتکس کمک می کند.

نوسانات قیمت و بازار خرید و فروش لستین

در صنایع غذایی از این محصول به دلیل 12 خاصیت ویژه ی آن از جمله: امولسیون کنندگی، به عنوان یک ماده مرطوب کننده، برای کاهش ویسکوزیته، به عنوان عوامل آزاد کننده و برای کنترل تبلور استفاده می شود. لسیتین همچنین در بسیاری از کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

لسیتین سویا در سال 2015 در جهان به میزان 260.000 تن تولید شده است که بزرگترین کشورهای تولید کننده این محصول عبارتند از : آمریکا، برزیل، آرژانتین و هند و بزرگترین شرکت های تولید کننده این محصول عبارتند از: Cargill ، ADM ، VAV ، AGD و Ruchi

در حالی که قیمت هر تن سویا در سال 2016 حدود 400 دلار به ازای هرتن بوده است، قیمت لسیتین خشک و پودری حدود 1200 دلار به ازای هرتن و قیمت  گرانول شده 3000 دلار به ازای هر تن بوده است.

اما با این وجود از هر 500 تن سویا 5/2 تن از ماده فوق به دست می آید و درنتیجه تولید آن به طور مستقیم از سویا به صرفه نیست و باید به عنوان محصول جانبی صنایع روغن گیری تولید شود.

ایمنی و عوارض جانبی لسیتین

پوران دخت خدابخش بازدید : 17 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

این ترکیب توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای مصارف انسانی ایمن شناخته شده و مورد تأیید است. این ترکیب در اتحادیه اروپا به عنوان یک ماده افزودنی غذایی، با عنوان E322 شناخته می شود.

این ماده منبع کولین، یک ماده مغذی ضروری است و مطالعات بالینی فواید آن برای بهبود آکنه، بهبود عملکرد کبد و کاهش کلسترول را نشان می دهند.

لسیتین مشتق از تخم مرغ معمولاً برای کسانی که به تخم مرغ حساسیت دارند مشکلی ایجاد نمی کند زیرا این فرآورده بسیار تمیز و عاری از پروتئین های تخم مرغ ایجاد کننده آلرژی است. به طور مشابه، لسیتین سویا حاوی پروتئین های حساسیتی کافی برای اکثر افراد حساس به سویا نیست پس می توانید با خیال راحت از محصولات حاوی این ترکیب استفاده کنید.

کاربرد لسیتین مایع در شکلات

زمان افزودن لسیتین بسیار مهم و حیاتی است. یک قسمت باید در ابتدای کار افزوده شده و مابقی در آخر. در تهیه شکلات این دستورالعمل از نفوذ لسیتین به درون ذرات کاکائو جلوگیری می کند.

در بعضی موارد مقدار کمی از لسیتین قبل از ریفاینر به مخلوط ترکیبات اضافه میشود تا به فرآیند نرم کردن کمک کند اما باقیمانده آن قبل از اتمام عملیات کونچ کردن، اضافه میشود این روش باعث ایجاد حداکثر سیالیت شکلات یا پوشش ترکیبی با حداقل محتوای چربی میشود.

کاربرد های میل گرد به طور کلی

از دیگر کاربردهای لسیتین مایع در شکلات

1. سبب جلوگیری از بلوم زدن شکلات می شود.

2. سبب کاهش ویسکوزیته مخلوط پودر كاكائو، شكر و كره كاكائو مي شود و کارکردن با مواد در کنچ بسیار راحتتر صورت می گیرد.

3. مصرف کره کاکائو و روغن جانشین کره کاکائو را کاهش می دهد.

کاربرد لسیتین مایع در کیک

1. باعث حفظ رطوبت و بالا رفتن ماندگاری کیک می شود.

2. سبب بهبود طعم کیک و پخش آروما در بافت کیک می شود.

3. باعث قهوه ای شدن یکسان سطح کیک می گردد.

4. ساختمان پوسته کیک را بهبود می بخشد و مانع از پخش شدگی آن می شود.

5. عامل پخش کننده زرده تخم مرغ می باشد.

6. بافت کیک را بهبود می بخشد.

فروش ‌لسیتین

شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش لسیتین از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان لسیتین در بازار مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

پوران دخت خدابخش بازدید : 23 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

استفاده از مزیت های میل گرد ها با توجه به جغرافیای هر کشور و منطقه، متفاوت می باشد. شرایط آب و هوایی، خاک و زلزله خیز بودن یا نبودن از انواع شرایط استفاده از میل گرد های مختلف به حساب می آیند. برای مثال در کشور های زلزله خیز شرق آسیا، از نوع آلیاژی میل گرد ها به علت استحکام بالای آن ها و در کشور های اروپائی، نوع ترمکس به علت صفر بودن احتمال زلزله، استفاده می گردد. در کشور ایران، به دلیل تنوع زیستی بالا، ترکیبی از تمامی آرماتور ها کاربرد دارند.

استفاده از آرماتور ها در ساخت انواع پل، ساختمان، سد و هر چیز دیگری که به مقاوم شدن نیاز دارند، رایج است.

تفاوت روش تولید آلیاژ با ترمکس

در آلیاژ سازی، فولاد را پس از تبدیل به میل گرد در دمای محیط قرار می دهند تا به تدریج خنک ‌شود. بدیت ترتیب شاخه‌ی میل گرد، در تمامی سطوح خود دارای خواص مکانیکی و ترکیبی یکسان خواهد شد. در روش تولید ترمکس، میل گرد را پس از شکل‌گیری از لوله آب عبور می دهند تا سطح بیرونی به سرعت خنک شود. بدین ترتیب بخش بیرونی مقاومت بیشتری از قسمت مرکزی خواهد گرفت.

انواع آزمایش های کنترل کیفی میل گرد ها

انجام آزمایش های زیر پس از تولید شدن میل گرد ها طبق آئین نامه کشور، الزامی می باشند و تنها در صورتی که وزن مجموع میل گرد های آزمایشی به کمتر از 50 تن برسد، میل گرد ها می توانند بدون آزمایش های کنترل کیفی وارد بازار شوند:

  • تست کشش: در این آزمایش می توان مقاومت تسلیم، تاب کششی و تنش نهایی میل گرد ها را را به دست آورد.
  • تست جوش پذیری: نتیجه آزمایش کشش وقتی مطلوب می باشد که مقطع گسیخته شده در محل جوش و یا مجاورت آن نباشد. در صورت مورد تردید قرار گرفتن جوش پذیری مطلوب میل گرد ها، باید قبل از شروع کار تعدادی نمونه جوش شده تهیه شوند و تحت آزمایش کشش و تا شدگی قرار گیرند.
  • تست تا شدگی: در این آزمایش، میل گرد ها را با توجه به قطر آن ها، توسط دستگاه مکانیکی خم نموده و ترک ها و یا پوسته شدن احتمالی آن ها را مشاهده می نمایند. طبق آیین نامه ملی، میلگرد باید تا زاویه 45 درجه خم شده و پس از نیم ساعت جوشانده شدن در آب، خم به مقدار 5/22 درجه باز شود. اگر نقص خاصی تشخیص داده شود، 2 میل گرد دیگر را تحت آزمایش قرار می دهند. همچنین نتیجه آزمایش تا شدگی وقتی مطلوب می باشد که در منطقه جوش داده شده، ترک خوردگی ایجاد نشود.

آرماتور ها را چگونه نشانه گذاری می کنند؟!

مشخصات آرماتور ها در کارتی که با خود به همراه دارند، به طور کامل درج شده است. برای مثال در شکل زیر، این علائم نمایش داده می شود که در آن کارخانه سازنده (محل تولید آلیاژ)، سایز میل گرد ها، وزن آن ها، نوع آرماتور و تاریخ تولید آن ها مشخص گردیده اند.

نحوه نگهداری از میل گرد ها

  • هنگام دریافت بار میل گرد، آن را در پالت های چوبی با سطح غیر فلزی که آن را در سطحی بالا تر نگه داشته است، قرار دهید. بدین ترتیب از زنگ زدگی آرماتور ها توسط آب های زیر زمینی جلوگیری کرده اید.
  • میل گرد ها را با یک روکش ضد آب بپوشانید و بلوک های سنگینی بر گوشه های آن قرار دهید، زیرا قرار گرفتن آرماتور ها به مدت طولانی در معرض هوای آزاد، آن ها را دچار زنگ زدگی خواهد نمود.

قیمت آرماتور ها چگونه است؟!

لازم است بدانید، قیمت میل گرد ها با توجه به نوع، جنس آلیاژ، وزن، طول و قطر متغیر می باشد. توجه داشته باشید که این قیمت ها نیز با گذر زمان تغییر خواهند کرد. در حال حاضر هزینه ای که بازار ها تعیین نموده اند، حدود 5000 تومان به ازای هر کیلوگرم است.

رایج ترین میل گرد ها از نظر طول و قطر آن ها

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
بهترين و با کيفيت ترين مقالات و آموزش ها را ميتوانيد در وبلاگ ما مشاهده کنيد. اينجا همان جايي است که شما به مهارت و اطلاعات مورد نياز براي آشنايي و تعمير وسايل مد نظر خود را به صورت کامل و همچنين کاربردي کسب ميکنيد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 43
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 6
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 167
  • بازدید سال : 909
  • بازدید کلی : 2,705